printlogo

ایلیا که پیش از این دایون Y5 را در ایران تولید و عرضه می کرد، قصد دارد یک خودرو لوکس تحت عنوان VGV U75 پلاس را به سبد محصولات خود اضافه کند.
کد خبر : 23160
تاریخ انتشار : 14 تیر 1402 - 18:15

خودروسازی ایلیا که پیش از این دایون Y5 را در ایران تولید و عرضه می کرد، قصد دارد یک خودرو لوکس تحت عنوان VGV U75 پلاس را به سبد محصولات خود اضافه کند.

خودرو VGV U75 پلاس

مشخصات فنی VGV U75 پلاس

 

این محصول که توسط شرکت سینوتراک VGV ساخته شده است، مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه 2 لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت 224 اسب بخار است و 385 نیوتن‌متر گشتاور است. این موتور با یک جعبه دنده 8 سرعته جفت شده که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

VGV U75 Plus از نظر اندازه دارای طول عرض و ارتفاع 4825، 1870 و 1691 میلی‌متری است و فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر اعلام شده است.

طراحی وی جی وی U75 پلاس

طراحی وی جی وی U75 پلاس

 

طراحی VGV U75 plus شباهت بسیاری به خودروهای بورگوارد دارد. به عبارت دیگر، می‌توان الگوهای طراحی اروپایی را در ظاهر این خودرو مشاهده کرد. طراحی VGV U75 plus به‌صورت منطقی انجام شده است و از الگوهای فانتزی و عجیب آسیایی در آن خبری نیست. رینگ‌های 18 اینچی در نمای جانبی نیز تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند و طراحی ظاهری آن‌ها نیز قابل‌توجه است.

در نمای عقب شاهد یک طراحی خشن و جذاب هستیم. چراغ‌های عقب به صورت کشیده و بزرگ طراحی شده که بخشی از آنها به روی درب صندوق آمده و توسط یک نوار مشکی رنگ هر دو چراغ به‌هم متصل شده‌ است. علاوه بر خطوط عمیقی که بر روی درب صندوق وجود دارد بر روی سپر نیز یک دیفیوزر مشکی - کرومی با طراحی جذاب و همچنین چراغ‌های مه‌شکن و دنده عقب به صورت نواری نازک بر روی آن قرار گرفته است.

سینوتراک از سال 2014 وارد حوزه خودروهای سواری شد و در این بخش از بازار با نام سینوتراک VGV شناخته می‌شود. هر چند چینی‌ها آن را با نام Weichai نیز می شناسند. خودروسازی نوپا در حوزه سواری که فروش سالانه آن در محدوده 20 هزار دستگاه است. کراس اوور جدید سینوتراک یعنی VGV U75 Plus در حقیقت نسخه‌ای به روز شده از مدل U70 است که در سال 2019 وارد بازار شد.

امکانات رفاهی و ایمنی وی جی وی U75 پلاس شامل فرمان برقی، رینگ‌های آلیاژی، تریم چرمی کابین، شش کیسه هوا، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین 360 درجه، دوربین عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، آینه الکتروکرومیک و کروز کنترل. برای این کراس‌اوور سه حالت رانندگی اقتصادی (اکو)، نرمال و اسپرت در نظر گرفته شده است. همچنین گیربکس خودرو از حالت رانندگی در برف نیز پشتیبانی می‌کند.

خودرو VGV U75 پلاس

در نمای داخلی از تزیینات و پوشش دو رنگ چرمی استفاده شده است. یک نمایشگر 10.25 اینچی پشت فرمان قرار دارد تا اطلاعات را به راننده نمایش دهد. یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی نیز در مرکز داشبورد و با زاویه‌ای ارگونومیک قرار گرفته که بر اساس اعلام منابع چینی سرعت واکنش خوبی دارد. به جا اهرم تعویض دنده سنتی، یک کلید دوار در نظر گرفته شده که می‌توان وضعیت دنده را با آن تنظیم کرد. VGV U75 Plus با ترکیب 5، 6 و 7 صندلی ارائه می‌شود.

کراس‌اوور سینوتراک VGV U75 plus در بازار ایران با فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ و فونیکس تیگو 8 پرو رقابت خواهد کرد.

قیمت VGV U75 پلاس

قیمت VGV U75 پلاس

هنوز قیمت VGV U75 پلاس از سوی خودروسازی ایلیا اعلام نشده اما پیش بینی می شود این خودرو در محدوده رقبای خودرو یعنی فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو به بازار عرضه شود.