printlogo

فونیکس آریزو 8، محصول جدید مدیران خودرو مورد آزمایش فنی خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو قرار گرفت.
کد خبر : 23907
تاریخ انتشار : 27 دی 1402 - 18:9

«خبرماشین» - فونیکس آریزو 8، محصول جدید مدیران خودرو مورد آزمایش فنی خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ این محصول به طور یکپارچه زبان برند فونیکس را مجسم می‌کند. این سدان برتر نوید یک تجربه رانندگی بی نظیر را می دهد و خود را به عنوان معیاری برای خودروهای پرچمدار معرفی می کند. آریزو ۸ با تمرکز بر ارائه امکانات استثنایی، به طور خاص، جامعه نخبگان را هدف قرار داده و با افزایش استاندارد در تجربه‌های حمل و نقل، کیفیت بازار خودرو را ارتقا می‌دهد.

فونیکس آریزو 8

طراحی آریزو 8

مدل جدید چری آریزو ۸ را می توان یکی از زیباترین سدان های مدرن چینی در نظر گرفت. این خودرو از طراحی بیرونی زیبایی سود می برد که جلو پنجره بزرگ، تزئینات کرومی، خطوط تیز و اسپرت و بدنه ای با طراحی آیرودینامیک از ویژگی های بارز آن هستند.

چراغ های جلو طراحی زیبایی داشته و در بالاترین قسمت آنها LEDهای روشنایی در روز قرار داشته و چراغ های اصلی درست در زیر آن قرار گرفته اند. چراغ ها توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی چری در میان آن قرار گرفته است.

سپر و جلوپنجره ایکس شکل و همچنین نمای عقب و چراغ های پیوندی اش را پیش از این در خودروی تیگو ۸ پرو فیس لیفت مشاهده کرده بودیم. طراحی عقب جذاب چری آریزو ۸ با ۴ لوله اگزوز، یک اسپویلر روی درب صندق عقب و چراغ هایی با گرافیک زیبا جلب توجه می کند.

چری آریزو ۸ یگ سدان سگمنت D محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۸۰، ۱۸۴۳ و ۱۴۶۹ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۷۹۰ میلی متر است.

آریزو ۸ با توجه به جایگاه خود به‌عنوان یک پرچمدار، بر سلیقه و سبک نخبگان تأکید دارد. آریزو ۸ با طراحی بیرونی خود، سبک زندگی بیزینس را به طور کامل تفسیر می‌کند و انتظارات راننده را برای یک سدان رده بالا برآورده می کند. آریزو ۸  با فلسفه طراحی «به درخشش آب» زیبایی پویای آب را با جریان درخشان نور ترکیب می‌کند و فضایی هنری و فریبنده را می‌آفریند. درست مانند "RIZO" در اسپانیایی به معنی «قطره آب»،  امواج روی بدنه آریزو ۸ از عنصر آب الهام می‌گیرد و به طور یکپارچه حس امواج متلاطم را با موج‌های آرام ترکیب می‌کند.

در نمای داخلی، آریزو ۸ دقیقاً مشابه با تیگو ۸ دارای کلاستر و مانیتور یکپارچه است که سایز هر کدام از آن ها ۱۲.۳ اینچ است. سبک طراحی داشبورد هم دقیقاً دارای زبان و امضایی یکسان با تیگو ۸ پرو جدید است. نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو ۸ از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو ۸ طراحی زیبایی داشته و حالتی D شکل دارد و انبوهی از کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. چری آریزو ۸ با سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو به بازار عرضه می شود.

داخل آریزو 8

فضای درونی آریزو ۸، وجه فراتری از شکوه را القا می‌کند که با هاله‌ای مجلل پوشیده و سرنشینان را به دنیای ناشناخته‌ها پیش می‌برد. نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی معلق و فرمان سه پره با کف تخت، جویندگان فناوری پیشرفته را به خود جلب می‌کند. نور محیطی یکپارچه و رقص آن با ریتم رانندگی و موسیقی، کابین را به سطحی بالاتر از لوکس بودن تجهیز می‌کند.

 

مشخصات فنی آریزو 8

آریزو ۸ با موتور ۲ لیتری TGDI در واقع به پیشرانه‌ای تحسین‌شده مجهز است و با پشتیبانی از سیستم هوشمند احتراق (iHEC)، فناوری توربوشارژ با پاسخ سریع، فناوری توربوشارژ با اینرسی اندک، سیستم مدیریت حرارتی گرمایش سریع، علاوه بر وزن سبک و فناوری کاهش اصطکاک می‌تواند گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر و حداکثر توان ۲۵۴ اسب بخار را ارائه دهد و عنوان قوی‌ترین پیشرانه در میان رقبا را به خود اختصاص دهد.

آریزو ۸ علاوه بر این، با گیربکس ۷ سرعته WDCT موثر بهره می‌برد که که در مرسدس بنز کلاس  A و BMW سری X نیز استفاده شده است. این خودرو با افزایش راندمان سوخت ۵٪ - ۹٪ و راندمان مکانیکی جامع ۹۶٪، می تواند خروجی بهتر و مصرف انرژی کمتر را تضمین کند.

بنابراین، با ترکیب این پیشرانه عالی، آریزو ۸ نه تنها با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتری ۷.۶ ثانیه به عنوان برترین در کلاس خود دست می‌یابد، بلکه کارایی را نیز به ارمغان می‌آورد و مصرف سوخت کمتری معادل ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است.

آریزو ۸

علاوه بر این، آریزو ۸ از سه حالت eco، sport و normal نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند لذت رانندگی را در عین رفع نیازهای مشتریان مختلف افزایش دهد. از نظر عملکرد، شاسی آریزو ۸ تحت تیونینگ تجربه رانندگی توسط متخصصان بین المللی قرار گرفته است که تجربه رانندگی یک خودروی لوکس را برای کاربران فراهم می‌کند.

با توجه به ایمنی، آریزو ۸ از هیچ تلاشی برای ارائه یک تضمین امنیتی پنج ستاره به کاربران دریغ نمی‌کند. خودروی جدید بر اساس استانداردهای ایمنی پنج ستاره جهانی NCAP طراحی شده است و دارای بیش از ۸۰ درصد فولاد با استحکام بالاست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ در میان ویژگی‌های ایمنی آریزو ۸، می‌توان به ساختار منحصر به فرد حلقه درب یکپارچه در همان سطح، سه مسیر جذب انرژی برخورد، و طراحی جعبه جذب انرژی دوگانه تیرآهن متقاطع سپر جلو، به طور مشترک یکپارچگی ساختاری کابین را تضمین می کند و احساس ایمنی فراتر از سطح را به ارمغان می آورد. آریزو ۸ به ۱۰ کیسه هوای منحصر به فرد در بین همتایان خود مجهز است و حفاظت ایمنی جامع را افزایش می‌دهد و بروز حوادث ثانویه را برای سرنشینان می‌کاهد. از نظر سفر هوشمند و ایمن، آریزو ۸ نیز مثل تیگو ۸ پرو مکس با ۱۳ عملکرد از مجموعه رادارهای سیستم کمکی رانندگی پیشرفته (ADAS) از جمله رادارهای نقطه کور، رادارهای خطی، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبقی و... پیمایش می‌کند که تفاوت خود را در کاهش تصادفات به خوبی نشان می‌دهد.

تست فنی آریزو 8

تست فنی آریزو 8

با قدم گذاشتن در داخل کابین آریزو ۸، بلافاصله متوجه ترکیبی زیبا از جاذبه‌های شکوهمند، فناوری هوشمند، آپشن‌های رفاهی و کیفیت بالای متریال می‌شوید که محیطی آرام و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد می‌کنند. به عنوان خودرویی شکوهمند، عمده تلاش‌ها برای طراحی داخلی این محصول به نحوی بوده که تمام نیازهای علاقه‌مندان به وسایل نقلیه لوکس را تامین کند.

آریزو 8

فضای داخلی آریزو ۸ ویترینی از تکنولوژی روز است. سیستم پخش عطر در فضای کابین، احتمالا اولین جلوه لوکس از این محصول است که به محض ورود، سرنشینان را مجذوب می‌کند. داشبورد مینیمالیستی آریزو ۸ دارای دو صفحه LCD ۱۲.۳ اینچی است که به عنوان مرکز فرماندهی عمل می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ نمایشگرهای آن‌ها که اطلاعات خودرو، رسانه و مسیر را نشان می‌دهد، در مقابل فرمان دی-کات و شیفتر دنده، کنتراستی خیره کننده دارد و در کنار کیفیت عالی چرم به کار رفته، به کابین خودرو سبکی شیک و مدرن می‌دهد. پرتوهای ۶۴ رنگ نور که تا ردیف عقب امتداد یافته اند هاله‌ای از آرامش را به همراه دارند و به نحوی طراحی شده‌اند که رنگ آنها برای مطابقت با حالت های رانندگی و ریتم موسیقی، تغییر می‌کند.

با فشردن دکمه استارت، موتور با صدایی که به سختی در کابین شنیده می ‏شد، شروع به کار کرد. با فشردن گاز در حالت دنده خلاص (N) صدای موتور و اگزوز در دورهای بالاتر کارکرد موتور، حسی اسپرت به خودرو داده‏ اند.

تعویض دنده ‏ها توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک فراهم شده و با قرار دادن اهرم دنده در حالت D، خودرو به نرمی و بدون کوچک‏ ترین تکان و سر و صدای اضافی شروع به حرکت کرد. فرمان حالت خوبی داشت و نیاز به تنظیم ارتفاع یا جلو و عقب رفتن نبود. همچنین اهرم تعویض دنده و دکمه‏های کنترلی روی داشبورد و کنسول وسط به صورتی کاملاً ارگونومیک در دسترس بودند.

فاصله مناسب بین دنده ‏ها، حتی در حالت گیربکس اتوماتیک، شتاب مناسبی را برای خودرو فراهم می ‏کرد. صندلی ‏های ردیف عقب نیز فضای مناسبی را برای شانه‏ ها، پاها و زانوهای سرنشینان عقب فراهم می‏کنند شماره یا حالت دنده ‏ها در حالت‏ های دستی و اتوماتیک گیربکس، روی صفحه نمایش دیجیتالی پانل راننده نمایش داده می‏شود.

۱۲ اسپیکر سونی، تجربه‌ای خارق‌العاده از گوش دادن به موسیقی را به جا می‌گذارد. سطحی از کیفیت صدا برای اینکه آهنگ‌های مورد علاقه خود را با لذتی مضاعف بشنوید و برایتان تعریفی تازه پیدا کنند.

اسپیکر سونی

در قسمت سرنشینان عقب، راحتی در اولویت قرار دارد. صندلی‌ها فضای زیادی برای کشیده شدن پاها دارند. همزمان که سانروف پانوراما کابین را در نور طبیعی قرار می دهد، سایه‌های جانبی برقی امکان کنترل نور و حفظ حریم خصوصی را فراهم می‌کند.

پس از نشستن پشت فرمان و تنظیم صندلی و آینه ها، دید خوب و تسلط کافی راننده بر روی ابعاد خودرو، جالب توجه است. عایق بندی کابین هم به خوبی انجام شده بود و صدای نفوذی به کابین آریزو بسیار کم و قابل قبول بود.

پس از استارت زدن اقدام به حرکت می کنیم، تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود. استفاده از موتور توربوشارژ باعث شده تا شتاب خودرو بسیار مناسب بوده و لذا از رانندگی با این شتاب لذت می برید.

خودرو برای شتاب گیری از حالت سکون، تاخیر آزار دهنده ای نداشت، همچنین ترمزها نیز با وجود فشار زیادی که خبرنگاران در زمان بررسی بر روی آن‌ها اعمال می‌کردند، عملکرد  قابل قبولی از خود نشان دادند. به لطف استفاده از سیستم" ایی اس پی" شاهد پایداری خوبی در پیچ ها هستیم.

از بین رقبای کره‌ای و ژاپنی فونیکس آریزو 8 تنها کیا K5 در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران راه خواهد یافت. بنابراین در آینده نه چندان دور، شاهد رقابت فونیکس آریزو 8 و کیا K5 در بازار کشورمان خواهیم بود. برنده این رقابت دشوار خودرویی خواهد بود که بتواند بیشتر از رقیب خود رضایت مشتریان ایرانی را نسبت به خود جلب کند. سایر شرکت‌های خودروسازی داخلی نیز در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه یک سدان اندازه متوسط چینی به بازار ندارند، بنابراین فونیکس آریزو 8 تا مدت‌ها در بازار ایران بی‌رقیب خواهد بود.