printlogo

این روزها خبرها حکایت از ورود سدان بزرگ و لوکس فونیکس به نام آریزو 6 پرو دارد که وارد بازار کشور خواهد شد. در همین راستا شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند این محصول جدید را مورد آزمایش فنی قرار دهند.
کد خبر : 21535
تاریخ انتشار : 16 تیر 1401 - 17:10

این روزها خبرها حکایت از ورود سدان بزرگ و لوکس فونیکس به نام آریزو 6 پرو دارد که وارد بازار کشور خواهد شد. در همین راستا شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند این محصول جدید را مورد آزمایش فنی قرار دهند.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو


در بازار ایران با توجه به توقف واردات خودروهای وارداتی، قیمت غیر منطقی و غیر قابل دسترس آنها در کنار شرایط مشابه برای خودروهای مونتاژی ژاپنی و کره ای و اروپایی، آریزو 6 پرو با توجه به مشخصه های خود به خوبی می تواند سهم بالایی از این بازار را کسب کند.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در اصل آریزو 6 پرو می تواند به جنگ خودروهای پر فروش و خوش سابقه بازار مانند هیوندای النترا، سوناتا، کیا سراتو، اپتیما و رنو تالیسمان برود، گرچه نباید از نظر دور داشت که آریزو 6 پرو به لحاظ آپشن های اصلی و کاربردی و طراحی چیزی از رقبای مطرح خود کم ندارد.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو


این محصول از پلتفرم کلی و برخی ویژگی‌ های مشابه با آریزو 6 ساده بهره می ‌برد اما از نظر ظاهری دست ‌خوش تغییراتی مثبت و رو به جلو شده است و با پیشرانه مقداری قوی‌تر و آپشن‌های کامل‌تر قادر است به عنوان خودرویی لوکس‌تر از قبل مطرح گردد.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو


در نمای جلوی خودرو شاهد چهره هماهنگ تر و ماندگارتری برای آریزو 6 پرو هستیم و برخی ناهماهنگی های نسخه قبلی برطرف شده است.فونیکس آریزو 6 پرو از لحاظ ظاهری یک فیس‌لیفت نه‌چندان کلی از نسخه قبلی به حساب می‌آید. در این راستا طراحی جلوپنجره، سپر جلو و قاب‌های مشکن تغییر کرده تا نمایی نوین و البته تا حدی محافظه‌کارانه را در چهره این محصول مدیران خودرو به نمایش گذاشته باشد.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو


در بخش کناری تغییر و تحول خاصی دیده نمی‌شود اما در انتهای خودرو چراغ‌ها، سپر و صندوق عقب جدید، حالتی خشن‌ و متفاوت را پدید آورده‌اند. در نمای جانبی تغییرات خیلی چشمگیر نیست اما در قسمت عقب شاهد به ‌هم‌ پیوستن چراغ‌ها و همچنین طراحی متفاوت و البته عضلانی‌تر سپر عقب، دیفیوزر و سایر جزئیات این بخش هستیم.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو

اما با ورود به فضای کابین قطعا حس خواهید کرد که این بخش نسبت به چیدمان اتاق آریزو 6 اولیه مجلل‌تر شده و کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد. البته زبان طراحی داخلی آریزو 6 پرو به طور کلی تغییر نکرده اما با این وجود بخش‌هایی مثل کنسول جعبه دنده، اهرم تعویض دنده، برخی جزئیات تریم داخلی به علاوه رنگ‌بندی و بعضی جزئیات دیگر در اینجا متحول شده است تا سرنشینان حس حضور در یک ماشین گران‌قیمت‌تر و البته لاکچری را تجربه کنند. 

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو

 

اولین و مهم‌ترین مورد نشانگر پشت‌آمپر می‌باشد که از صفحه ترکیبی به یک پنل تمام دیجیتال بزرگ تغییر ماهیت داده است. غربیلک فرمان نیز عوض شده و فرم D-CUT فعلی اسپرت‌تر از قبل به نظر میرسد. برای کنسول مرکزی از نمایشگر بزرگ‌تری استفاده نموده‌اند و تنظیمات بخش تهویه مورد بازنگری قرار گرفته تا از نظر ارگونومی شرایط بهتری داشته باشد.

 

 

مشخصات فنی فونیکس آریزو 6 پرو


پیشرانه آریزو 6 پرو از نوع 1.5 لیتری توربو است و از نظر قدرت و گشتاور خروجی، شرایطی مشابه تیگو 7 پرو دارد. این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ قادر است 156 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5500) و 230 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1750) تولید نماید که به ترتیب 9 اسب‌بخار و 20 نیوتن‌متر بیشتر از نسخه قبلی است و در نتیجه شتاب بهتری در اختیار قرار خواهد داد.

 

تست فنی فونیکس آریزو 6 پرو

 

تست فونیکس آریزو 6 پرو


پس از نشستن پشت فرمان و تنظیم صندلی و آینه ها، دید خوب و تسلط کافی راننده بر روی ابعاد خودرو، جالب توجه است. عایق بندی کابین هم به خوبی انجام شده بود و با وجود گیربکس CVT که معمولا باعث تشدید صدای پیشرانه در کابین می‌شود، صدای نفوذی به کابین آریزو بسیار کم و قابل قبول بود.
پس از استارت زدن اقدام به حرکت می کنیم، تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود. اسفاده از موتور توربوشارژ 156 اسب بخاری باعث شده تا شتاب خودرو بسیار مناسب بوده و لذا از رانندگی با این شتاب لذت می برید.
با وجود استفاده از گیربکس CVT، خودرو برای شتاب گیری از حالت سکون، تاخیر آزار دهنده ای نداشت، همچنین ترمزها نیز با وجود فشار زیادی که خبرنگاران در زمان بررسی بر روی آن‌ها اعمال می‌کردند، عملکرد  قابل قبولی از خود نشان دادند. به لطف استفاده از سیستم" ایی اس پی" شاهد پایداری خوبی در پیچ ها هستیم.

 


فونیکس آریزو 6 پرو مجهز به کیسه هوا جلو، جانبی از نوع SRS و پرده ای، سیستم های کنترل پایداری، کمک رانندگی، ترمز پارک برقی، ABS، EBD، ESP، BAS، TCS، EBA، HHC، ESS، سیستم هشدار دهنده و ضد سرقت، رادار تشخیص نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین، رادار هشدار ترافیک جانبی، نمایشگر صفحه کیلومتر 10.25 اینچی، سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور 10.25 اینچی لمسی، بلوتوث، نورپردازی داخل خودرو و تنوع رنگ نورپردازی، فرمان برقی، نویگیشن، سنسور نور، چراغ بدرقه، گرم کن صندلی، استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه و ... است.
این خودرو در آینده نزدیک وارد بازار خواهد شد و با توجه به ممنوعیت‌های واردات خودرو، فرصت مناسبی برای عرض اندام و پر کردن جای خالی سدان های محبوبی چون سراتو و الانترا را دارد. در مجموع آریزو 6 پرو با توجه به شرایط بازار در مقایسه با خودروهای وارداتی هم سطح با قیمت غیر معقول، قطعا ارزش خرید را خواهد داشت و می تواند انتخابی معقول قلمداد شود برای مشتریانی که طالب یک خودروی لوکس و خانوادگی هستند.