printlogo

شرکت کروز شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند ضمن بازدید از نمایشگاه توان خودکفایی و بومی سازی قطعات خودرو، از نزدیک در جریان عملکرد این واحد تولیدی قرار بگیرند.
کد خبر : 21892
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1401 - 22:0

«خبرماشین» - شرکت کروز شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند ضمن بازدید از نمایشگاه توان خودکفایی و بومی سازی قطعات خودرو، از نزدیک در جریان عملکرد این واحد تولیدی قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان بزرگ ترین کارخانه تولید قطعات خودرو در کشور، اقدام به برگزاری نمایشگاه خودکفایی کرده است؛ این نمایشگاه از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ شهریور در شرکت کروز واقع در کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص برگزار شد.

هدف این شرکت از برگزاری این نمایشگاه بازدید قطعه سازان داخلی از دستاوردهای این شرکت بود تا با قطعه سازانی که آماده همکاری دارند، عقد قرارداد کند.  

شرکت صنایع تولیدی کروز تولیدکنندهٔ قطعات خودرو مانند دسته فرمان، قطعات برقی، کاتالیست، ضبط خودرو و غیره می‌باشد؛ و این قطعات در اختیار شرکت‌هایی مانند سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو، رنو پارس و بهمن قرار می‌گیرد.

شرکت صنایع تولیدی کروز توانسته بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه بویژه در صنعت خورو تولید را با قدرت ادامه دهد بگونه‌ای که در حوزه الکترونیک، کروز ۶۰ درصد قطعات دو خودروساز را تامین کرده است.

صنایع تولیدی کروز از سال ۹۲ تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته ۵ نسل متفاوت از آن را داخلی سازی و چندی پیش از ششمین نسل از این قطعه رونمایی کرد.

در واقع این شرکت قطعه سازی نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU است. این قطعه "های تک" به عنوان قلب سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آن را از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.

قطعه ECU اکنون در ۶ نسل داخلی سازی شده که آخرین نسل برای مناسب موتورهای توربوشارژ با قابلیت های روز میباشد و برای نخستین بار است که ساخت این قطعه در داخل صورت گرفته است.

شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است و در تامین گستره ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد. کروز سالانه بیش از ۳/۵ میلیون چراغ برای خودروسازان و خدمات پس از فروش تولید می کند که با توجه به بومی سازی این محصول، منجر به کاهش چشم گیر خروج ارز از کشور شده است. در ساخت چراغ علاوه بر اهمیت ظاهر و زیبایی، قابلیت های ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از ۸۵ استاندارد ملی اجباری خودرو، ۱۷ استاندارد آن متعلق به چراغ است و کروز توانسته همه ی استانداردهای لازم را کسب نمایید که بر روی چراغ ها حک شده است. کلیه چراغ های تولیدی مطابق با استانداردهای روز و دارای تاییدیه نوع اروپا هستند.

یکی دیگر از اقدامات شرکت کروز ساخت ماژول های ال ای دی چراغ دو خودروی پرتیراژ داخلی است. پیش از این اقدام تکنولوژی تولید ماژول های ال ای دی با بردهای Flexible PCB در داخل کشور وجود نداشت. با راه اندازی این خط مازول های ال ای دی چراغ های دو خودروی ۲۰۷ و کوئیک در داخل کشور ساخته شد. 

همچنین در حدود ۱۰سال است که مرکز تحقیق و توسعه در شرکت صنایع تولیدی کروز شکل گرفته است و در زمینه الکترونیک خودرو فعالیت دارد. به مروز زمان با کسب دانش، به توانایی ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات خودرو همگام با دانش روز دنیا دست پیدا کرد  و سال گذشته با امکانات بیشتر و در جهت پیشبرد هر چه بهتر صنعت قطعه سازی، مرکز جدید تحقیق و نوآوری کروز افتتاح شد.

با توجه به اینکه بسیاری از آپشن های خودروهای روز دنیا مربوط به بخش الکترونیک خودرو است و این صنعت در آینده به سمت خودروهای برقی و خودران پیش می رود، نیاز به بخش الکترونیک مشخص می شود.

داخلی سازی ای سی یو در ۵ نسل از جمله دیگر اقدامات این مرکز تحقیق و نوآوری به شمار می رود؛ با توجه به نیاز موتورهای جدید، کارایی و آپشن های متفاوت تر، علم و دانش لازم برای طراحی نرم افزار و سخت افزار را برخوردار است و در حال حاضر بر روی  موتورهای توربوشارژ تمرکز کرده است تا در نسل های بعدی، دستاوردهای بیشتری برای موتورهای جدید به وجود آورد.

شرکت کروز به عنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید قطعات خودرو در کشور در ۲۶۰ هزار متر سالن تولید و ۱۳ هزار نفر پرسنل برای توسعه هرچه بیشتر با شرکت های تولید کننده قطعات و مواد زیر مجموعه همکاری می کند.

تعداد قطعاتی که شرکت صنایع تولیدی کروز تاکنون داخلی سازی کرده است بیش از ۳۹۰۰ قطعه در ۱۸ گروه محصول است؛ همچنین تعداد تامین کنندگان داخلی طرف قرار داد با این شرکت تولید،  ۳۰۰ شرکت و کارگاه تولیدی است.

بیش از ۵۰۰ میلیون عدد قطعه طی یک سال اخیر خریداری شده است و که باعث شده از خروج ۶ میلیون یورو جلوگیری کند.