printlogo

آرین پارس موتور، تولید کننده خودروهای لاماری با سه محصول جدید در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حاضر شده است؛ لاماری ایما، ایما ایکس و ایما هیبریدی محصولاتی هستند که در این رویداد در معرض نمایش گذاشته شده اند.
کد خبر : 23593
تاریخ انتشار : 14 آبان 1402 - 14:24

«خبرماشین» - آرین پارس موتور، تولید کننده خودروهای لاماری با سه محصول جدید در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حاضر شده است؛ لاماری ایما، ایما ایکس و ایما هیبریدی محصولاتی هستند که در این رویداد در معرض نمایش گذاشته شده اند.

 

لاماری ایکس

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ لاماری ایما ایکس، نسخه فول آپشن لاماری ایما محسوب می شود و در بخش طراحی ظاهری، دستخوش تغییراتی کم اما جذاب شده است. در نسخه ایکس شاهد نصب لیپ سپر های جلو و عقب برای لاماری هستیم که ظاهر اسپرت و تهاجمی را برای این خودرو ایجاد کرده است؛ البته آرین موتور یک کیت بدنه اسپرت را برای این خودرو در نظر گرفته است که مشتریان قادر به سفارش آن خواهند بود. این کیت بدنه تغییراتی را در بخش سپرها و رکاب خودرو ایجاد می‌کند تا ظاهر خودرو جلوه اسپرت‌تری داشته باشد. کیت بدنه لاماری ایما X نسبت به نسخه قبلی ظاهر اسپرت‌ تری را به این خودرو می دهد و تداعی کننده لامبورگینی اوروس است.

لاماری ایما X از هما پیشرانه‌ی لاماری معمولی برخوردار است. یک موتور توربوشارژر ۱.۵ لیتری با توان تولید ۱۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۸۵ نیوتن متر نیروبخش ۲ چرخ جلوی این کراس اوور است. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر و شتاب صفر تا صد ۹.۵ ثانیه دیگر بخش‌های مشخصات فنی لاماری ایما ایکس را تشکیل می‌دهند. پس متوجه می شویم که در بخش مشخصات فنی، تفاوت خاصی میان لاماری ایما X و نسخه‌های فعلی این خودرو وجود ندارد.

در نسخه معمولی ایما، امکان تعویض دنده به صورت دستی برای راننده فراهم نشده بود. این مساله یکی از نقاط ضعف این کراس‌اوور به شمار می‌رفت که در نسخه X برطرف شده است؛ این ویژگی به ویژه در عبور از جاده‌های پر پیچ و خم بسیار مفید است، زیرا راننده امکان کنترل بهتری بر روی عملکرد و سبک شیفت کردن دنده‌ها در مواقع حساس را خواهد داشت.

 

لاماری هیبریدی

لاماری ایما هیبریدی با دو موتور الکتریکی و بنزینی کار می‌کند که باعث بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌شود. این خودرو مجهز به موتور بنزینی توربوشارژر چهار سیلندر ۱.۵ لیتری است که با موتور الکتریکی همراه شده و حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان از ساعت ۱۱ تا ۱۹ روزهای ۱۶ تا ۱۹ آبان ماه سال جاری در محل جدید نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار و میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.