printlogo

شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند تیگو 7 پرومکس را در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد آزمایش فنی قرار دهند؛ فونیکس تیگو ۷ پرومکس جدیدترین کراس اوور سایز متوسط شرکت مدیران خودرو است که به زودی پا به بازار می گذارد.
کد خبر : 23492
تاریخ انتشار : 20 مهر 1402 - 11:57

«خبرماشین» - شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند تیگو 7 پرومکس را در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد آزمایش فنی قرار دهند؛ فونیکس تیگو ۷ پرومکس جدیدترین کراس اوور سایز متوسط شرکت مدیران خودرو است که به زودی پا به بازار می گذارد.

تست فنی تیگو 7 پرومکس

تیگو ۷ و تیگو 7 پرو به عنوان محصولاتی موفق توانستند نظر مثبت بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. اکنون نوبت به نسل کاملا جدید این خودرو رسیده است که پسوند پرومکس را به خود می بیند. تیگو ۷ پرومکس آمده است تا غوغایی تازه در بازار کراس اوورهای متوسط به پا کند و بدون شک در این راه، با تکیه بر کیفیت بالا و مشخصات فنی قابل توجه، بسیاری از رقبا را به دردسر می اندازد.

 

اصلی ترین تفاوت تیگو 7 پرومکس

 

در حالی که تیگو ۷ پرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت متوسط مجهز شده بود، تیگو 7 پرو مکس با دو تغییر مهم از نظر فنی روبرو شده است؛ یکی مجهز شدن به پیشرانه قوی تر 1.6 لیتری توربوشارژ و دیگری به کارگیری سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ است.

 

جهت مشاهده مشخصات سایر محصولات فونیکس کلیک کنید

 

مشخصات فنی تیگو 7 پرومکس

 

تیگو ۷ پرومکس از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم بهره می‌برد که می ‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتار ۲۹۰ نیوتن ‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط توسط گیربکس دو کلاچه 7 سرعته روغنی به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در سری نخست به‌شکل محور محرک جلو و در سری‌های بعدی به‌شکل دو دیفرانسیل یا تمام چرخ محرک AWD روانه بازار ایران خواهد شد. علاوه بر موتور، گیربکس این خودرو نیز ۷ دنده دو کلاچه تر (Wet Dual Clutch) است که کاملاً با تیگو ۸ پرو یکی است.

مشخصات فنی تیگو 7 پرومکس

این خودرو ظرف مدت ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز حدود ۸ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

 

طراحی تیگو ۷ پرومکس

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ در بخش ظاهری این خودرو قرار است با برخی تغییرات مواجه شویم که البته چندان چشم‌گیر نیستند، اما موجب فیس لیفت شدن خودرو می شوند. تغییر در جلوپنجره خودرو، چراغ های مه شکن جلو و تغییر ساختار چراغ عقب و به طور کامل پیوسته شدنش، از جمله به‌روزرسانی های ظاهری در نظر گرفته شده برای این خودروست.

طراحی تیگو ۷ پرومکس

استایل ظاهری این محصول، مفهوم جنب و جوش در دنیای امروزی را تفسیر می کند. به گونه ای که در طراحی آن از عناصر طبیعی الگو برداری شده است تا از لحاظ زیبایی شناسی، به بهترین شکل ظاهر شود. جلو پنجره تیگو ۷ پرومکس بر اساس طرح ماتریسی سه بعدی طراحی شده که با ایجاد بازی نور و سایه، یک اثر هنری پرسپکتیو به وجود آورده است.

طراحی تیگو ۷ پرومکس

نکته مهم ظاهر تیگو ۷ پرومکس چیدمان اصولی قطعات و هدفمند بودن خطوط بدنه است که باعث شده هارمونی کلی در سطح مناسبی قرار گیرد. در قسمت چراغ های جلو پرتوی ال ای دی بالا و پایین وجود دارد که در آن از یک ماتریس بازتابی چند حفره ای بهره گرفته شده و در عین سادگی، زیبایی ظاهری این محصول را چند برابر کرده است. ضمن اینکه بازده روشنایی چراغ ال ای دی جلو حدود ۲.۷ برابر لامپ های هالوژن سنتی است.

طراحی تیگو ۷ پرومکس

خطوط برجسته روی بدنه تیگو ۷ پرومکس از ترکیب سه خط غلیظ تشکیل یافته اند. حالت شیب دار سقف خودرو که از جلو به سمت ستون C امتداد پیدا کرده است، در کنار اسپویلر اضافه شده به بالای شیشه عقب، چهره کلی این کراس اوور جذاب را آیرودینامیک تر نشان می دهد. ویژگی ظاهری بارز تیگو ۷ پرو، چراغ LED پیوسته در عقب است که با توجه به فرم هندسی خاص، عرض خودرو را بیشتر جلوه می دهد و حس پایداری به بیننده القا می کند.

چراغ های جلو تیگو ۷ پرومکس هم که از نوع LED ماتریسی هستند، در بالاترین ارتفاع ممکن و در نزدیکی محل اتصال جلو پنجره و کاپوت قرار گرفته اند. به لطف این چراغ های زیبا، تیگو ۷ پرو چهره ای فریبنده و با شخصیت به خود گرفته است که گویی از نمای رو به رو به بیننده، چشمک می زند.

تیگو ۷ پرومکس

همچنین در این خودرو از  فولاد تقویت شده با حرارت در شاسی استفاده شده که علاوه بر افزایش استقامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت هم خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش می شود.

با ورود به درون کابین نسخه پرو مکس داستان به کلی عوض می شود، زیرا داشبورد تیگو ۸ پرو جایگزین داشبورد قبلی شده که یکی از مهم ترین ویژگی هایش، کلاستر و مولتی مدیای یکپارچه است. علاوه بر این، پنل تنظیمات تهویه نیز به طور کامل لمسی شده و محل قرارگیری شارژر وایرلس هم تغییر کرده است.

داخل تیگو 7 پرومکس

نمایشگر مرکزی و صفحه کیلومتر دیجیتال خودرو، یکپارچه شده‌اند و پنل سیستم تهویه نیز کاملا لمسی شده است. ضمن اینکه جای شارژر وایرلس نیز تغییر یافته.

 

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرومکس

 

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 7 پرومکس شامل: کیسه هوای ردیف جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت موتور، سیستم ضد سرقت بدنه، دوربین 360 درجه، دوربین دنده عقب داینامیک، سنسور پارک، ABS، EBD، ESP، TCS، EBA، HHC، HDC، سیستم کنترل فشار باد تایر، سیستم ضد مانع شیشه ها، سانروف و درب صندوق و ... است.

رادارهای دستیار راننده (ADAS) این خودرو شامل: ACC، ICA، TJA، LDW، LKA، LCA، FCW، RCW، RCTA، AEB، BSD، DOW و ... است.

 

 

تست فنی تیگو 7 پرومکس

 

تیگو ۷ پرومکس از سیستم تعویض دنده الکترونیکی با فناوری پیشرفته بهره گرفته که دارای کارکرد آسان،ایمن، دقیق و بی درد سر است. همچنین از رادار نمایش عقب با کیفیت بالایی برخوردار است که پارک کردن را برای رانندگان تازه کار ساده تر می کند و از تصادفات احتمالی در هنگام پارک یا رانندگی با سرعت کم می کاهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ تجهیز این خودرو به  پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ باعث شده است تا شتاب اولیه این خودرو مورد قبول باشد و با توجه به اینکه ۷ دنده دو کلاچه روغنی همواره دور موتور را در حالت مناسب نگه می ‌دارد، با فشار دادن پدال گاز شتاب ثانویه مطلوبی را نیز حس خواهید کرد.

تست فنی تیگو 7 پرومکس

جعبه دنده این خودرو باعث نرم تر شدن رانندگی و از بین رفتن ضربه های موقع تعویض دنده شده است. همچنین پایداری این خودرو را در هنگام عبور از پیچ ها حس خواهید کرد.

سواری تیگو ۷ پرو به لطف سیستم تعلیق در عقب از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک، کاملا مناسب مسیرهای پر دست انداز شهری است. همچنین به واسطه به کارگیری سیستم‌های مختلف ایمنی عملکرد مناسبی در ترمزگیری‌ها دارد.

فونیکس تیگو ۷ پرومکس در عقب از سیستم تعلیق مالتی لینک بهره می‌برد و به همین دلیل کیفیت سواری مناسبی را ارائه می دهد؛ اما با توجه به بدنه این خودرو و ارتفاع نسبتا زیاد آن، کمی خشک بودن سواری نیز منطقی است. همچنین هندلینگ و پایداری این خودرو نیز در سطح استاندارد و ایمنی قرار دارد. این خودرو در زمان عبور از مسیرهای منحنی‌شکل در سرعت‌های عادی نیز دارای میزان حرکت عرضی بدنه و پایداری مناسبی است.

 

 

قیمت تیگو 7 پرومکس

 

قیمت تیگو 7 پرومکس هنوز از طرف شرکت مدیران خودرو اعلام نشده است.