printlogo

از سال 98 و در راستای اجرای برنامه توقف تولید محصولات خانواده پراید و برای جبران افت تیراژ آن، افزایش ظرفیت تولید کوییک در گروه خودروسازی سایپا در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خط رباتیک جدید برای تولید بدنه این خودروها در شرکت پارس خودرو آغاز و در کمتر از ده‌ ماه آماده راه‌اندازی شد.
کد خبر : 22345
تاریخ انتشار : 26 آذر 1401 - 11:56

از سال 98 و در راستای اجرای برنامه توقف تولید محصولات خانواده پراید و برای جبران افت تیراژ آن، افزایش ظرفیت تولید کوییک در گروه خودروسازی سایپا در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خط رباتیک جدید برای تولید بدنه این خودروها در شرکت پارس خودرو آغاز و در کمتر از ده‌ ماه آماده راه‌اندازی شد.

گروه خودروسازی سایپا تنها خودروساز ایرانی است که تجهیزات و توانایی ساخت خط تولید بدنه خودرو را دارد و براساس همین توانمندی خط رباتیک تولید بدنه دو منظوره محصولات جدید خود را نصب و راه‌‌اندازی کرده است.

پس از معرفی تیبا ۲ که مورد استقبال زیادی قرار گرفت، سایپا تصمیم گرفت فیس لیفتی تحت عنوان کوئیک از این خودرو به بازار عرضه کند. کوییک مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ و حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی استس؛ به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز توان این پیشرانه را به چرخ های جلو متقل می کند.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

نکته حائز اهمیت اصلی کوییک حضور در یک رده قیمتی مناسب نسبت به ویژگی های آن است. به همین دلیل با توجه به طراحی قابل قبول بدنه، آپشن‌های مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین توانسته به فروش مناسبی دست یابد.

این خودرو با ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب عرضه می ‌شود و مجهز به سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سنسور پارک دنده عقب ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، روف رگ ، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، چراغ همراهی تا درب منزل ، مه شکن جلو و عقب ، نمایش دمای هوای بیرون ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب ، آیینه جانبی برقی ، شارژ موبایل USB ، صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت اشاره کرد.

دیگر امکانات این خودرو شامل کیسه هوای جلوی راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، بازکننده درب صندوق عقب با ریموت کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ، فرمان D-Type چرمی مجهز به کلید‌های کنترل صوتی، مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب، سیستم ترمز ABS + EBD + BAS و استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

 

کوییک R

 

کوییک R که نوع اتوماتیک آن نیز به تولید رسیده در حال حاضر ارزان ترین خودروی اتوماتیک صفر کیلومتر بازار کشور به حساب می آید. خانواده کوییک از تازه نفس ترین خودروهای هاچ بک حاضر در بازار به حساب می آیند و «کوییک R» که پارس خودرو آن را در سالن رنو تولید می کند، در میان خانواده کوییک رتبه بالایی دارد.

«کوییک آر» علی رغم این که از نظر کیفیت ساخت در رده خوبی از کلاس خود قرار می گیرد، اما پیچیدگی های رقیبان را ندارد و در نتیجه تعمیرات آن آسان تر انجام می شود.

مصرف سوخت «کوییک R» طبق کاتالوگ ۷.۱ لیتر است. اما بسیاری از خریداران این خودرو معتقد هستند که این هاچ بک اقتصادی کمتر از ۷ لیتر در سیکل ترکیبی سوخت مصرف می کند.

زیرا ضرایب دنده های گیربکس در آن طوری طراحی شده که بیشترین گشتاور موتور در بازه بزرگی ازدورموتور در دسترس باشد و همین موضوع باعث کاهش مصرف سوخت می شود و به این ترتیب باک ۴۱ لیتری آن آنقدرها شما را به سمت پمپ  بنزین راهنمایی نمی کند.

گیربکس  اتوماتیک این خودرو توسط کمپانی پانچ ساخته شده و به همین دلیل از نظر کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با گیربکس های محصولات رنو است.

آپشن و تریم دو رنگ بدنه خودرو که برای اولین بار در یک خودروی هاچ بک تولید داخل به کارگیری شده است، خود یک وجه تمایز به حساب می آید که تنوع بیشتری در ظاهر «کوییک R» ایجاد کرده است.

تنظیم کننده نور چراغ های جلو، آینه های برقی، شیشه بالا برهای برقی جلو و عقب، صندلی های تا شونده عقب، قابلیت نصب ایزوفیکس صندلی عقب، سنسور دنده عقب، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، برف پاک کن و شیشه گرمکن عقب، درب صندوق باز شو از طریق ریموت، باز شدن خودکار قفل درب ها در زمان تصادف، تریمدو رنگ بدنه، روف رک های سقف، طراحی به روز و جوان پسند از دیگر مزیت های این خودرو اقتصادی هستند.

به طور کلی با یک نگاه کلی به «کوییک R» باید این خودرو را مناسب به عنوان خودروی اول و حتی دوم برای خانواده های کم جمعیت و افراد علاقه مند به هیجان به حساب آورد. همچنین از محاسن دیگر این خودرو بازار. داغ دست دوم آن است زیرا در بازار «کوییک R» به راحتی خرید و فروش می شود و همواره مورد استقبال مشتریان بوده است.