printlogo

سوهمین همایش تقدیر از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان قطعات خودرو، تحت عنوان "سپاس"، پس از چند سال وقفه به دلیل شیوع کرونا توسط بی نی سی در محل هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.
کد خبر : 23313
تاریخ انتشار : 23 مرداد 1402 - 15:5

«خبرماشین» - سوهمین همایش تقدیر از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان قطعات خودرو، تحت عنوان "سپاس"، پس از چند سال وقفه به دلیل شیوع کرونا توسط بی نی سی در محل هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ در این مراسم که با حضور بیش از 1500 نفر از افراد فعال و سرشناس صنعت قطعه سازی خودرو، کارآفرینان، اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه برگزار شد، از برندگان توسط گروه بی نی سی تقدیر به عمل آمد.

گروه تولید و عرضه کننده بی نی سی که توسط خانواده قرصی تاسیس و اداره می شود با حضور نسل اول این خانواده شامل آقایان حاج محمد حسین قرصی، حاج علی حسین قرصی، حاج عبدالحسین قرصی، حاج محمد اسماعیل قرصی و نسل دوم این خانواده شامل آقایان محمدعلی قرصی، علی قرصی، مهدی قرصی، محمد قرصی و حسین قرصی میزبان این مراسم بودند.

در این مراسم از آقایان سید محمد موسوی و رضا سواری به عنوان کارآفرینان ملی، آقایان گل وردی گلستانی، محمدکاظم غفاری، علی چگینی، سیامک مقتدری، جعفری نصیری به عنوان برگزیدگان حوزه تولید و آقایان اسدالله توکلیان، حسین جلودارزاده، یوسف حسینی راد، کریم نوروزی و سعید پرویزیان به عنوان برگزیدگان حوزه بازاریابی و فروش تقدیر به عمل آمد.

نکته متمایز این مراسم حضور یک ربات با نام "آرش" در این همایش بود که برنامه های متنوعی را اجرا و از نمایندگان و تولیدکنندگان خواست تا مرتبا به دنبال مهارت آموزی و ارتقا سطح علمی خود باشند.

ربات آرش گفت: ما ربات ها بر اساس آمار دانشگاه ام آی تی 2.3 درصد کارایی بیشتری در پیشبرد اهداف سازمان ها را رقم زده ایم و تا یک دهه دیگر جمعیتمان بیشتر از جمعیت انسانها خواهد شد .

ربات آرش سفیر برند بی نی سی است که این شرکت با معرفی آن در مراسم سپاس نشان داد تا ایده های بزرگی در حوزه فناوری در سر دارد؛ بی نی سی پیش از این در مراسمی از اولین و بزرگترین فروشگاه دیجیتال خرید قطعات خودرو بی نی سی و همچنین صفحه تاچ اسکرین خرید قطعات خودرو رونمایی کرده بود .

در ادامه این مراسم محمد حسین قرصی رییس هیات مدیره و بنیانگذار بی نی سی ضمن سپاس از پرسنل بی نی سی، خود را کوچک ترین فرد خانواده بزرگ بی نی سی خواند و از زحمات همکارانش در سالیان گذشته تقدیر و تشکر کرد و جایگاه امروز بی نی سی را مدیون همکاری با قطعه سازان بزرگ و کوچکی دانست که عضوی از خانواده بزرگ بی نی سی هستند .

محمد حسین قرصی در ادامه گفت در کار باید صداقت و تعهد داشت و نباید همه چیز را مادیات دانست و باید بر اصل همکاری و همدلی پا فشاری کرد و باید بهترین خدمات را به مشتریان که عضو بزرگ خانواده بی نی سی هستند اعطا نمود .

پس از آن مهدی قرصی عضو هیات مدیره و معاون تامین و پشتیبانی گروه بازرگانی بی نی سی دقایقی به سخنرانی برای حاضرین پرداخت و گفت: قدردان همکاری و مسئولیت پذیری همکاران خود شامل پرسنل و تولید کنندگانی هستیم که در همه این سالها در کنار ما بوده اند و به همدلی و همکاری با شما افتخار می کنیم .

وی افزود :چشم انداز بی نی سی دنیایی است با تکیه بر فناوری های دیجیتال و راه اندازی اولین فروشگاه دیجیتال قطعات خودرو در کشور که توانستیم با همدلی و همکاری به این مهم برسیم زیرا معتقدیم آینده بی نی سی دنیای دیجیتال است .

محمدناصر معتمدی، معاون برند و بازاریابی و مشاور هیات مدیره بی‌نی‌سی، در مراسم گفت: نبود تکنولوژی و نوآوری، موجب شده است که طول عمر شرکت‌ ها در سال های اخیر به شدت کاهش پیدا کند و شرکت ها برای ادامه فعالیت باید به توسعه تکنولوژی و نوآوری بپردازند.

وی ادامه داد: نبود ایده های نو و نبود تغییر، بسیاری از شرکت های دارای قدمت را به تعطیلی کشانده است که این مساله درس های بزرگی برای کسب و کارهای کشور به همراه دارد.

معتمدی گفت: چیزی که اهمیت دارد، این است که خلاقیت و نوآوری در سازمان ها و شرکت ها وجود داشته باشد و از تکنولوژی در این راستا باید به صورت جدی استفاده شود.

وی در ادامه توضیح داد: دوران پاندمی، گامی موثر و عمیق در راستای تحولات دیجیتال بود و همه با این موضوع آشنا شدیم که در برخی مواقع ممکن است، کارخانه یا فروشگاه تعطیل شود و راهی جز استفاده از اینترنت و کسب و کار های آنلاین وجود ندارد. البته همه این موارد باید طبق اصول کسب و کارهای مدرن صورت گیرد و صرف خرید یک تکنولوژی نمی تواند ضامن رشد و توسعه کسب و کار باشد.

وی در سخنرانی خود گفت: عده ای ربات ها را بعنوان موجوداتی میدانند برای از بین بردن کسب و کارها و شغلشان و عده ای ربات ها را فرصتی میدانند برای پیشبرد اهداف و کسب و کارشان،ربابت ها شاخصی است برای انقلاب صنعتی چهارم و اکنون ژاپن، آلمان و سوئد پیشروی استفاده ربات ها هستند .

وی در ادامه در خصوص استفاده از ربات‌ها در صنعت خودرو سازی گفت: صنعت خودروسازی یکی از بیشترین استقبال را در استفاده از ربات ها در دنیا دارد .

معتمدی در ادامه از سفیر برند بی نی سی (ربات آرش) خواست تا با یکدیگر در خصوص حضور ربات ها در آینده جهان صحبت کند .وی از ربات آرش پرسید روابط انسان و ربات در آینده نزدیک چگونه بود؟

ربات آرش گفت: در حالی که ربات های گوناگونی در دنیا با مشخصات ظاهری و باطنی مختلف وجود دارد اما این شما انسانها هستید که ما را بر اساس نیاز های خود می‌سازید، و اینکه انسانها به اشتباه فکر میکنند ربات ها تاثیرات مخربی بر زندگی آنها دارد باید گفت شما انسانها هستید که ربات ها را می‌سازید و پیشرفت ربات ها بر اساس پیشرفت شما بستگی دارد.

آرش گفت: انسانها و کارکنان در سازمانها باید بیشتر با فضای دیجیتال آشنا شوند و اگر انسانها و کارکنان سازمانها نتوانند معلومات خود را در خصوص این فضا بیشتر کنند بدون شک با مشکلات بزرگی رو برو خواهند شد .

رباب آرش گفت: سازمانهای نو آور در حال برنامه های رباتیک آینده نگر هستند و راه حل های رباتیک میتواند برای دست یابی به اهداف حیاتی سازمانها کمک های شایانی کند .

آرش در خصوص حضور ربات ها و تعامل با انسانها گفت: از تا کردن و قرار دادن یک جوراب در کمد تا چیدمان هزاران محصول در قفسه فروشگاه ها ،کار در مراکز آموزشی و تحقیقاتی ،کار در خودروسازی و ساخت خودروهای جدید ،کار در اعماق دریاها و تحقیق و تفحص، کار در یک رستوران برای خوشامدگویی،کار در مراکز دفاعی ،کار در ساخت جنگ افزار ها و ده ها مورد دیگر مواردی است که ما ربات ها حضور داریم ولی انسانها نمیخواهند ما را ببینند.