printlogo

اخیراً تصاویر ترخیص خودروهای کراس اوور زوتی DL5 که پیش از این با نام زوتی T300 شناخته می شد، که قرار است توسط پارس خودرو به بازار عرضه شود؛ منتشر شده است.
کد خبر : 23101
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1402 - 15:57

اخیراً تصاویر ترخیص خودروهای کراس اوور زوتی DL5 که پیش از این با نام زوتی T300 شناخته می شد، که قرار است توسط پارس خودرو به بازار عرضه شود؛ منتشر شده است.


شکل ظاهری زوتی DL5

طراحی زیبا یکی از ویژگی‌های خودروهای چینی است که این زیبایی و جذابیت را در طراحی زوتی DL5 هم به خوبی می‌توانید ببینید. در نمای جلویی چراغ‌های کشیده به همراه جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که در نگاه اول می‌تواند نظر بیننده را به خود جلب کند. زیر چراغ‌ها و بر روی جلوبندی می‌توانید چراغ‌های روز که تقریبا یک فرم پنج ضلعی دارند را ببینید. در نمای بغلی می‌توانید یک خط منحنی که از میانه درب جلو شروع شده و تا روی صندوق عقب می‌رود را ببینید. همچنین زیبایی و طراحی رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی دیگر جذابیت نمای بغل است. در نمای عقب می‌توانید چراغ‌های کشیده دو تکه را ببینید که یک بخش آن روی بدنه و بخش دیگر آن روی صندوق عقب قرار گرفته است. صندوق عقب یک دست صاف است و پلاک اتومبیل در بخش پایینی و زیر درب آن نصب می‌شود.
طراحی داخلی کابین زوتی DL5 به صورت چرم و دو رنگ است. بر روی فرمان یک سری دکمه است که برای کنترل سیستم مدیا و کروز کنترل استفاده می‌شود. نمایشگر سرعت و دور مورتور به صورت دیجیتالی است که زیبایی ویژه‌ای را به این بخش داده است. همچنین یک نمایشگر برای سیستم صوتی و تصویری در نظر گرفته شده تا راننده بتواند مدیریت بخش‌های مختلف از جمله صدا و تصویر را با استفاده از آن در دست بگیرد. زیر نمایشگر کانال‌های کولر و زیر کانال‌های کولر هم یک سری دکمه به همراه یک صفحه LED کوچک قرار دارد.

زوتی DL5

مشخصات فنی زوتی DL5


زوتی برای این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۶ سوپاپ را در نظر گرفته است. این موتور به دو صورت توربوشارژ و تنفس طبیعی توسط زوتی عرضه شده است. مدل تنفس طبیعی توان تولید ۱۱۲ اسب بخار و مدل توربوشارژ آن توان تولید ۱۴۴ اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر گشتاور مدل تنفس طبیعی ۱۴۳ نیوتون‌متر و حداکثر گشتاور مدل توربوشارژ ۲۱۵ نیوتون‌متر است. قدرت‌ از موتور به چرخ‌ها به وسیله محور جلو صورت می‌گیرد و نوع گیربکس CVT است. شتاب صفر تا ۱۰۰ زوتی T300 چیزی حدود ۸.۵ ثانیه است که برای یک شاسی بلند تو شهری بسیار عالی به شمار می‌رود.
حداکثر سرعت این اتومبیل ۲۲۰ کیلومتر در ساعت است که نشان از چالاکی آن دارد. مصرف سوخت بنزین زوتی T300 چیزی معادل ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک شاسی بلند تو شهری یک مزیت محسوب می‌شود. شرکت سازنده برای این اتومبیل یک باک ۴۸ لیتری را در نظر گرفته که باعث می‌شود خودرو با یک‌بار سوخت‌گیری بتواند تقریبا ۶۷۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند. استاندارد آلایندگی موتور این اتومبیل یورو۵ است که با بنزین عرضه شده در ایران سازگار است. فرمان زوتی T300 برقی است که باعث می‌شود کار کردن با آن در زمان رانندگی به مراتب از فرمان‌های هیدرولیک راحت‌تر باشد.

زوتی DL5


اندازه و ابعاد زوتی DL5


طول زوتی 4405 میلی‌متر و عرض آن هم ۱۸۳۰ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو ۱۶۴۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن هم۲۶۱۰ میلی‌متر است. با توجه به این مشخصات می‌توانید حدس بزنید که زوتی T300 یک کراس‌اوور جادار و خانوادگی است که هم برای استفاده در سطح شهر مناسب بوده و هم می‌توان از آن در مسافت‌های طولانی استفاده کرد. زوتی T300 ظرفیت ۵ سرنشین را دارد که برای خانواده‌های امروزی بسیار مناسب است. وزن این اتومبیل چیزی حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم است که برای یک شاسی بلند تو شهری زیاد نیست.

امکانات و آپشن های زوتی DL5


کروز کنترل یکی از امکانات رفاهی زوتی T300 است که می‌تواند به راننده در مسیرهای طولانی کمک کند. یک دوربین در عقب اتومبیل قرار داده شده تا راننده بتواند از طریق نمایشگر ۸ اینچی روی داشبورد، فضای بیرونی عقب ماشین را راحت ببیند. همچنین برای سهولت در پارک کردن یک سنسور عقب هم برای زوتی T300 در نظر گرفته‌ شده است. استارت بدون کلید یکی از ویژگی‌های رفاهی در این اتومبیل است که باعث می‌شود راننده بدون نیاز به سوئیچ بتواند خودرو را روشن کند. زوتی صندلی برقی را برای سرنشینان جلویی T300 در نظر گرفته است که کار تنظیم آن را بسیار راحت می‌کند.
آینه‌های بغل زوتی DL5 برقی است؛ این مزیت باعث می‌شود زمان پارک اتومبیل آینه‌ها بدون دخالت دست بسته و زمان روشن کردن خودرو باز شوند. گرم‌کن آینه‌های بغل در آب و هوای سرد یا مرطوب می‌تواند از بخار گرفتن آن جلوگیری به عمل آورد. سقف سانروف و پانورامای زوتی T300 هم زیبایی را برای این خودرو به ارمغان آورده و هم می‌تواند در گرمای تابستان هوای داخل کابین را به‌طور کامل تغییر دهد. البته گفتنی است که زوتی T300 دارای سیستم تهویه است که راننده می‌تواند دما و هوای داخل ماشین را به صورت دستی تنظیم کند. راننده و سرنشینان با استفاده از بلوتوث و پورت USB می‌توانند دستگاه‌های خود را به سیستم مدیای اتومبیل وصل کنند.


امکانات ایمنی زوتی DL5


زوتی برای این اتومبیل ایزوفیکس صندلی کودک را در نظر گرفته تا ایمنی سرنشینان کم سن و سال را تأمین کند. ترمز ضدقفل ABS و همچنین سیستم توزیع نیروی ترمز EBD باعث شده تا راننده در سرعت‌های بالا برای نگه داشتن اتومبیل کار سختی نداشته باشد. همچنین وجود سیستم ترمز پارک می‌تواند کمک زیادی به راننده در زمان پارک اتومبیل کند. چراغ‌های روز برای ایمنی بیشتر در زمان رانندگی در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیسه‌های هوا می‌تواند از ضربه خوردن سرنشینان جلو در هنگام توقف ناگهانی یا تصادف جلوگیری کند.

مزایا و معایب زوتی DL5


ابعاد و اندازه زوتی DL5 را شاید بتوان به عنوان یکی از مزیت‌های این خودرو در برابر رقبای هم‌ سطح خود دانست. همچنین در بین شاسی بلندهای تو شهری زوتی T300 از مشخصات فنی خوبی برخوردار است. طراحی زوتی T300 یکی دیگر از مزیت‌های این خودرو است، هرچند که در این بخش سلیقه خریدار است که در نهایت تعیین کننده است. کم بودن امکانات رفاهی و همچنین امکانات ایمنی از جمله مهم‌ترین معایب زوتی T300 است.