printlogo

گروه بهمن ضمن حضور در نمایشگاه خودرو اصفهان در بخش سواری، تجاری، موتورسیکلت و خودروهای سنگین، از بایک X9 جدیدترین کشنده خود با قدرتی معادل ۵۶۰ اسب بخار رونمایی کرد.
کد خبر : 23595
تاریخ انتشار : 14 آبان 1402 - 14:25

«خبرماشین» - گروه بهمن ضمن حضور در نمایشگاه خودرو اصفهان در بخش سواری، تجاری، موتورسیکلت و خودروهای سنگین، از بایک X9 جدیدترین کشنده خود با قدرتی معادل ۵۶۰ اسب بخار رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ بی ام کارز برند جدید زیر مجموعه گروه بهمن ضمن حضور در این نمایشگاه محصولات خود را در معرض نمایش عموم قرار داد.

بستیون تی ۷۷ از زیر مجموعه برند شناخته شده FAW است که توسط بی ام کارز عرضه خواهد شد.  خطوط پرقدرت جلوی این خودرو، در کنار چراغ‌های باریک و کشیده حکایت از تبعیت این محصول از ترندهای روز طراحی خودروی دنیا دارد.

ظرایف‌ طراحی بدنه این خودرو به ویژه در عقب آن تداعی‌گر خودروی لوکس محبوب ایرانیان یعنی رنج‌ رُوِر است.T۷۷ مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری T-GDI که با اتصال به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه، توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار، قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین این خودرو مجهز به سیستم همیار راننده ADASباسطح L۲ است که نشان می‌دهد ان را باید خودرویی در کلاس روز دنیا دانست‌.

خودرو بعدی حاضر در غرفه گروه بهمن هونگچی H5 است که مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI و ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت Aisin ژاپن عرضه می‌شود. این تیپ از هونگچی H5 رکورد مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر را به نام خود ثبت کرده و شتاب صفر تا صد رسمی آن نیز ۹ ثانیه برآورد شده است. ویژگی بارز دیگر هونگچی H5 استاده از ۹ ایربگ است که آن را در رده خودروهای ایمن قرار می‌دهد.

همچنین پیکاپ G9 به همراه ون تجهیز شده اینرودز و پیکاپ کاپرا که برای خدمات امداد گروه بهمن تجهیز شده است، در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

یکی از محصولات جدید بهمن موتور، پیکاپ دو دیفرانسیل G9 است که به زودی به بازار عرضه می‌شود. این خودرو مجهز به موتور ۲۰۰۰cc  توربوشارژر با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، قابلیت مانور بالا را داراست. همچنین از گیربکس هشت سرعته از برند معتبر ZF استفاده شده است که این خودرو را برای سفرهای آفرودی مناسب می‌سازد.

کاپرا با موتور ۲۴۰۰cc  نیروی مورد نیاز برای مانور در مسیرهای طبیعتی را به ارمغان می‌آورد. این خودرو از یک پیشرانه تنفس طبیعی با تولید حداکثر قدرت ۱۲۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد و به صورت دو دیفرانسیل و دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ نیز در این نمایشگاه حضور دارد؛ این خودرو از یک موتور ۱۶۰۰ سی.سی توربو شارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت موسوم به TGDI با ۱۹۷ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. بهره‌وری بالای این موتور سبب می‌شود فیدلیتی پرستیژ عملکرد خوبی در مسیرهای پر فراز و نشیب جاده‌ها داشته باشد به ویژه آنکه این خودرو از انواع تکنولوژی‌های کنترلی و تعادلی استفاده می‌کند.

وانت کاپرا ۲ دوکابین جدید توسط بهمن موتور که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده مجهز به یک پیشرانه ۲۳۷۸ سی سی با حداکثر قدرت ۱۲۴ اسب بخار که همانند نسخه قبلی است. گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع ۵ دنده دستی با کنترل الکترونیکی درگیری دیفرانسیل جلو (۲WD/۴WD) است.

شرکت بهمن دیزل و سیبا موتور به عنوان تجاری‌سازان گروه بهمن نیز با کشنده امپاور BD۵۰۰ و کشنده۴۶۰ FAW، کامیون امپاور BD۳۰۰، فورس ۱۲تن و فورس ۶تن حضور پیدا کرده است.

گفتنی است؛ شرکت FAW بزرگترین‌ سازنده‌ کامیون‌ در چین شناخته شده و کیفیت و اصالت محصولات این برند در بازار کشور مورد قبول بوده و هزاران خودرو از آن در جاده‌های کشور در حال تردد است.

همچنین در این نمایشگاه، اتوبوس شهری ۱۸ متری توسط یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن در معرض نمایش گذاشته شده است.

هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان از ساعت ۱۱ تا ۱۹ روزهای ۱۶ تا ۱۹ آبان ماه سال جاری در محل جدید نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار و میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.