printlogo

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در ۴ ماهه ابتدایی امسال مقرر شد محصول تارا از نظر کیفیت موتور و گیربکس در سطحی ارائه شود که مشتریان تا ۶ ماه به دلیل اشکال در این دو بخش به نمایندگی ها مراجعه نکنند.
کد خبر : 21524
تاریخ انتشار : 15 تیر 1401 - 19:51

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تولید 750 هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری طی سال جاری، اظهار کرد: 25 هزار خودروی تجاری و 725 هزار دستگاه نیز خودروی سواری خواهد بود که از این تعداد، 100 هزار دستگاه به‌صورت CKD و SKD تولید می‌شوند و 625 هزار دستگاه خودروی سواری ساخت داخل خواهیم داشت.

کیانوش پورمجیب گفت: ساخت و توسعه خودروهای برقی مستلزم ایجاد زیرساخت هایی است که در صورت تامین این زیرساخت ها تولید انبوه آن آغاز می شود.

پورمجیب با اشاره به اینکه ایران‌خودرو در سال جاری 279 برنامه و پروژه را در راستای ارتقای کیفی محصولات خود تعریف کرده است، گفت: 7 مورد از این پروژه‌ها تولید محصولات جدید شامل هایما اس8، هایما 7ایکس، K125 و آریسان2 است که همه استانداردهای 85گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس خواهند کرد.

وی افزود: 73 پروژه هم در بهبود مشخصات خودرویی تعریف شده است که بر اساس بازخوردهای گرفته‌شده از مشتریان درخصوص قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، دوام و استحکام بدنه، ارتقای کیفیت رنگ و غیره است.

قائم‌مقام ایران‌خودرو ادامه داد: مابقی 199 پروژه زمان‌دارتر شامل برنامه‌های زیرساختی و سیستمی از جمله ارتقای سازندگان، تقویت رویه‌های نظارتی برای ورود قطعات، سیستم‌های کیفی داخل خطوط تولید و استفاده از فناوری‌های به‌روز و... خواهد بود.

وی‌ ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در 4 ماهه ابتدایی امسال مقرر شد محصول تارا از نظر کیفیت موتور و گیربکس در سطحی ارائه شود که مشتریان تا ۶ ماه به دلیل اشکال در این دو بخش به نمایندگی ها مراجعه نکنند.

پورمجیب گفت: طرح اعلام شده، در وهله نخست در رابطه با گیربکس و موتور خودرو تارا اقدامات مهندسی و استقرار سیستم‌های موجود بیشتر شد و تست‌ها و سخت‌افزارها و... به بهره‌برداری رسید. پس از رصد چهار ماهه ابتدایی امسال این اطمینان حاصل شد که سطح اطمینان تولیدی موتور و گیربکس تارا به سطحی رسیده تا به مشتریان این‌ خودرو اعلام کنیم موتور و گیربکس‌های مورد استفاده در خودرو تارا از این مقطع به بعد (تیرماه به بعد) دارای این ویژگی است که تا شش ماه پس از تحویل نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها برای تعمیر نداشته باشد.

قائم‌مقام ایران‌خودرو همچنین از عدم تولید خودروی ناقص و عبور مستقیم به عنوان راهبرد کلیدی ایران خودرو از ابتدای خردادماه یاد کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ را با ۶۲ هزار و ۵۰۰ خودروی ناقص آغاز کردیم و با توجه به تاثیر تولید خودروی ناقص بر کاهش ۲۵ درصدی کیفیت تصمیم گرفتیم با اقدام راهبردی تولید کامل مانع از انجام این امر شویم. لذا نه تنها هیچ خودروی ناقصی تولید نشد بلکه با افزایش تیراژ تولید هر ۳۰ ثانیه یک خودرو به تولید رسیده است و در حال حاضر وارد کانال ۲۲ هزار خودروی ناقص شده ایم که امیدواریم تا پایان مرداد ماه این عدد به صفر برسد.

وی تصریح‌کرد: ‌دیگر معضلی به‌نام خودرو در کف پارکینگ نخواهیم داشت و همین مسئله و شاخص «عبور مستقیم» (تولید خودروی کامل و در اختیار سازمان فروش قرار دادن) که از ابتدای خرداد ماه به 100 درصد رسیده است، منجر به ارتقای کیفی 25درصدی خودروهای این گروه صنعتی خواهد شد.

پورمجیب در ادامه با اشاره به توقف تولید پژو405 از دو سال پیش، گفت: سمند نیز امسال از مدار تولید خارج می‌شود و در عین حال، تولید تارا، دناپلاس، پژو207، پژو206، رانا، پژوپارس و هایما را در دستور کار داریم. امسال تولید سمند محدود و زیر ۵٠٠٠ دستگاه خواهد بود که آن نیز در جهت رفع تعهدات به سازمان تاکسیرانی خواهد بود. در حقیقت در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای تولید ٧٢۵ هزار دستگاه خودرو سواری در سال ١۴٠١، آمار تولید سمندها در نظر گرفته نشده است.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اخیرا از شاسی بلند ایران به نام «ری‌را» رونمایی شده و قرار است محصول پروژه TF۲۱ نیز در آینده‌ای نزدیک رونمایی شود؛ هر دو این محصول با بالاترین سطح کیفیت در سال آینده وارد مرحله تولید انبوه و عرضه به بازار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در هر ۳۰ ثانیه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه به هم متصل و تبدیل به یک خودرو می‌شوند و تلاش داریم ماندگاری خودرو در کف پارکینگ‌ها به صفر برسد.

سهراب برفروشان - معاون کیفیت ایران خودرو - هم اظهار کرد: برنامه این شرکت تولید محصولات جدید است چرا که مشتریان دیگر از خودرو‌های قدیمی راضی نیستند. رئیس جمهور سال گذشته ٨ دستور در خصوص صنعت خودرو دادند و برنامه‌های گفته شده در سه محور تدوین شد.

وی افزود: از بهمن سال ١۴٠٠ تاکنون با تغییر مدیرعامل و تیم ایران‌خودرو دو موضوع افزایش تیراژ تولید و تحول در کیفیت محصولات و خدمات ایران‌خودرو دستور کار بصورت ویژه قرار گرفت.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو خاطر نشان کرد: براساس کارگروه‌هایی که ایجاد شده، ارزیابی‌های صورت گرفته و تحلیل وضعیت موجود و انتظارات مشتریان، جامعه و مسئولان در سه محور برنامه‌های خود را تدوین کرده‌ایم. در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که صرفا تنها در محصولات جاری رضایت مشتریان مدنظر قرار نگیرد. سه محور در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن به موضوع طراحی، تولید و عرضه محصولات مربوط خواهد شد.