printlogo

مشاور نخست وزیر پاکستان پس از بازدید از خطوط تولید ایران خودرو
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری، از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران خودرو خبر داد و گفت: از ظرفیت و توان فنی و مهندسی این خودروساز برای ارتقای صنعت خودروی پاکستان استفاده خواهیم کرد.
کد خبر : 20226
تاریخ انتشار : 17 آبان 1400 - 18:38

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری، از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران خودرو خبر داد و گفت: از ظرفیت و توان فنی و مهندسی این خودروساز برای ارتقای صنعت خودروی پاکستان استفاده خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایکوپرس- عبدالرزاق داود پس از نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و بازدید از خطوط تولید و پروژه‌های در حال توسعه این شرکت، گفت: تنوع محصولات تولیدی در ایران خودرو، نشان از حضور نیروهای متخصص با توان مهندسی بالا و مدیریت درست است که به این نتیجه مناسب ختم شده است. 
وی با اشاره به گام‌های ایران خودرو در ارتقای استانداردهای محصولات، گفت: دستیابی به استاندارد یورو پنج با اتکا به توان و ظرفیت های داخلی جای تقدیر دارد. 
عبدالرزاق داود از آمادگی پاکستان برای توسعه روابط با ایران خودرو خبر داد و با بیان این‌که در حال سیاست‌گذاری برای تولید خودروی ملی هستیم، گفت: اقدامات لازم برای توسعه صنعت خودروسازی در حال انجام است. 
وی ضمن استقبال از ورود ایران خودرو و سازندگان به بازار پاکستان، برای میزبانی از تیم های مهندسی-فنی برای همکاری با صنعت تولید قطعات پاکستان اعلام آمادگی کرد.
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه گذاری، با اشاره به توانمندی‌های موجود ایران خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور خودرو، گفت: پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت خودروسازی ایران، حاصل تلاش‌ و کوشش‌های مهندسان این حوزه است. مرکز تحقیقات ایران خودرو پایه اصلی تمامی پیشرفت‌ها  و فناوری‌ها است که بازدید از آن سبب شگفتی بود.
عبدالرزاق داود میزان پیشرفت صنعت خودروی هر کشور را عاملی در شناخت سطح توسعه هر کشور دانست و گفت: تولید خودرو نشان دهنده تمام جنبه‌ها و توانمندی مهندسان یک کشور بوده و خودرویی که به صورت بومی طراحی و تولید می شود نمایانگر قدرت صنعتی آن کشور است.
وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو و محصول تارا گفت: این خودرو از کیفیت و طراحی زیبایی برخوردار است.
این مقام پاکستانی، مرکز تحقیقات را پایه اصلی تمامی پیشرفت های ایران خودرو در حوزه طراحی محصول و موتور دانست و با بیان این که در بازدید از این مرکز شگفت زده شدم، تصریح کرد:‌ ایران خودرو باعث افتخار ایران و مردم پاکستان است. 

آمادگی ایران خودرو برای توسعه صنعت خودروسازی پاکستان
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  نیز در این دیدار گفت: با توجه به داشتن زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف طراحی و تولید خودرو، قطعه سازی وتوسعه و تولید انواع موتور، آماده همکاری در حوزه تحقیق و توسعه و انتقال دانش فنی به کشور پاکستان هستیم. 
فرشاد مقیمی، گفت:  در گروه صنعتی ایران خودرو انواع خودرو سواری، تجاری و وانت و کراس اوور طراحی و تولید می‌شود که می‌توانیم پاسخگوی نیاز بازار پاکستان باشیم.
مقیمی افزود: ایران‌خودرو در خصوص تولید خودروهای دوگانه سوز سواری و باری و خودروهای با فرمان راست آماده همکاری و عقد قرارداد با طرف پاکستانی است.
وی با بیان این‌که در پاکستان موتور با حجم کم مورد توجه است، افزود: در مجموعه ایران خودرو طراحی و تولید موتور سه سیلندر با مصرف کم با استفاده از توان مهندسی داخلی در حال انجام است. 
مقیمی به آمادگی ایران خودرو برای راه اندازی خط تولید خودرو و قطعه سازی در کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: با توجه به توان ایران خودرو در تولید خودرو و ارتقای صنعت قطعه سازی، آماده همکاری در مرحله نخست در قالب مونتاژ و در مرحله بعد تولید خودرو و قطعه هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به معرفی شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: آماده انتقال تجربیات در قالب همکاری مشترک با کشور دوست و برادر پاکستان هستیم و اگر این همکاری صورت گیرد، شاهد توسعه صنعت در دو کشور خواهیم بود.