printlogo

شرکت پارس خودرو، سهند محصول جدید خود را در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد در معرض نمایش عموم قرار داده است.
کد خبر : 23389
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1402 - 15:4

شرکت پارس خودرو، سهند محصول جدید خود را در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد در معرض نمایش عموم قرار داده است.

موتور M۱۵+ سهند با حجم ۱۵۰۰ سی سی مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ  ها VVT و پدال و دریچه گاز برقی، توان ۹۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه  و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را ارائه می کند. این خروجی کاملا متناسب با وزن ۱۰۵۰ کیلوگرم خودرو است و برای یک سدان اقتصادی شرایط مناسبی دارد.

این محصول جدید پارس خودرو از نظر قوای محرکه و انتقال قدرت در سه مدل بنزینی دنده ای، بنزینی اتوماتیک و دوگانه سوز دنده ای عرضه می شود. برای هر یک از اینها نیز دو سطح امکانات متناسب با سلیقه و بودجه مشتریان وجود خواهد داشت. این امکانات عبارتند از: کروز کنترل، سانروف، رینگهای آلیاژی دو رنگ، سیستم تصویری چند رسانه ای، آینه های برقی اتوفولد مجهز به گرمکن، صندلیهای برقی با روکش چرمی، سیستم استارت کی لس، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور نقاط کور، سیستم پخش صوت فراگیر بلندگوها و ....

در بخش فنی استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها VVT و دریچه گاز برقی موجب عملکرد بهتر موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی شده است. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC موجب افزایش چشمگیر پایداری خودرو در ترمزگیری و یا مسیرهای منحنی یا لغزنده می شود. سیستم پایش فشار باد لاستیکها TPMS و نشانگر تعویض دنده از دیگر تجهیزات استانداردی سهند در تمام تیپ های آن است. طراحی درب موتور و سپر جلوی خودرو نیز به گونه ای است که مطابقت کامل با استاندارد حفاظت از عابر پیاده PPS دارد.