printlogo

نخستین دروه نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا (Exposición Irán y Venezuela) با حضور 82 شرکت ایرانی و تعدادی از شرکت‌های ونزوئلایی در کاراکاس پایتخت این کشور برگزار شد.
کد خبر : 21948
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 - 17:46

نخستین دروه نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا (Exposición Irán y Venezuela) با حضور 82 شرکت ایرانی و تعدادی از شرکت‌های ونزوئلایی در کاراکاس پایتخت این کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نکته جالب توجه این نمایشگاه حضور شرکت‌های خودروساز ایرانی از جمله شرکت کرمان موتور و گروه مپنا با محصول مشترک خودرو برقی برپایه پلتفرم اختصاصی PS1 در این دوره از نمایشگاه بود که مورد توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها قرار گرفت.
نسخه برقی پروژه PS1 به عنوان نسخه ایرانی جک J4 تولیدی مشترک گروه مپنا و کرمان موتور نمونه فعلی خودرو برقی کرمان موتور اس که در حال گذراندن مراحل تست و بررسی بوده و در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو کشور به نمایش درآمده است.
خودرو جک J4 الکتریکی تولیدی مشترک کرمان موتور و گروه مپنا به یک پیشرانه تمام الکتریکی با توان ۱۲۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر مجهز شده است.
جکJ4 الکتریکی برای تامین نیرو از یک پکیج باتری‌ ۴۱ کیلووات ساعت بهره می‌برد و توان پیمایش حدود ۳۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل دارا است. خودرو جک J4 الکتریکی کرمان موتور با بهره‌گیری از سیستم پیشرفته فرایند بازیافت انرژی حاصل از ترمزگیری و شتاب منفی در حالت بهینه تا حدود ۳۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باتری می‌تواند طی کند.
شرکت کرمان موتور و گروه مپنا با حضور مشترک در این نمایشگاه توان فنی و تولیدی خود را در خصوص تولید خودروهای الکتریکی و همچنین تجهیزات مورد نیاز خودروهای برقی و ایستگاه‌های شارژ به نمایش گذاشتتند.
افتتاح رسمی این نمایشگاه توسط شخص رئیس جمهور کشور ونزوئلا انجام شد و با حضور سران دولتی و تجار هر دو کشور ایران و ونزوئلا همراه بود. نیکولاس مادورو‌ رئیس‌ جمهور ونزوئلا ضمن حضور در نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا، از مونتاژ و تولید چهار مدل خودرو ایرانی با قیمت بین 12 الی 16 هزار دلار قیمت در کشور ونزوئلا خبر داد و در ادامه افزود: به دلیل کم مصرف و اقتصادی بودن خودروهای ایرانی تولید این خودروها موجب صرفه‌جویی اقتصادی مردم ونزوئلا در مبحث سوخت می‌شوند.