printlogo

معاون اجتماعی پلیس راهور استفاده از رینگ‌های اسپرت که سبب افزایش عرض خودرو شده و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند، تخلف دانست.
کد خبر : 20262
تاریخ انتشار : 24 آبان 1400 - 19:58

معاون اجتماعی پلیس راهور استفاده از رینگ‌های اسپرت که سبب افزایش عرض خودرو شده و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند، تخلف دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، سرهنگ عین الله جهانی افزود: استفاده از رینگ‌های اسپرت که از نظر سایز و اندازه با استاندارد تفاوت داشته و خارج از قالب گلگیر خودرو باشد برای رانندگان آن وسیله تخلف محسوب شده و اعمال قانون خواهند شد.
وی تصریح کرد: رینگ خودرو نباید پهن‌تر از حد معمول و خارج از استاندارد باشد و برای خودرو نباید از لاستیکی استفاده کرد که سبب افزایش عرض آن شود.
معاون اجتماعی پلیس راهور با تاکید بر اینکه رانندگان نباید خودرو‌ها را به بهانه زیبایی از حالت استاندارد خارج کنند، گفت: هر تغییر در وضعیت خودرو ممکن است آن وسیله نقلیه را از حالت استاندارد خارج و سبب بروز حادثه برای سرنشینان آن شود، از این رو از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان وسایل نقلیه خود را از حالت استاندارد خارج نکنند.


۴۵۰۰ دوربین در سطح جاده‌های کشور فعال است
رییس پلیس راهور نیروی انتظامی قبل از این با تاکید بر اینکه ۴۵۰۰ دوربین، تخلفات رانندگان را در سطح جاده‌های کشور ثبت می‌کنند، گفت: از فروردین تا پایان مهر سال جاری، ۸۲۱۵ نفر بر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه ۶۲۰۰ تیم در ۱۴۹۱ پایگاه در حال کنترل و رصد رانندگان و اتفاقات و حوادث رانندگی هستند، اظهار داشت: با وجود کنترل و تلاش‌های انجام گرفته و در حال انجام، پلیس به تنهایی نمی‌تواند سبب کاهش تصادفات و حوادث باشد بلکه این موضوع نیازمند همدلی و تعامل همه دستگاه‌ها و اعتبارات لازم است.