printlogo

نمایشگاه خودرو تهران (31)
نشست خبری شرکت بهمن موتور با موضوع "اقدامات توسعه ای بهمن موتور در سال 1401" در حاشیه اولین روز از چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برگزار شد.
کد خبر : 21246
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1401 - 21:52

نشست خبری شرکت بهمن موتور با موضوع "اقدامات توسعه ای بهمن موتور در سال 1401" در حاشیه اولین روز از چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برگزار شد.

محمد ضرابیان؛ مدیرعامل شرکت بهمن موتور در خصوص واردات خودرو گفت: نه تنها مخالف نیستیم بلکه از شرایط رقابتی استقبال می کنیم اما با توجه به مشکل تامین قطعات چیپ ست در سطح جهان نباید در این زمینه شتاب زده عمل کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر قیمت محصولات بهمن گفت: بخشی از تغییرات قیمتی خارج از حوزه اختیارات ما است، در عمل ۳۰درصد هزینه پرداختی مربوط به سازمان‌های دولتی اعم از عوارض و خدمات گمرکی، مالیات شماره گذاری و ارزش افزوده و … است و ٧٠ درصد از هزینه های باقی شامل قیمت مواد اولیه، هزینه های تولید و حفظ پایداری  خدمات پس از فروش می‌شود. وی در همین رابطه افزود: ما نمی‌خواهیم هزینه نقدینگی را با فروش بلند مدت از جیب مشتری بدهیم. برای مثال تعهد ده ساله برای تامین قطعات نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است که هزینه‌های خودش را دارد.

مدیرعامل بهمن موتور ادامه داد: علاوه بر هزینه هایی که به آن اشاره شد تغییر نرخ ارز مرجع و افزایش ٥٧ درصدی دستمزد نیروی کار تاثیر قابل توجهی بر قیمت محصولات گذاشته است .

ضرابیان افزود: در بهمن موتور با طراحی خط بدنه و رنگ جدید تولید سالانه ۶۰ هزار خودرو محقق می شود. ساخت خودروی اینرودز برای قشر خاصی از بازار خودرو شروع شده و عرضه خودروی سدان ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. محصول بعدی ما خودرو سواری ریسپکت و پس از آن دیگنیتی پرستیژ است که در ٦ ماهه اول و محصول فیدلیتی پرستیژ در ٦ ماهه دوم سال به بازار عرضه خواهد شد. 

وی با اشاره به فعالیت های این شرکت در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه یکی از محصولات عرضه شده بهمن موتور در سال جاری ون اینرودز است که با استقبال خوبی در نمایشگاه روبرو شده است. 

علی پورابراهیم، رئیس هیات مدیره شرکت بهمن در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن گفت: در سال‌های گذشته همواره به دنبال افزایش تولید بوده‌ایم. در حال حاضر ساخت بدنه و رنگ را به نحوی طراحی کرده‌ایم که بتوانیم سالانه ۶۰هزار خودرو داشته باشیم. به زودی قالب برخی محصولات در داخل اجرا خواهد شد.

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص بومی سازی خودرو در کشور گفت: از ابتدای پروژه فیدلیتی ساخت قطعات آن در داخل در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: تاکنون ۲۵درصد ساخت داخل شده و بومی سازی فیدلیتی نیز با سرعت بالاتری انجام می‌شود. خودروی فیدلیتی پرستیژ و خودروی برقی نیز در دستور کار آینده نزدیک گروه بهمن قرار گرفته است.