printlogo

پس از استقبال مشتریان از جک J4، کرمان موتور سال گذشته نسخه جدید این خودرو را که تغییراتی در تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی داشت، به بازار عرضه کرد؛ اما چرا این خودرو ارزش خرید دارد؟
کد خبر : 23408
تاریخ انتشار : 18 شهریور 1402 - 17:43

«خبرماشین» - پس از استقبال مشتریان از جک J4، کرمان موتور سال گذشته نسخه جدید این خودرو را که تغییراتی در تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی داشت، به بازار عرضه کرد؛ اما چرا این خودرو ارزش خرید دارد؟

جک J4

جک J۴ به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با توان خروجی ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتون‌متر مجهز است؛ هماهنگی بسیار خوب میان موتور و گیربکس اتوماتیک در کنار وزن نسبتاً سبک حدود 1100 کیلوگرمی ماشین باعث شده که شاهد بهبود محسوس شتابگیری باشیم و کشش ماشین هم انصافاً راضی‌کننده است.

جک J4
برای سیستم تعلیق هم در قسمت جلو از نوع رایج مک‌فرسون و عقب بازوجناغی استفاده شده است که این مجموعه درکل سواری نرم و قابل‌قبولی برای ماشین تدارک دیده‌اند به همین دلیل می‌توان کیفیت سواری نماینده جک را به نسبت رقبا مناسب ارزیابی نمود.

داخل جک J4
در شرایط فعلی بازار خودرو، این محصول یکی از خودروهای با ارزش خرید بالا در رده قیمتی خود به محسوب می شود. این خودرو از نظر استهلاک قابل قبول و مصرف سوخت آن نیز اندک است، علاوه‌ بر آن، کابین راحت و سواری نرم نیز سبب می‌شوند تا این خودرو برای سفرهای خانوادگی مناسب باشد. همچنین استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه تایم یکی دیگر از ویژگی های جک J4 است که هزینه‌های نگهداری خودرو را به شدت کاهش می‌دهد.

طراحی جک J4

طراحی جک J4 توسط موسسه پینین فارینا ایتالیا انجام شده و این خودرو دارای رینگ 15 اینچی از جنس آلومینیوم، چراغ های جلو و عقب مجهز به مه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع و طراحی آیرودینامیکی است.

تنظیم نور چراغ

در این خودرو به دلیل زبان طراحی بسیار مناسب برای راننده، رانندگی مطلوبی را به وجود می آورد؛ صندلی ها با روکش چرمی و همچنین این خودرو مجهز به اتولایت و سیستم مشایعت تا درب منزل است.

روکش چرمی

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی جک J4

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ یکی از موارد مهم در ایمنی خودروها تجهیز خودرو به سیستم کنترل پایداری الکتریکی یا همان سیستم "ESC" است که در نسخه جدید خودروی جی ۴ به منظور ارتقا  ایمنی به آن مجهز شده است. این سیستم که وظیفه اصلی آن جلوگیری از  انحراف خودرو است، می تواند تا حد بسیار زیادی مانع از ایجاد حادثه برای خودرو گردد و اهمیت آن در بهبود ایمنی خودروها باعث شده در بسیاری از کشورها به یک استاندارد اجباری تبدیل شود.

جک J4 کرمان موتور
از دیگر تغییرات در جی ۴  جدید می توان به ارتقاء ترمزهای این خودرو اشاره کرد، به طوری که سیستم ترمز جی ۴ که قبلا در چرخ های عقب از نوع کاسه ای در آن استفاده گردیده بود، به نوع دیسکی تغییر یافته و بنابراین خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی شده است که عملکرد بهتری نسبت به قبل دارد. ضمن اینکه این تغییر باعث خنک کاری بهتر و کوتاه تر شدن زمان عکس العمل سیستم به فرامین راننده گردیده است.
لزوم تجهیز خودرو به چراغ های رانندگی در روز  (DRL)از جمله مواردی است که این روزها  به عنوان یکی از اصول ایمنی  در خودروها همواره مورد توجه قرار دارد که این موضوع نیز مد نظر قرار گرفته و محصول جدید جی ۴ به چراغ DRL یا چراغ رانندگی در روز تجهیز شده است؛ همچنین در این محصول شاهد اضافه شدن سیستم راهنمای نشانگر تعویض دنده یا "GSI  " نیز هستیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

جک J4 کرمان موتور