printlogo

هفته گذشته مرحله جدید ثبت نام خودرو در سامانه فروش یکپارچه با عرضه محصولات از سوی شرکت های خودروساز انجام شد و در حدود 6 میلیون نفر برای خرید محصولات ایران خودرو ثبت نام کردند. اما علت تمایل بالای مشتریان برای انتخاب محصولات ایران خودرو چه چیزی است؟
کد خبر : 21636
تاریخ انتشار : 6 مرداد 1401 - 8:56

محمدعلی شبیری - خبرماشین | هفته گذشته مرحله جدید ثبت نام خودرو در سامانه فروش یکپارچه با عرضه محصولات از سوی شرکت های خودروساز انجام شد و در حدود 6 میلیون نفر برای خرید محصولات ایران خودرو ثبت نام کردند. اما علت تمایل بالای مشتریان برای انتخاب محصولات ایران خودرو چه چیزی است؟

اولین علت سود حاصل از اختلاف قیمت مصوب کارخانه و بازار است. برای مثال قیمت کارخانه پژو 206 تیپ دو 150 میلیون تومان و قیمت بازار آن 302 میلیون تومان است که سود حاصله از خرید این خودرو برای خریدار 150 میلیون تومان است. پژو پارس سال خودرویی است که از سوی شرکت به قیمت 169 میلیون تومان عرضه می شود اما در بازار قیمت 313 میلیون تومانی دارد. قیمت کارخانه ای تارا دنده ای 293 میلیون تومان است که که در بازار در حدود 454 میلیون تومان عرضه می شود.

با توجه به بررسی اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو متوجه می شویم که خرید برخی از خودروها در حدود یکصد درصد سود را روانه جیب خریداران می کند.

دومین موضوعی که مشتریان را به سمت محصولات ایران خودرو سوق می دهد تنوع مدل های این شرکت است. برای کسانی که قصد خرید محصولات با کیفیت و جوان پسند غیرچینی زیر 500 میلیون تومان دارند ایران خودرو تنها گزینه ای است که سبد محصولات کاملی دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو در این مرحله، 5محصول شامل پژو ۲۰۶تیپ دو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز، پژو پارس سال، تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را به صورت فروش فوق‌العاده با موعد تحویل سه ماهه عرضه کرد. علاوه بر آن در پیش‌فروش عادی، 7 محصول شامل سمندEF۷، پژو ۲۰۶ تیپ سه با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با موتورtu5p، پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای، پژو پارس سال ELX سفارشی با موتورxu7p، پژو پارس سال سفارشی با موتورxu7p، دنا پلاس توربوشارژ دنده دستی شش سرعته و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه شد.

پژو 206 به خاطر چالاکی و قابلیت های دینامیکی بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و بهره جستن این خودرو از سیستم توزیع الکترونیک نیروی ترمز و سیستم برق کاملاً مدرن مالتی پلکس مطابق با استانداردهای روز جهان باعث محبوبیت ویژه ای در میان جوانان و خانواده ها ی ایرانی شده است.پژو 206 هاچ بک با 2 موتور 1.4 و1.6 لیتری در دو تیپ 2 و 5 در ایران خودرو تولید می شود.

ایران خودرو پس  از عرضه 207i هاچ بک پانوراما با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک اقدام به تولید محصول خودروی 207i  هاچ بک با موتور TU5P وگیربکس6 سرعته اتوماتیک با سقف قرمز(MC) نموده است. 207آی به دلیل چالاکی و قابلیت های دینامیکی بالا، مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استانداردهای روز اروپا از محبوبیت ویژه ای چه در میان جوانان برخوردار شده است.

شرکت ایران خودرو برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و همسویی با استانداردهای روز، پژو پارس با داشبورد جدید را روانه بازار کرده است. داشبورد جدید و یکپارچه این خودرو علاوه بر کیسه هوای ایمنی راننده، به کیسه هوای ایمنی سرنشین جلو نیز تجهیز شده است. طراحی داخلی زیبا و تجهیزات رفاهی جدید و به ­روز ، این خودرو را بیش از پیش مناسب و شایسته هواداران آن نموده است.

تارا ، خودرویی سدان در کلاس ابعادی  C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا ، جلوه ای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان این شرکت را به رخ می کشد.این خودرو، علاوه بر زیبایی از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار بوده و ایمن ترین خودرو تولید شده در شرکت ایران خودرو می باشد. این خودرو خانوادگی، در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، تجربه رانندگی راحت و دلنشینی را به ارمغان می‌آورد، و با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5، یکی از سازگارترین خودروهای ایران با محیط زیست است.

پس از عرضه موفق خودرو لوکس دنا و استقبال مشتریان از آن ، شرکت ایران خودرو اقدام به ارتقاء و به روزآوری محصول دنا در راستای پاسخگویی به انتظارات روز افزون مشتریان خویش نموده است. دنا پلاس  مجموعه ای از زیبایی در طراحی و فن آوری روز دنیای مدرن امروز است.

شرکت ایران خودرو به دنبال اقبال مشتریان از پژو 206 هاچ بک محصول جدید پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه ای را هم در قالب طرح پیش فروش به بازار عرضه شد. پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه ای از موتور 1400 سی سی TU3 و گیربکس دستی بهره می برد و دارای امکانات و سطح تجهیزات مناسب می باشد.

پژو پارس سال با موتور XU7P یکی دیگر از محصولات قابل پیش فروش ایران خودرو در این طرح بوده است. در راستای ارتقای کیفی موتور XU۷ در زمینه آلایندگی، توان، گشتاور و کاهش مصرف سوخت، کاهش حداکثری نرخ مصرف روغن موتور و ارتقای سیستم خنک کاری موتور، پروژه ارتقای موتور محصولات ایران خودرو به XU۷P با استاندارد آلایندگی اروپا پنج انجام شد.

ارتقا کیفیت یکی از دلایل توجه مشتریان به محصولات ایران خودرو بوده است. این گروه صنعتی در سال جاری ۲۷۹ برنامه و پروژه در راستای ارتقای کیفی محصولات خود تعریف کرده است. هفت مورد از این پروژه‌ها تولید محصولات جدید است که شامل هایما اس۸، هایما ۷ ایکس، K۱۲۵ و آریسان۲ است که همه استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس خواهند کرد.۷۳ پروژه بهبود مشخصات خودرویی تعریف شده که بر اساس بازخوردهای گرفته شده از مشتریان درخصوص قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، دوام و استحکام بدنه، ارتقای کیفیت رنگ و غیره است.

علاوه بر موارد فوق شبکه گسترده خدمات پس از فروش یکی دیگر از دلایل اقبال مشتریان به خرید محصولات این گروه خودروسازی است. نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو در سراسر کشور آماده پاسخ گویی به مشکلات مشتریان بوده و همچنین ناوگان امدادی این شرکت در تمامی جاده های درون شهری و برون شهری حضور دارند.

برای مثال خودرو خودرو تارا دارای ضمانتنامه ۶ ماهه موتور و گیربکس بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل، کارشناسان حاضر در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از ۴۸ ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و مشتریان بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش می‌شوند و در صورت لزوم خودروی جایگزین ارائه خواهد شد.

اما دلیل آخر که یکی از موارد قابل توجه استقبال مشتریان از محصولات ایران خودرو است، رونق بازار دست دوم این محصولات بوده، به گونه ای که خودرویی مانند پژو 206 در بین فعالان بازار به عنوان پول نقد محسوب می شود. یعنی از لحظه ای که قصد فروش می کنید در کمتر از چند ساعت تبدیل به پول نقد می شود. البته فروش این خودروها با کمترین میزان افت قیمت انجام می شود و این نکته نیز امتیازی برای مالکان به حساب می آید.

 

مدل خودرو

قیمت بازار

قیمت کارخانه

سمند LX

310 میلیون تومان

160 میلیون تومان

سمند EF7

354 میلیون تومان

158 میلیون تومان

پژو 405 GLX دوگانه

310 میلیون تومان

150 میلیون تومان

پژو پاس TU5

372 میلیون تومان

176 میلیون تومان

پژو 207 دنده ای

396 میلیون تومان

215 میلیون تومان

رانا پلاس

300 میلیون تومان

214 میلیون تومان

دنا پلاس

433 میلیون تومان

227 میلیون تومان

تارا دنده ای

454 میلیون تومان

293 میلیون تومان

هایما S5 جدید

812 میلیون تومان

595 میلیون تومان

هایما S7 پلاس

971 میلیون تومان

680 میلیون تومان

پیکاپ فوتون بنزینی

900 میلیون تومان

920 میلیون تومان

 

محمدعلی شبیری