printlogo

سانگ یانگ تورس یکی از محصولات جدید این برند است که قرار است به زودی توسط شرکت نورا موتور پارس وارد بازار ایران شود.
کد خبر : 22880
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1402 - 15:24

«خبرماشین» - سانگ یانگ تورس یکی از محصولات جدید این برند است که قرار است به زودی توسط شرکت نورا موتور پارس وارد بازار ایران شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ تورس یک خودرو شاسی بلند اندازه متوسط است که فاصله بین مدل کوچک‌تر سانگ یانگ کوراندو و مدل بزرگتر سانگ یانگ رکستون را پر می کند. در قسمت جلو شش نوار عمودی بین دو چراغ جلو و در بالای جلوپنجره دیده می شوند که شبیه به خودروهای جیپ است. طراحی کلی و قسمت عقب خودرو نیز شبیه به فورد اکسپلورر به نظر می رسد. یک محفظه ذخیره سازی روی ستون سی سمت راست نیز دیده می شود که این ایده شاید از جدیدترین مدل لندروور دیفندر وام گرفته شده باشد.

سانگ یانگ تورس

در نمای عقب، برجستگی جالبی را روی درِ صندوق می بینیم که یادآور جای لاستیک زاپاس در شاسی بلندهای آفرودی است. در پایین سپر همان صفحه نقره ای رنگی را می بینیم که در پایین سپر جلو هم دیده می شد.

سانگ یانگ تورس

برخلاف ظاهر خارجی که کلاسیک به نظر می ‌رسد، کابین تورس بسیار مدرن است. المان‌های مختلف طراحی مدرن همچون نمایشگرهای چندگانه و بزرگ را می‌توان در کابین این خودرو مشاهده کرد.

سانگ یانگ تورس

در داخل کابین، دو نمایشگر در کنسول مرکزی سانگ یانگ تورس جلب توجه می کنند که نمایشگر 12.3 اینچی برای سامانه اطلاعات سرگرمی خودرو و نمایشگر 8 اینچی برای کنترل آب و هوا در نظر گرفته شده است. همچنین، یک نمایشگر راننده و آینه دید عقب دیجیتالی و چراغ های تزئینی LED جلب توجه می کنند. بیشتر ابزارهای کنترلی نیز در غربیلک فرمان یکپارچه شده اند.

سانگ یانگ تورس

پنل لمسی که در قسمت پایین وجود دارد مربوط به تنظیمات سیستم تهویه است. فرمان از دو طرف کات خورده و خوش دست و البته کمی بزرگ است. تمام فاکتورهای ذکرشده باعث می شود یک کابین مدرن را برای سانگ یانگ تورس داشته باشیم. این سبک طراحی کابین هم شبیه به همان چیزی است که در محصولات جدید جگوار لندرور دیده می شود. از نظر تریم داخلی هم نسخه های وارداتی دارای تم رنگی زیبا و دلنشینی هستند.

تریم پایه در بازار کره جنوبی با روکش چرم مصنوعی برای صندلی ها، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و غربیلک فرمان گرم شونده عرضه می شود. بهترین تریم تورس یعنی T7 نیز دارای نورپردازی محیطی، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی های عقب مجهز به گرمکن و صندلی های جلو دارای تهویه مطبوع است.

 

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس

 

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس

 

خودرو سانگ یانگ تورس، محصول جدید وارداتی شرکت نورا موتور، با پیشرانه ای دارای استاندارد EURO 6 و حجم موتور ۱۴۹۷ سی سی عرضه می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و مجهز به سیستم توربوشارژر است. قدرت موتور آن ۱۶۳ اسب‌بخار در ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۸۰ نیوتن-متر گشتاور در ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

تورس با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی با پدال شیفتر پشت فرمان و به همراه سیستم AWD به بازار عرضه می‌شود؛ این خودرو به صورت پیش فرض دیفرانسیل جلو است اما در صورت تمایل می‌توان آن را در حالت دو دیفرانسیل نیز قرار داد.

سانگ یانگ تورس، خودرویی با امکانات بسیار منحصر به فرد است که می‌تواند نیازهای شما را در مسیر سفر برآورده کند. این خودرو دارای قابلیت‌های متنوعی مانند فرمان با پوشش چرمی و گرمکن، تنظیمات تلسکوپی و قفل برقی فرمان، چراغ های سیگنال هشدار دهنده در ترمزهای ناگهانی و اضطراری ESS، سیستم کمکی انحراف از خطوط LCW، سیستم کروز کنترل تطبیقی ACC، و سیستم تهویه گرمایشی و سرمایشی اتوماتیک است.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی سانگ یانگ تورس

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی سانگ یانگ تورس

همچنین، تنظیمات ارتفاع نور چراغ های جلو و مدیریت برق باتری، سیستم سه حالته گیربکس Normal/Sport/Comfort، سیستم ضد واژگونی خودرو ARP، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی HSA و سیستم تنظیم فشار باد تایر TPMS نیز در این خودرو گنجانده شده است.

علاوه بر این، سانگ یانگ تورس دارای سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور Smart Key System، سیستم کمکی کنترل خودرو در سرپایینی HDC، سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER، سیستم کنترل هرزگردی چرخها TCS، تنظیم کننده فشار باد تایر TPMS و سیستم هوشمند هشدار دهنده مانع جلو و عقب را نیز است

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به چراغ های جلو LED با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه هوشمند وسط الکتروکرومیک ECM، صندلی های جلو مجهز به کمربند پیش کشنده با جمع کننده قفل اضطراری ELR و محدودکننده بار، و چراغ های عقب LED. سانگ یانگ تورس همچنین دارای سانروف برقی دو حالته با سنسور تشخیص مانع، روف ریل مشکی، رینگ آلومینیومی 18 اینچ دایموند کات، و مجهز به MOOD LIGHT بر روی تریم داخل کابین است. در نهایت، بال عقب مجهز به چراغ LED، دستگیره های درب همرنگ بدنه، و مه شکن جلو و عقب LE اشاره کرد.

قیمت سانگ یانگ تورس

قیمت سانگ یانگ تورس

 

قیمت سانگ یانگ تورس هنوز مشخص نیست ولی پیش بینی می شود با توجه به ارزش این خودرو در بازار جهانی و هزینه های مالیات و ... با قیمتی در بین 3.5 تا 4 میلیارد تومان به بازار عرضه شود.