printlogo

در اکثر کشور های دنیا ون¬های باری با ابعاد مختلف نقش بسیار حائز اهمیتی را در توسعه و رونق کسب و کارهای جدید ایفا کی کنند.
کد خبر : 21111
تاریخ انتشار : 7 اردیبهشت 1401 - 10:56

در اکثر کشور های دنیا ون¬های باری با ابعاد مختلف نقش بسیار حائز اهمیتی را در توسعه و رونق کسب و کارهای جدید ایفا کی کنند. توجه به مواردی همچون افزایش کارآمدی حمل و نقل بار و اطمینان از سلامت بار در حمل و نقل درون و برون شهری و افزایش بهره¬وری سوخت باعث شده است تا فقدان این محصول بیش از پیش احساس شود. ون¬های باری برای کسب و کارهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جمله می توان به انواع توزیع فروش¬های آنلاین، پخش و توزیع مواد غذایی، خدمات پستی، گلفروشی¬ها،بنگاه¬های اقتصادی فعال در زمینه تعمیرات و نگهداری و... اشاره کرد.
بدیهی است این نوع از خودرو های حمل بار مزایای زیادی نسبت به وانت دارند از جمله حفاظت از بارکه میتواند مهمترین دلیل انتخاب ون¬های باری بجای وانت باشد؛ یا به بیان دیگر در مواردی که حفاظت از بار برای بنگاه اقتصادی حائز اهمیت است؛ ناگزیر از ون¬های باری استفاده می¬کنند. همچنین رشد روز افزون فروشگاه های آنلاین که نتیجه¬ی پیشرفت تکنولوژی و اپیدمی کرونا می¬باشد باعث شده است که احتیاج به ون-های باری در شبکه مویرگی توزیع برای این کسب و کارها بیش از پیش احساس شود. دلیل دیگر ظاهر شکیل تر و حرفه¬ای¬تر ون¬های باری نسبت به وانت¬ها است.  لذا بنگاه¬های اقتصادی یا استارت آپ¬هایی که قصد دارند حرفه¬ای بودن خود را به نمایش بگذارند از این ون¬ها استفاده خواهند نمود. متأسفانه در طی سال های گذشته شرکت¬های خودروساز داخلی توجهی به این نیاز از بازار نداشته و همواره بخش مسکوت بازار تلقی شده است.
با شناختی که از گروه بهمن داریم متمایز بودن در عرضه محصولات متنوع یکی از ویژگی¬های آن شرکت می-باشد. شرکت بهمن موتور در اواسط اواخر سال 1400 از ورود ون باری تحت عنوان "اینرودز" در بیلبوردهای سطح شهر خبر داد و نهایتا در اسفندماه از این خودرو رونمایی کرد. اینرودز به تنهایی می¬تواند بخش عمده¬ای از خلأ بازار مذکور را پوشش دهد و همچنین رقیب سرسخت خودروهای باری سبک خواهد بود. همانطور که گفته شد ون¬های باری مزیت¬های قابل توجهی نسبت به خودروهای حمل بار سبک دارند و در این میان اینرودز می¬تواند نقش بسزایی در راستای ارتقای سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری در ایران ایفا نماید.
 
 خودروی اینرودز دارای موتور پرقدرت 1.5 لیتری (DK15-06 NA) با حداکثر قدرت موتور 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 (N.m) و گیربکس 5 سرعته دستی می¬باشد. از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می¬توان به فرمان برقی، سیستم نمایش لحظه¬ای فشار باد تایرها (TPMS)، 2 کیسه هوا، دوربین عقب، سیستم مولتی مدیا 9 اینچی و ... اشاره نمود.
 
با توجه به تجربه¬ی تولید خودروهای تجاری در گروه بهمن همچنین هوش اقتصادی این گروه در شناسایی خلأ بازار، پیش¬بینی می¬شود این شرکت بتواند سهم بالایی از نیاز جامعه را با معرفی اینرودز پوشش دهد. با توجه به روند قیمت گذاری ارزنده و منطقی محصولات بهمن، به نظر قیمت معقولی برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد.