printlogo

اوایل ماه جاری و در حاشیه مراسم رونمایی زوتی DL5، محصول جدید پارس خودرو خبر ورود یک محصول جدید هیبریدی تحت عنوان چانگان Uni-V توسط این شرکت اعلام شد.
کد خبر : 23181
تاریخ انتشار : 20 تیر 1402 - 17:12

«خبرماشین» - اوایل ماه جاری و در حاشیه مراسم رونمایی زوتی DL5، محصول جدید پارس خودرو خبر ورود یک محصول جدید هیبریدی تحت عنوان چانگان Uni-V توسط این شرکت اعلام شد.

پارس خودرو که در سال های گذشته، همواره مسئولیت تولید و عرضه محصولات با کیفیتی همچون مگان، ماکسیما، تیانا و ... را بر عهده داشته است، قصد دارد تا با عرضه خودروهای جدید سبد محصولات خود را تکمیل و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته آینده روشن تری برای این شرکت پیش بینی می شود.

چانگان Uni-V (یونی وی) در رده سدان‌های فست‌بک قرار می‌گیرد. این سدان که قرار است با آمدنش بازار خودرو‌های هیبریدی در ایران را متحول سازد، رقیب جدی و سرسختی برای سدان‌های مونتاژی بازار اعم از KMC J۷ کرمان موتور و ریسپکت پرایم بهمن موتور نیز خواهد بود.

چانگان UNI-V

نسخه پلاگین هیبریدی یونی وی با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی ارائه شده است. شتاب صفر تا صد این نسخه ۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است. این نسخه در حالت فول الکتریک قادر به پیمایش مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت آن هم عدد بسیار جالب توجه ۱.۵۹ لیتر در صد کیلومتر است.

طول، عرض و ارتفاع بدنه UNI-V iDD برابر با ۴.۷ / ۱.۸ / ۱.۴ متر و فاصله بین دو محورش ۲.۷۵ متر است. به دلیل اضافه شدن سیستم برقی، ارتفاع این خودرو در مقایسه با نسخه درون‌سوز افزایش یافته و وزن آن از ۱۴۰۰ کیلوگرم به ۱۶۸۰ کیلوگرم رسیده است.

کابین تمام نسخه های چانگان یونی UNI V طراحی یکسانی داشته و بسیار مدرن و با تکنولوژی بالا طراحی شده است. در مقابل راننده سه نمایشگر مجزا قرار داشته و یک نمایشگر بزرگ لمسی هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است. غربیلک فرمان هم از بالا و هم از پایین به صورت صاف و تخت طراحی شده و دریچه های سیستم تهویه مطبوع نیز تقریبا در سرتاسر داشبورد امتداد یافته اند. در نسخه 2 لیتری چانگان یونی UNI V تنها جزییات اسپرت تری اجرا شده که مدل هیبریدی فاقد این موارد است.

شیفتر دنده با طراحی متفاوت فضایی، دریچه‌های هوای افقی، تهویه مطبوع خودکار، دو جالیوانی جلو و کنسول مرکزی بزرگ با فضای زیاد دست تعدادی دیگر از ویژگی‌های فضای داخلی UNI-V هستند.

چانگان UNI-V

 

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی چانگان UNI-V

 

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو شامل: ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب و جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، رادار خطی، سنسورهای نور و باران، سیستم تشخیص چهره راننده، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، اتوهلد، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر است.