printlogo

لاماری ایما، محصول جدید آرین موتور توسط خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد آزمایش فنی قرار گرفت.
کد خبر : 20891
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1400 - 14:44

محمدعلی شبیری - «خبرماشین» | لاماری ایما، محصول جدید آرین موتور توسط خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد آزمایش فنی قرار گرفت.

 

جهت مشاهده جدیدترین شرایط فروش لاماری ایما روی لینک زیر کلیک کنید

شرایط فروش لاماری ایما

 

پس از گذشت یک ماه از رونمایی لاماری ایما، شرکت آرین موتور شرایطی را فراهم کرد تا اصحاب رسانه بتوانند ضمن رانندگی با این خودرو، از نزدیک با توانایی ها و امکانات محصول جدید خود که در آستانه ورود به بازار است، آشنا شوند.

لاماری ایما

مشخصات فنی لاماری ایما

لاماری ایما یا همان دانگ فنگ T5 EVO، مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر و مدل 4A95TD میتسوبیشی است. حداکثر قدرت این موتور 195 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 285 نیوتون متر و نحوه سوخت رسانی این خودرو کنترل الکترونیکی با پاشش مستقیم (GDI) است.

 

لاماری ایما

 

سیستم انتقال قدرت استفاده شده در لاماری ایما از نوع 7 سرعته دو کلاچه (WDCT) و سیستم تعلیق از نوع مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب که مجهز به میله های تثبت کننده است.

از دیگر مشخصات فنی این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو 5 و ظرفیت مخزن سوخت 55 لیتری آن اشاره کرد.

 

لاماری ایما

طراحی لاماری ایما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ اولین نکته در طراحی لاماری ایما جزئیات فراوان در بدنه است‌. در نمای جلوی این خودرو، شاهد طراحی خشن که اصطلاحاً پوزه کوسه ای گفته می شود، هستیم. این طراحی جذاب با به کار بردن چراغ های روشنایی در روز در بالاترین قسمت و جلو پنجره با خطوط عمودی، همچنین قرار گرفتن مه شکن ها در سپر، دو چندان شده است. باریک شدن چراغ ها سبک جدیدی است که در محصولات جدید مدیران خودرو و K7 کرمان موتور هم وجود دارد.

در نمای کناری سطح کم شیشه نسبت به بدنه، رینگ های ۱۹ اینچی، طراحی گلگیر و خطوط عضلانی،  شکل ضربه گیرهای زیر درها، جلوه ای پویا و تهاجمی را به این کراس اوور بخشیده است.

 

لاماری ایما

 

طراحی عقب لاماری ایما شامل یک نوار سرتاسری LED که دو چراغ اصلی را به یکدیگر متصل کرده اند، است. طراحی جانبی و عقب این خودرو بیشتر از آن ‌که شبیه کراس‌ اوورهای چینی باشد، تداعی کننده خودروهای لوکس اروپایی است.

 

لاماری ایما

 

برخلاف طراحی بیرونی تهاجمی و جوان پسند، داخل لاماری ایما حس یک خودرو لوکس تشریفاتی را به شما القا می کند.

صفحه ‌نمایشگر LED به هم پیوسته که نشان دهنده مجموعه پشت آمپر و اطلاعات سیستم سرگرمی بوده، اولین نکته ای است که نظر شما را هنگام سوار شدن به این خودرو جلب می کند. پنل تنظیم سیستم تهویه مطبوع در کنسول میانی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل بر روی فرمان این خودرو قرار دارد.

 

لاماری ایما

 

طول لاماری ایما 4565، عرض 1860 و ارتفاع آن 1690 میلی متر است و با توجه به فاصله محوری 2715 میلی متری این خودرو، فضای کابین قابل قبولی برای راننده و سرنشینان وجود دارد.

 

لاماری ایما

 

ایمنی لاماری ایما

لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

 

تست رانندگی لاماری ایما

با سوار شدن به داخل این خودرو، کیفیت مواد به کار رفته در داشبورد، صندلی و رودری ها مشهود است.

از قبل مشخص بود که با توجه به وزن 1550 کیلوگرمی و در نظر گرفتن قدرت 195 اسب بخاری، پشت فرمان خودرویی چابک نشستیم و در موقع تست از این موضوع مطمئن شدیم.

 

لاماری ایما

 

یکی از ویژگی های اصلی این خودرو همکاری خوب گیربکس و موتور است. در هنگام حرکت متوجه تعویض دنده نخواهید شد زیرا گیربکس 7 سرعته ساخت مگنا به نرمی این کار را انجام می دهد. به همین دلیل پس از فشردن پدال گاز با کمترین تاخیر شتاب گیری انجام می شود. به کارگیری سیستم انتقال قدرت دو کلاچه خیس نسبت به گیربکس CVT و دوبل کلاچ خشک به این شرایط کمک کرده است. البته جای خالی حالت تیپ ترونیک برای تعویض دنده در این خودرو حس می شود.

در هنگام عبور از پیچ های پیست آزادی با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، هندلینگ و تعادل کاملاً مناسب بوده و این سامانه به گونه ای عمل می کند که در روند حرکت خودرو مزاحمتی ایجاد نمی شود. فرمان پذیری لاماری مناسب و این خودرو مجهز به فرمان برقی سه حالته است که البته تفاوت چندانی بین سه حالت حس نمی شود.

در هنگام تست این خودرو، صدای غیرعادی وارد کابین نمی شد؛ همچنین سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و فنربندی مولتی لینک در چرخ های عقب، شرایط مطلوب و رانندگی جذابی را برای لاماری ایما به ارمغان آورده است.

البته برای به دست آوردن اطلاعات دقیق از توانایی های این خودرو لازم است که مدت زمان رانندگی بیشتری در جاده های شهری و بین شهری انجام شود که در مراسم برگزار شده فعلا امکان پذیر نبود.

 

قیمت لاماری ایما

قیمت لاماری ایما تا زمان نگارش این مطلب به صورت رسمی اعلام نشده اما پیش بینی می شود با قیمت زیر یک میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

 

لاماری ایما

 

رقبای لاماری ایما

کی ام سی K7 کرمان موتور، فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو، دیگنیتی بهمن موتور برخی از خودروهایی هستند که لاماری ایما برای به دست آوردن سهم بازار باید با آنها به رقابت بپردازد.

 

تجهیزات ایمنی لاماری ایما

تجهیزات ایمنی لاماری ایما شامل کیسه هوا سرنشینان جلو و پرده ای، کمربند سه نقطه ای پیش کشنده، اتصال صندلی کودک، ترمز پارک برقی، سیستم توقف خودکار (Auto Hold)، سیستم ترمز ABS، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزی (EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سرپایینی (HDC)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل کشش خودرو (TCS)، سیستم کمک ترمز (HBA-BAS)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ضد سرقت الکترونیکی و فرمان برقی EPS چند حالته است.

 

لاماری ایما

 

امکانات رفاهی لاماری ایما

امکانات لاماری ایما شامل صندلی برقی راننده، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو در سیستم مولتی مدیا، آینه های جانبی برقی و گرمکن، صفحه نمایشگر 10.25 اینچی، صفحه کیلومتر شمال تمام دیجیتال 10.25 اینچی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع رانندگی، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، روشنایی خودکار چراغ های جلو، دی لایت، صندلی چرمی، کروز کنترل، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سانروف پانورامیک، سنسور پارک عقب، کول باکس است. جای خالی دوربین 360 درجه در این خودرو حس می شود.