printlogo

نمایشگاه خودرو تهران (10)
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با حضور ۲۵ شرکت در بخش‌های خودروی سواری، تجاری و کار در شهر آفتاب برگزار خواهد شد؛ این شرکت‌ها در نمایشگاه مذکور 12تا 14 محصول جدید خود را  به بازار ایران معرفی خواهند کرد.
کد خبر : 21178
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1401 - 18:56

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با حضور ۲۵ شرکت در بخش‌های خودروی سواری، تجاری و کار در شهر آفتاب برگزار خواهد شد؛ این شرکت‌ها در نمایشگاه مذکور 12تا 14 محصول جدید خود را  به بازار ایران معرفی خواهند کرد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در نشست خبری  چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با بیان اینکه این نمایشگاه بعد از یک وقفه برگزار خواهد شد، گفت: خودروسازان ایرانی و شرکای آنان از جمله بهمن موتور، ایران خودرو، ماموت، مایان دیزل، ویرا موتور، مکث موتور، شایان دیزل، فردا موتورز، سانیار موتور پارسیان، آرین موتور و آمیکو از جمله خودروسازانی هستند که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

عباس تقدسی نژاد گفت: تلاش شده تا شرایط بهینه ‌ای در اختیار برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد تا بعد از چند سال از توقف برگزاری این نمایشگاه، به صورت شایسته‌ برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود سالن های متعدد، فضاهای آزاد و مترو در شهر آفتاب اگر درست از آن استفاده شود به نفع مردم خواهد بود و شاهد ترافیک نخواهیم بود و امیدواریم که این نمایشگاه خودرو با شرایط بهینه و در خور انجام شود.

تقدسی نژاد ادامه داد: در این نمایشگاه از بازدیدکنندگان ورودی نخواهیم گرفت و سعی شده است مواردی که موجب مزاحمت و ایجاد مشکلاتی خواهد شد برطرف و با بهترین شرایط ممکن این نمایشگاه برگزار شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه پذیرای عموم مردم و علاقه مندان به صنعت خودرو است، گفت: در روز ۲۶ اردیبهشت ماه نیز مراسم ویژه خبرنگاران و مسئولان  را  خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، علیرضا عاجزی مجری برگزار کننده نمایشگاه خودرو بیان داشت: با توجه به منع واردات خودرو امسال فقط تولید کنندگان داخلی خودرو در نمایشگاه حضور خواهند داشت اما اکثر این تولید‌کنندگان با شرکای تجاری خارجی کار می‌کنند بنابراین شرکت‌های تولیدی خودرو با عنوان شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت اما شرکای آنها نیز در این نمایشگاه خواهند بود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه کاملاً با هماهنگی وزارت صمت برگزار می شود و در چارچوب اهداف خودرویی کشور است و با مجوز وزارت صمت و مرکز توسعه و صنعت برگزار می شود و در مراسم افتتاحیه آنها مدیران اقتصادی حضور خواهند داشت.

عاجزی در مورد هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از سال 97 به بعد این تصور وجود داشت که صنعت خودرو ایران رو به افول برود اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال‌های اخیر با وجود اینکه برخی خطوط تولیدی شرکت‌های خودروساز متوقف شده بود، بسیاری از این خطوط به روال عادی بازگشته است بنابراین صنعت خودروی کشور طی دو - سه سال اخیر به دستاوردهای خوبی رسیده است که این نمایشگاه آماده ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های صنعت خودرو است.

وی ادامه داد: در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران سرمایه‌گذارانی از ایران، چین، کره و ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس مهمان ما خواهند بود و از نمایشگاه نیز بازدید می‌کنند.

عاجزی درباره قابلیت های نمایشگاه خودروی تهران نیز تصریح کرد: «نمایشگاه خودرو همواره مورد استقبال قرار گرفته است. از همین رو برنامه ریزی هایی پیش بینی شده تا مردم بتوانند از محصولات جدید خودروسازان داخلی که در این نمایشگاه رونمایی می شود، بازدید و البته تست درایو نیز انجام شود».