printlogo

پلیس راهور خبر داد: سوابق دو برابر شده رانندگان تا پایان دی ماه مشمول بخشودگی می‌شود و افراد می‌توانند تا پایان دی، اصل جریمه را بپردازند.
کد خبر : 20458
تاریخ انتشار : 4 دی 1400 - 16:45

پلیس راهور خبر داد: سوابق دو برابر شده رانندگان تا پایان دی ماه مشمول بخشودگی می‌شود و افراد می‌توانند تا پایان دی، اصل جریمه را بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد باقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرد: افرادی که در سال ۹۹ جریمه شده و جریمه آن‌ها دو برابر شده است، تا پایان دی ماه فرصت دارند که جریمه خود را پرداخت کنند. در چنین حالتی جریمه دو برابر شده آن‌ها مورد بخشودگی قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند فقط اصل جریمه را بپردازند.

بخشودگی جرائم رانندگی شامل چه کسانی می‌شود؟

به گفته وی بخشودگی جرایم رانندگی شامل تمام جرایم رانندگی سال ۹۹ می‌شود. همچنین جرایم تسلیمی و جرایم ثبت شده توسط سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های ثبت تخلفات در صورتی که در مدت ۶۰ روز پرداخت نشود، مشمول جریمه شده و مبلغ آن دو برابر می‌شود.

آیا بخشودگی جرایم رانندگی سقف معینی دارد؟

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور، بخشودگی جرایم رانندگی هیچ سقف و محدودیتی ندارد و تمام مالکان و دارندگان وسایل نقلیه با هر سابقه تخلفی که داشته‌اند و مشمول جریمه دوبرابری شده، می‌توانند در این طرح شرکت کرده و از فرصت یک ماهه باقیمانده استفاده کنند. موتورسیکلت‌ها هم مشمول بخشودگی جرایم رانندگی می‌شوند.

فرصت بخشودگی جرایم رانندگی

به گفته سلیمی افرادی که در سال ۹۹ و قبل از آن، مشمول جریمه رانندگی شده‌اند، تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند که از بخشودگی جرایم رانندگی استفاده کنند. به عبارتی بخشودگی جرایم رانندگی شامل جریمه‌های رانندگی سال ‍۱۴۰۰ نمی‌شود و فقط جریمه‌های سال ۹۹ را شامل می‌شود.
هچنین افرادی که خلافی رانندگی دارند می‌توانند مبلغ خلافی خود را تقسیط کنند. سلیمی درباره نحوه قسط بندی جرائم رانندگی اعلام کرد: افرادی که خلافی دارند می‌توانند مبلغ آن را تقسیط کنند و در مدت یک سال خلافی خود را پرداخت کنند.
سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان استفاده همزمان از طرح بخشودگی جرائم دو برابری و تقسیط جرائم رانندگی برای متقاضیان وجود دارد، گفت: بله، بحث تخفیف دو برابری شامل تمام وسایل نقلیه است، چه آن‌هایی که اکنون توقیف هستند یا اینکه در توقیف نیستند.