printlogo

شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند ضمن رانندگی با ام وی ام X55 پرو در پیست آزادی تهران، با قابلیت های این محصول تازه وارد آشنا بشوند.
کد خبر : 21087
تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1401 - 15:55

«خبرماشین» - شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند ضمن رانندگی با ام وی ام X55 پرو در پیست آزادی تهران، با قابلیت های این محصول تازه وارد آشنا بشوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ ام وی ام ایکس ۵۵ یکی از محصولات خاص شرکت مدیران خودرو است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. اکنون با گذشت چند سال، مدیران خودرو تصمیم به عرضه نسل جدید این کراس اوور کامپکت گرفته که از هر جهت، در مقایسه با نسل قبل، ارتقا یافته است. این روزها که شاهد ورود نسل جدید محصولات ام وی ام به بازار هستیم، ایکس ۵۵ پرو هم به عنوان یک کراس اوور میان رده، پیرو پوست اندازی خانواده محصولات مدیران خودرو، به زودی به خریداران معرفی می شود. 

 

ام وی ام X55 پرو


طراحی خارجی ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X55 پرو در نگاهی کلی دارای ظاهری به روز است و در نمای جلو شاهد بهره‌ گیری از چراغ‌های بزرگ و جلو پنجره کهکشانی مانند، از دیگر تغییرات صورت گرفته در نمای جلو می توان به تغییر طراحی قسمت پایینی سپر و اضافه شدن یک خط قرمز رنگ به لبه زیرین آن و همچنین تغییر چراغ های LED تعبیه شده در سپر اشاره کرد. این خط قرمز رنگ در نمای جانبی خودرو نیز ادامه می ‌یابد و گویا طراحان سعی داشته ‌اند تا به این وسیله حس اسپرت را در ام وی ام X55 پرو ایجاد کنند. طراحی چراغ های ام وی ام ایکس55 نیز اندکی تغییر کرده است و چراغ ها از نوع هالوژن به ال ای دی تبدیل شده است.

 

ام وی ام ایگس 55 پرو


طراحی نمای جانبی ام وی ام ایکس 55 پرو دارای بخش هایی عضلانی است همچنین یک تریم قرمز رنگ مشابه آنچه در سپر جلو در ضربه گیر زیر درب ها دیده می شود. یکی دیگر از تغییرات ظاهری ام وی ام X55 پرو در نمای جانبی، رینگ‌های آلیاژی  17 اینچی جدیدی هستند که به این خودرو اضافه شده‌اند و برای یک کراس‌اوور اسپرت کاملا مناسب به نظر می‌رسند.
نمای عقب ام وی ام X55 پرو کمترین تغییرات در مقایسه با نسخه اصلی تجربه کرده است و تنها چراغ‌ های قسمت عقب گرافیک جدیدی پیدا کرده‌اند. چراغ‌های عقب به وسیله زه کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. به همین دلیل گرافیک چراغ های عقب تا حد کمی در ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند.

 

ام وی ام ایکس 55 پرو


طراحی داخلی ام وی ام ایکس 55 پرو

ایکس ۵۵ پرو، نسخه به روز شده از مدل قبلی است که حرف های تازه ای برای گفتن دارد. این خودرو علاوه بر تغییرات ظاهری، در طراحی کابین و مشخصات فنی هم تغییرات زیادی به خود دیده است. ظاهر ایکس ۵۵ پرو به واسطه تغییرات جدید، چهره دوست داشتنی تری پیدا کرده و بیشتر با ملاک های روز طراحی، هم خوانی دارد. درون کابین هم یک دگرگونی اساسی را می بینیم که منجر به ارتقای کیفیت و ارگونومی اتاق خودرو شده است.

 

داخل ام وی ام ایکس 55 پرو


همانند سایر خودروهای خانواده پرو، کابین ام وی ام ایکس55 جایی است که بیشترین تغییرات در آن اعمال شده است. با ورود به کابین ام وی ام X55 پرو می ‌توان به خوبی متوجه ارتقای کیفی متریال مصرفی در آن شد به طوری که داشبورد و تزئینات داخلی این خودرو با نمای داخلی تیگو 7 پرو کاملا مشترک است که در عین طراحی بسیار ساده دارای ظاهری لوکس و جذاب است. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی صندلی های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو 7 پرو است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. دو نمایشگر دیجیتالی در کابین ام وی ام X55 پرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو استفاده می‌شود. مجموعه نشانگرهای ام وی ام X55 پرو طراحی جالبی دارد و همانند مجموعه نشانگرهای خودروهای سوپراسپرت طراحی شده است.
فرمان ایکس55 پرو اما از نوع اسپرت با کلیدهای کنترلی است که شاید از نظر و نگاه خریداران، ایکس55 پرو با فرمان دی کات جذاب تر بود. کابین این خودرو دارای داشبورد افقی قرینه و مزین به تریم تزئیناتی چرم قرمز رنگ است که در رودری‌ها و صندلی‌ها نیز به کار گرفته شده است. کنسول میانی با تریم مشکی رنگ پیانویی و کلید‌های کنترلی لمسی نیز از نوع دو طبقه جلوه بسیار مدرن و لوکسی به نمای داخلی بخشیده است. در کنسول وسط ام وی ام ایکس 55 پرو یک شیفتر دنده الکترونیکی یا به اصطلاح شیفت بای وایر نصب شده که دقیقا مشابه آن را در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز دیده بودیم. بخشی از کلیدهای کنترلی مانند ESP در سمت چپ راننده قرار دارد و بخشی نیز بالای کنسول میانی قرار گرفته است.
در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. یک ردیف بالاتر هم کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و دوربین دید 360 درجه ام وی ام ایکس 55 پرو قرار دارند. همچنین صندلی برقی راننده به سیستم گودی کمر برقی و گرم‌کن برقی مجهز شده و سیستم شارژ بی‌سیم هوشمند به بخش مرکزی به داشبرد اضافه شده است تا امکان اتصال تلفن همراه هوشمند به کابل را برای سرنشینان فراهم کند.
در کنار دنده نیز شارژر وایرلس و کلید P قرار دارد که در مجموع ظاهر ساده و خلوتی را ایجاد کرده است. در قسمت عقب نیز دریچه سیستم تهویه مطبوع و شارژر یو اس بی برای سرنیشان عقب وجود دارد.

 

ام وی ام ایکس 55 پرو

 

مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو

تغییرات ایکس ۵۵ پرو به طراحی ظاهری و کابین محدود نمی شود و اصلاحاتی هم در بخش موتور و گیربکس برای این کراس اوور در نظر گرفته شده است. پیشرانه این محصول 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است اما قدرت موتور با افزایش 10 اسب بخار نسبت به نسخه قبلی هم اکنون برابر با 156 اسب بخار و 230 نیوتون متر گشتاور است و به جای گیربکس شش سرعته دو کلاچ در نسل قبل، به نسخه 9 سرعت ضریب متغیر مجهز شده است. موتور این خودرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است. 

 

ام وی ام ایکس 55 پرو


تجربه رانندگی با ام وی ام X55 پرو

با شروع رانندگی متوجه شتاب گیری اولیه مناسب ایکس 55 به دلیل وزن این خودرو می شویم. در خصوص تجربه رانندگی با ایکس55 پرو باید گفت که این خودرو از سواری نرم و دلچسب با فرمان پذیری خوب برخوردار است. سیستم کنترل پایداری در سرعت های بالا نیز عملکرد خیلی خوبی دارد. هماهنگی موتور با گیربکس رضایت بخش است. جایگزینی گیربکس 9 سرعته CVT به جای گیربکس دوکلاچه سابق، سبب شده است تا رفتار خودرو در رانندگی روزمره مناسب تر باشد.

 

ام وی ام ایکس 55 پرو

 

هر چند گیربکس سی وی تی در مواقعی به خصوص داغ شدن بسیار زیاد ممکن است در تعویض دنده تاخیر ایجاد کند اما با توجه به سبک رانندگی درون شهر می توان گفت ایکس55 پرو راضی کننده خواهد بود. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم تفاوت در نوع رانندگی اکو و اسپرت بود که بسیار محسوس است، در مود رانندگی اسپرت با شتاب بسیار بیشتری مواجه می شوید که طبیعتا مصرف بنزین بالاتری هم خواهد داشت اما رانندگی با این مود بسیار جذاب تر از مود اکو در ایکس55 پرو است. عملکرد سیستم ترمز ایکس 55 پرو نیز بعد از کلی فشار افت عملکرد نداشت و رضایت بخش بود.

 

ام وی ام ایکس 55 پرو

 

امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام X55 پرو

ام وی ام ایکس 55 پرو مجهز به سانروف دو حالته برقی، دوربین 360 درجه، نمایشگر 7 اینچی، کروز کنترل، فرمان برقی، کنترل فشار باد تایرها، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، آیینه های برقی با گرمکن، روشنایی اتوماتیک، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، استارت استاپ دکمه ای و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک و سیستم تعویض دنده برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری، اتو هلد و ترمز پارک برقی است.

 

ام وی ام ایکس 55 پرو


نتیجه گیری


ایکس ۵۵ پرو به زودی به بازار خودرو ایران معرفی می شود و در مقابل رقبای خود، حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این محصول بار دیگر می تواند شانس خود را برای موفقیت در بازار امتحان کند و با توجه به اینکه ویژگی های ظاهری و فنی جذابی دارد، قطعا مورد استقبال بسیاری از جوانان و خانواده ها قرار می گیرد.
ام وی ام X55 پرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری است و بهبود طراحی و کیفیت در بخش قطعات و متریال به ویژه در طراحی کابین به زیبایی ظاهری، امکانات رفاهی و کیفیت سواری این محصول افزوده است و قطعا ام وی ام ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی خود با ظاهر زیباتر، کابین لوکس‌تر به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو در بازار ایران باید با محصولاتی مانند لاماری ایما، هایما اس7، جک S5، دیگنیتی پرایم و … برای سهم خواهی از بازار رقابت کند. 

 

قیمت ام وی ام X55 پرو

 

قیمت ام وی ام ایکس 55 پرو

ام وی ام X55 پرو با قیمت حدودی بین 900 تا یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.