printlogo

روند افزایش تولید خودرو از خردادماه به ‌صورت عبور مستقیم صد درصدی خودروها (انتقال از خط تولید به بازار) در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شده است.
کد خبر : 21444
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1401 - 10:4

محمدعلی شبیری - خبرماشین | روند افزایش تولید خودرو از خردادماه به ‌صورت عبور مستقیم صد درصدی خودروها (انتقال از خط تولید به بازار) در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شده است. با روند رو به رشد و صعودی تولید خودرو کامل، آسیب مزمنی که در گذشته با تولید خودروهای ناقص وجود داشت، متوقف شده است.
بررسی ها نشان می دهد که ایران خودرو در این زمینه عملکرد موفقی داشته و از روز پایان اردیبهشت ماه و در زمان زودتر از موعد ابتدای خرداد، تولید خودرو ناقص به طور کامل از دستور کار این خودروساز حذف شده و خودروها به صورت مستقیم از خط تولید آماده تحویل به مشتریان می شود.
با اتمام موجودی خودروهای ناقص که به معضل جدی خودروسازان تبدیل شده بود و این امر به دلیل نایاب شدن جهانی برخی قطعات الکترونیکی بوده است، مشکلات زیادی را برای خودروسازان به وجود می آورد. هزینه های نگه داری در پارکینگ، تعویض برخی قطعاتی که به مرور زمان خراب می شوند مانند باتری، تمدید بیمه و ... نمونه هایی از این مشکلات هستند.
طبق آمار بهمن سال گذشته، تعداد خودروهای ناقص گروه صنعتی ایران‌خودرو بیش از ۸۰ هزار دستگاه بود. بر همین اساس، با پایش و تامین قطعات گلوگاهی به‌ویژه قطعات الکترونیک در پنج ماه اخیر کاهش چشمگیری یافت و بر اساس آمار، پروژه اجرای عبور مستقیم تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از دهم اردیبهشت 1401 آغاز و تا ابتدای خرداد 1401 به صد درصد رسیده است.
 از خردادماه تولیدات بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان در حال تحویل است. گروه صنعتی ایران‌ خودرو، از ابتدای سال جاری تا ۳۰ خردادماه بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو کامل تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.
افزایش سطح پاسخ‌گویی تمامی ارکان تامین و تولید در این گروه صنعتی و برنامه‌ریزی های گسترده برای یک‌پارچگی و هم‌راستایی عوامل تولید با رویکرد جدید تولید در دستور کار قرار گرفته و رکوردهای مهمی را رقم زده است.
گفتنی است، با تسریع جریان عبور مستقیم و پیشگیری از ماندگاری خودروهای کف در سال 1401، حفظ کیفیت محصولات، تسریع گردش نقدینگی و افزایش تولید در راستای تحقق برنامه‌های وزارت صمت و اجرای فرامین هشت ماده‌ای ریاست جمهوری، توسط گروه صنعتی ایران خودرو تسهیل خواهد شد.