printlogo

شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند آریزو 6 جی تی، سدان ارتقا یافته بر اساس آریزو ۶ پرو را مورد آزمایش فنی قرار دهند.
کد خبر : 23453
تاریخ انتشار : 9 مهر 1402 - 20:47

«خبرماشین» - شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند آریزو 6 جی تی، سدان ارتقا یافته بر اساس آریزو ۶ پرو را مورد آزمایش فنی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ این روزها خبرها حکایت از ورود سدان بزرگ و لوکس فونیکس به نام آریزو ۶ جی تی دارد که وارد بازار کشور خواهد شد. در بازار ایران با توجه به توقف واردات خودروهای وارداتی، قیمت غیر منطقی و غیر قابل دسترس آنها در کنار شرایط مشابه برای خودروهای مونتاژی ژاپنی و کره ای و اروپایی، آریزو ۶ جی تی با توجه به مشخصه های خود به خوبی می تواند سهم بالایی از این بازار را کسب کند.

آریزو 6 جی تی

در اصل آریزو ۶ جی تی می تواند به جنگ خودروهای پر فروش و خوش سابقه بازار مانند هیوندای النترا، سوناتا، کیا سراتو، اپتیما و رنو تالیسمان برود، گرچه نباید از نظر دور داشت که آریزو ۶ جی تی به لحاظ آپشن های اصلی و کاربردی و طراحی چیزی از رقبای مطرح خود کم ندارد.

آریزو 6 جی تی

 

مشخصات فنی آریزو 6 جی تی

 

این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ TGDi مجهز است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این سدان از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر است که توان را به چرخ های جلو می رساند. فونیکس آریزو ۶ GT می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸ ثانیه ثبت کند. وزن خالص این خودرو ۱۳۴۴ کیلوگرم اعلام شده است.

مشخصات فنی آریزو 6 جی تی

 

طراحی آریزو 6 GT

 

بیشترین تغییرات به نمای جلویی خودرو مربوط می‌شود؛ جایی که چری تصمیم گرفته با تیز کردن خطوط طراحی چراغ و سپر و همچنین استفاده از یک جلوپنجره بزرگ و مشکی به سبک خودروهای لکسوس، ظاهری اسپرت و در عین حال خشن را برای خودرو ایجاد کند. جلوپنجره چند وجهی و بزرگ لکسس را در نمای جلوی آریزو 6 جی تی مشاهده می‌کنیم که مشکی‌رنگ است و در لبه‌های آن نیز رنگ نارنجی به کار رفته است.

طراحی آریزو 6 جی تی

نمای جانبی آریزو 6 جی تی تفاوت خاصی با نسخه‌های فعلی آریزو 5 ندارد و همان خطوط طراحی در این قسمت مشاهده می‌شود. تفاوت اصلی این بخش، رینگ‌های پنج پر دوبل مشکی رنگ خودرو هستند که در ترکیب با کالیپرهای نارنجی، موجب افزایش جذابیت این بخش شده‌اند. کمترین میزان تغییرات برای بخش عقب و جانبی است. در بخش جانبی خودرو به جز رینگ و  کالیپرها، هیچ تغییری نسبت به آریزو ۶ پرو مشاهده نمی‌شود.

طراحی آریزو 6 جی تی

با ورود به فضای کابین قطعا حس خواهید کرد که این بخش نسبت به چیدمان اتاق آریزو ۶ اولیه مجلل‌تر و اسپرت تر شده و کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد. همچنین بخش‌هایی مثل کنسول جعبه دنده، اهرم تعویض دنده، برخی جزئیات تریم داخلی به علاوه رنگ‌بندی و بعضی جزئیات دیگر در اینجا متحول شده است تا سرنشینان حس حضور در یک ماشین گران ‌قیمت‌تر و البته لاکچری را تجربه کنند.

طراحی آریزو 6 GT

اولین و مهم‌ترین مورد نشانگر پشت‌آمپر می‌باشد که از صفحه ترکیبی به یک پنل تمام دیجیتال بزرگ تغییر ماهیت داده است. غربیلک فرمان نیز عوض شده و فرم D-CUT فعلی اسپرت‌تر از قبل به نظر میرسد. برای کنسول مرکزی از نمایشگر بزرگ‌تری استفاده نموده‌اند و تنظیمات بخش تهویه مورد بازنگری قرار گرفته تا از نظر ارگونومی شرایط بهتری داشته باشد.

همچنین دکمه‌های کنترلی بسیاری روی این فرمان قرار گرفته‌اند. استفاده از رنگ نارنجی که در ظاهر خارجی خودرو محسوس بود، در کابین خودرو نیز ادامه دارد. دوخت صندلی‌ها، زیر دستگیره درب‌ها و همچنین قاب کنسول میانی خودرو نارنجی رنگ هستند تا سبک طراحی بیرون و درون خودرو به یکدیگر شباهت داشته باشند.

آریزو ۶ GT در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، ترمز اضطراری اتوماتیک، استارت دکمه ای، نور بالای اتوماتیک، نور پردازی کابین، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.

 

تست رانندگی آریزو 6 جی تی

 

پس از نشستن پشت فرمان و تنظیم صندلی و آینه ها، دید خوب و تسلط کافی راننده بر روی ابعاد خودرو، جالب توجه است. عایق بندی کابین هم به خوبی انجام شده بود و با وجود گیربکس CVT که معمولا باعث تشدید صدای پیشرانه در کابین می‌شود، صدای نفوذی به کابین آریزو بسیار کم و قابل قبول بود.

تست رانندگی آریزو 6 جی تی

پس از استارت زدن اقدام به حرکت می کنیم، تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود. اسفاده از موتور توربوشارژ 197 اسب بخاری باعث شده تا شتاب خودرو بسیار مناسب بوده و لذا از رانندگی با این شتاب لذت می برید؛  پیشرانه قوی‌ و گیربکس دوکلاچه، قدرت قابل قبولی را در اختیار این سدان چینی قرار داده است. بنابراین اگر به دنبال شتاب و کشش مناسب هستید، گزینه‌ای جذاب‌تر از فونیکس آریزو 6 جی تی در بازار ایران نخواهید یافت.

تست رانندگی آریزو 6 جی تی

کمک فنرها خیلی نرم عمل نمی کند و کمی حس اسپرت دارد، ولی ضربات را خوب جذب می کنند. سیستم تعلیق هندلینگ مناسبی را به نمایش می گذارد و در عبور از پیچ ها مناسب عمل می کند، به طوری که حتی در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت وارد پیچ تندی شدیم و علی رغم خاموش بودن سیستم کنترل پایداری به راحتی از پیچ خارج شدیم. این خودرو دارای ویژگی‌هایی چون فرمان پذیری دقیق، رانندگی راحت، باثبات و پرقدرت است و در پیچ‌ها هم تعادل بالای خود را حفظ می‌کند.

تست رانندگی آریزو 6 جی تی

داخل کابین، اولین موضوع که امتیاز مناسبی نصیب آریزو می کند، جاداربودن فضای داخل به نسبت سایز خودرو است. چهار سرنشین درشت اندام داخل خودرو نشستیم و فضای کافی برای پای سرنشینان جلو مخصوصا راننده وجود داشت و سرنشینان عقب نیز راحت نشسته بودند و پای آن ها فاصله کمی با صندلی جلو داشت. دوخت صندلی ها و رنگ روکش های چرمی حس اسپرت به راننده القا می کند و ظاهر مناسبی هم دارد.

قیمت آریزو 6 جی تی

قیمت آریزو 6 جی تی

فعلا قیمت آریزو 6 جی تی از سوی شرکت مدیران خودرو اعلام نشده است.