printlogo

مقایسه اجمالی؛
در حال حاضر اگر قصد خرید یک خودرو اتوماتیک در محدوده 100 میلیون دارید؛ بسترن B30 تولیدی بهمن موتور و ساندرو استپ وی تولیدی پارس خودرو دو گزینه مناسب هستند.
کد خبر : 16938
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1397 - 15:28

هر گونه کپی برداری کامل یا بخشی از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی، شبکه های اجتماعی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و فقط با اجازه کتبی از «خبرماشین» بلامانع است. 

«خبرماشین» - در حال حاضر اگر قصد خرید یک خودرو اتوماتیک در محدوده 100 میلیون دارید؛ بسترن B30 تولیدی بهمن موتور و ساندرو استپ وی تولیدی پارس خودرو دو گزینه مناسب هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در این مطلب به طور خلاصه این دو خودرو را با هم مقایسه می کنیم؛ بسترن B30 و ساندرو استپ وی هر دو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1598 سی سی هستند. حداکثر قدرت تولید شده توسط بسترن 107 اسب بخار و حداکثر قدرت تولید شده توسط استپ وی 105 اسب بخار است. همچنین حد اکثر گشتاور بسترن 155 نیوتون متر و حداکثر گشتاور ساندرو 140 نیوتون متر است. پس در بخش حداکثر قدرت و گشتاور بسترن امتیاز بالاتری را کسب خواهد کرد.

 


جعبه دنده به کار رفته در بسترن B30 از نوع 6 سرعته خودکار و در ساندرو استپ وی از نوع سرعته خودکار است. بسترن با 1270 کیلوگرم وزن سنگین تر از استپ وی 1193 کیلوگرمی است. همچنین از نظر مقایسه ابعاد بسترن حدود 60 سانتی متر طول، 4 سانتی متر عرض از استپ وی بزرگتر و حدود 8 سانتی متر کوتاه تر از رقیب هم قیمت فرانسوی خود و همچنین فاصله دو محور بسترن 2630 میلی متر و استپ وی 2588 میلی متر است.
از نظر آپشن، تجهیزات رفاهی و ایمنی بسترن B30 قطعا امتیاز بالاتری را نسبت به ساندرو استپ وی کسب می کند. بسترن مجهز به سیستم ترمز و پایداری  شامل ABS ،EBD ،TCS، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، مجهز به صفحه نمایش لمسی به سیستم ناوبری فارسی، سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف، ریموت کنترل مجهز به باز کن صندوق عقب، تهویه مطبوع دستی، سانروف، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل در سربالایی HAC، دوربین عقب است.
استپ وی نیز مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، USB، قابلیت پخش CD به همراه 4 بلندگو، رینگ 15 اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن است.
از نظر ظاهری نیز B30 طراحی مدرن و به روزتری دارد و به کارگیری دی لایت و جلو پنجره کرومی به اسپرت تر شدن آن کمک کرده و با توجه به گذشت 9 سال از زمان طراحی استپ وی، قطعا امتیاز کمتری نسبت به بسترن B30 کسب می کند.

از نظر افت قیمت دست دوم ساندرو امتیاز بهتری نسبت به بسترن B30 کسب می کند؛ البته B30 برخلاف سایر خودروهای چینی افت قیمت غیرطبیعی ندارد. جهت مشاهده قیمت این دو خودرو روی لینک های زیر کلیک کنید.

قیمت بسترن B30 - قیمت ساندرو استپ وی