printlogo

شرکت مدیران خودرو طی مراسمی از تیگو 8 پرو PHEV در هتل اسپیناس پالاس تهران رونمایی کرد.
کد خبر : 23172
تاریخ انتشار : 19 تیر 1402 - 16:14

«خبرماشین» - شرکت مدیران خودرو طی مراسمی از تیگو 8 پرو PHEV در هتل اسپیناس پالاس تهران رونمایی کرد.

عکس: محمدجواد شبیری - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ فونیکس تیگو ۸ پرو، لوکس ترین محصول مدیران خودرو است که موفق ترین محصول شرکت سازنده هم در بازار چین و هم در بازارهای صادراتی بوده و در برخی از کشورها مانند روسیه رقابت تنگاتنگی با هیوندای سانتافه دارد؛ حال نسخه جدیدی از این خودرو قرار است با شعار «جریان سبز فونیکس» به بازار عرضه شود.

تیگو 8 پرو PHEV

بعد از میتسوبیشی اوتلندر PHEV این دومین خودروی پلاگین هیبریدی خواهد بود که قرار است بصورت گسترده به بازار ایران بیاید. خودروهای پلاگیند هیبرید از جمله هیبرید هایی هستند که قابلیت شارژ دارند و معمولا ظرفیت باتری و توان موتور های برقی در این نوع هیبرید ها بیشتر است.

تیگو 8 پرو PHEV

 

در همین رابطه بخوانید:

گزارش تست فنی تیگو 8 پرو PHEV

 

 

تیگو ۸ پرو PHEV، دارای یک سیستم پلاگین هیبرید قدرتمند است که دو موتور برقی و یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری را برای تجربه رانندگی یکپارچه و با کارایی بالا ترکیب می‌کند و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی، تنها ۱.۵۵ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

تیگو 8 پرو PHEV

در چری تیگو ۸ پرو PHEV یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر دو محور) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به حدود ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ ها می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو PHEV به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود.

تیگو 8 پرو PHEV

 

امکانات تیگو 8 پرو PHEV

 

تیگو ۸ هیبریدی از نظر امکانات و تجهیزات نیز در شرایطی همانند نسخه عادی قرار خواهد داشت. بنابراین برخی از این تجهیزات را می‌توان در کابین تیگو ۸ هیبریدی یافت: کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، دستیار حرکت در ترافیک، نگهدارنده بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، سنسور نور، سنسور باران، چراغ چرخشی، اتوهلد، فرمان برقی، تریم چرمی کابین، صندلی‌های تنظیم شونده برقی با تهویه، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی سونی، دستیار تشخیص صدا، شش کیسه هوا، کول باکس، شارژر بی‌سیم و سانروف پانورامیک.

تیگو 8 پرو PHEV

مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو در مراسم رونمایی از تیگو ۸ پرو e پلاس اعلام کردند که برنامه های ویژه ای برای توسعه خودروهایی با فناوری جدید و پاک در بازار ایران دارند و می خواهند به سوی استفاده از انرژی های جدید در صنعت خودرو حرکت کنند.

تیگو 8 پرو PHEV

مدیر بازاریابی برند فونیکس در این مراسم گفت: تیگو ۸ پرو ای پلاس با ۷ سال گارانتی یا ۲۰۰ هزار کیلومتر به بازار عرضه می شود، همچنین گارانتی باطری این خودرو ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

حامد رحمانی تیگو ۸ پرو ای پلاس را پرقدرت تربن کراس اور کشور دانست و متذکر شد: شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در زمان حرکت با هر سه موتور ۷.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با توجه به دغدغه های محیط زیست ۱.۵۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف سوخت در زمان فعالیت موتور بنزینی نیز ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

به گفته وی، تیگو ۸ پرو ای پلاس با باک پر و فول شارژ نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودرو فونیکس تیگو 8 پرو PHEV اینجا کلیک کنید.