printlogo

رسپکت (RESPECT) نامی است که برای این سدان انتخاب شده که البته در بازار چین با برند کووین و مدل شواندو شناخته می شود. خودروی رسپکت به تازگی در خیابان های ایران در حال تست های فنی مشاهده و تصاویری از آن ثبت شده است.
کد خبر : 20286
تاریخ انتشار : 29 آبان 1400 - 20:4

رسپکت (RESPECT) نامی است که برای این سدان انتخاب شده که البته در بازار چین با برند کووین و مدل شواندو شناخته می شود. خودروی رسپکت به تازگی در خیابان های ایران در حال تست های فنی مشاهده و تصاویری از آن ثبت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران- مدتی قبل طی خبری به تصمیم خودروسازی بهمن موتور برای ارائه یک سدان جدید به بازار ایران اشاره کردیم. 
کووین اتو(Cowin Auto) نام برند خودرویی است که در سال 2014 تاسیس و 49 درصد سهام آن در اختیار چری اتومبیل چین قرار دارد. از این رو شباهت محصولات آن با تولیدات چری چندان جای تعجب ندارد.
یکی از جدیدترین خودروهای کووین با نام شواندو 2021 در بازار چین حضور دارد که سدانی در سگمنت C با قیمت 10640 تا 14740 دلار است.
این خودرو بر پایه پلتفرم چری آریزو 7 شکل گرفته و البته با چهره ای بروز و جدید ارائه می شود.

طراحی
شواندو یک طراحی موفق را همراه خود دارد تا به عنوان سدانی چینی و در کلاس اقتصادی، ویژگی های جذابی را به مخاطب ارائه کند. چراغ های اصلی جلو کاملا متناسب با ابعاد خودرو انتخاب و جانمایی شده اند. در نمای عقب نیز قهرمان اصلی داستان، چراغ های اصلی با طراحی کاملا متفاوت خود هستند که ما را به یاد محصولات ایتالیایی می اندازند.
شواندو به عنوان یک سدان اسپرت خوش سیما برابر با 4666 میلیمتر در طول، 1825 میلیمتر در عرض و 1483 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2700 میلیمتر است. وزن خالص خودرو با توجه به تریم(نوع جعبه دنده) 1366 و 1409 کیلوگرم محاسبه شده است.
رینگ با توجه به تریم در نوع آلومینیومی 16 و 17 اینچی قابل سفارش است.


مشخصات فنی رسپکت بهمن موتور

 


اینجا همان فرمول دائمی چری را مشاهده می کنیم! که منظورمان نمونه 4 سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری است که 156 اسب بخار خروجی و گشتاور 230 نیوتن متر است.
متوسط مصرف پیشرانه در 100 کیلومتر رانندگی برابر با 6.6 لیتر اعلام شده است.
بیشینه سرعت با جعبه دنده 5 سرعته دستی 195 کیلومتر و با نمونه سی وی تی برابر با 210 کیلومتر است. هر دو مدل جعبه دنده با محور جلو در ارتباط هستند.
سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

 

کابین و ایمنی
در این قسمت شباهت زیادی با محصولات روز چری قابل مشاهده است و تلاش شده تا همه چیز زیبا و کاربردی باشد. دوخت قرمز روی زمینه چرم مانند سیاه خودنمایی می کنند و عناصر کرومی در قسمت های مختلف فرمول زیبایی را تکمیل کرده اند. بویژه در صندلی ها که بخش کرومی شکل بالای آن به سبک خودروهای اسپرت حرفه ای جانمایی شده است.
از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، نمایشگر دیجیتال بین نشانگر امپر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، بلوتوث، پورت یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی راننده، استراحتگاه دست جلو و عقب، نورپردازی داخلی، اسکای روف الکتریکی، آینه های جانبی(تاشوی خودکار، گرم کن)، پاور ویندوز جلو و عقب و ... اشاره کرد.
در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: کروز کنترل ثابت، ورود بدون کلید، رادار پارک عقب، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ ردیف جلو و جانبی جلو و ... قابل اشاره هستند.