printlogo

دیما دیزل از افزایش مدت گارانتی کشنده های دیما از 2 سال یا 200 هزار کیلومتر به 3 یا 300 هزار کیلومتر خبر داد؛
کد خبر : 23991
تاریخ انتشار : 14 بهمن 1402 - 13:59

دیما دیزل از افزایش مدت گارانتی کشنده های دیما از 2 سال یا 200 هزار کیلومتر به 3 یا 300 هزار کیلومتر خبر داد؛ گروه خودروسازی مایان قدیمی ترین عضو گروه ماموت است که طیف گسترده ای از محصولات تجاری سنگین در دسته کشنده، کمپرسی، کامیونت و اتوبوس را با برند تجاری دیما تولید و‌ عرضه می کند.

کشنده های محبوب دیما، از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کشنده های  دنیا می‌باشد. این مدل خودرو به لحاظ طول بارخور بلند، وزن سبک، قدرت موتور بالا و طراحی آیرودینامیک مناسب کاربری‌ها است. تجهیزات به‌کار رفته همچون صندلی قابل تنظیم براساس وزن راننده، گرمکن سوخت، گرمکن آینه، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، قفل مرکزی و سیستم مه‌‌زدا در این خودرو باعث رفاه بیشتر رانندگان بوده است. این مدل خودرو در فواصل بین‌شهری از ایمنی بالایی برخوردار است و طراحی اتاق خودرو به صورتی است که به‌هنگام تصادف کمترین آسیب به سرنشین وارد می‌شود.

موتور ۱۲ لیتری شش سیلندر Cummins است که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 بوده و مجهز به سیستم کاهنده آلایندگی EEV نیز شده است.

گروه خودروسازی مایان در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد. این شرکت پس از اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را در حیطه ساخت تریلر در جهت بهبود وضعیت ناوگان فرسوده حمل و نقل، با سرمایه کاملا خصوصی آغاز کرد.

در راستای نیل به این مهم و با اخذ لیسانس کوگل آلمان، ساخت و صدور انواع کمپرسی، کمرشکن و کفی به کشورهای حوزه خلیج فارس و صدور تیغه شاسی به آلمان عرصه جدیدی از صنعت را رقم زد. از مهمترین دستاوردهای این مشارکت اعطای استانداردهای بزرگ و جهانی TUV و FRC محیط زیست به این شرکت بود که برای نخستین بار در کشور ما صورت گرفت.

پس از درخشش تریلرهای چادری مایان کوگل و شهرت آنها، مدیران و کارشناسان ارشد کوگل به این باور رسیدند که پیچیده ترین تولید این صنعت یعنی ساخت تریلرهای یخچالی فایبرگلاس که از مدرنترین یونیتهای سردکننده جهان است در مایان آغاز شود. شهرت مایان تا بدانجا پیش رفت که نشریه‌ی معتبر و جهانی کامیون در جولای ۲۰۰۵ از این کارخانه به عنوان پیشرو سازندگان تریلرهای یخچالی در خاورمیانه یاد کرد.

در اواخر سال ۱۳۹۳، علاوه بر ساخت تریلر، مونتاژ کاربری آتش نشانی در حیطه کاری گروه مایان قرار گرفت. عقد قرارداد با شرکت زیگلر (یکی از ۳ سازنده برتر تجهیزات در اروپا و سطح جهان) مهمترین اقدام در این راستا بوده است.