printlogo

مدیرعامل مکث موتور در مراسم رونمایی و تست کلوت، قیمت و زمان‌ عرضه این محصول را اعلام کرد.
کد خبر : 20174
تاریخ انتشار : 8 آبان 1400 - 10:37

«خبرماشین» - شرکت مکث موتور به عنوان بال آسیایی ماموت خودرو، ضمن رونمایی از پیکاپ کلوت، شرایطی تست این خودرو توسط خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو را فراهم کرد. مکث موتور برند ایرانی و جدید شرکت ماموت خودرو است که برای خودروهای مونتاژی سواری و کار و تجاری این گروه صنعتی در نظر گرفته شده است.
این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل از لحاظ پلتفرم دارای ساختاری مشابه پیکاپ چینی دایون V5 است. مکث موتور تصمیم دارد تا محصول خود را با یک نام ایرانی متناسب با نوع کاربری این پیکاپ دو دیفرانسیل روانه بازار کند. البته طبق اعلام این شرکت، کلوت ازنظر تریم داخلی و همچنین مشخصات فنی کاملاً منحصربه ‌فرد بوده و از این جهات نسبت به محصول دایون بسیار متمایز به میدان آمده است. کلوت در واقع نوعی برجستگی بیابانی است که به صورت طبیعی در کویرها تشکیل می‌شود.
مدیرعامل مکث موتور در این خصوص با اشاره به عرضه این خودرو از آذر ماه سال جاری گفت: «برنامه شرکت تا پایان سال 1200 دستگاه است که امیدواریم بتوانیم براساس برنامه از پیش تعیین شده اهداف را محقق کنیم.»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ بابک وطن خواه در مراسم رونمایی از پیکاپ کلوت با تاکید بر این که این خودرو با تغییراتی همراه بوده، اظهار کرد: نسخه اولیه در مذاکره با شرکت مادر با تغییراتی همراه بود و آخرین نسل موتور میتسوبیشی در این خودرو به کار گرفته شد که این مدل را به محصولی شاخص تبدیل کرد.

 


وی در خصوص خدمات پس از فروش کلوت گفت: «در حال حاضر، در پنج شهر بزرگ تهران شیراز مشهد اصفهان و تبریز نمایندگی های دایر و تا پایان سال نیز چهار شهر دیگر که بیش ترین بازار خودروهای پیکاپ را دارد به مجموعه نمایندگی های ما اضافه خواهد شد.»
مدیرعامل مکث موتور تصریح کرد: براساس سیاست برنامه ریزی شده شرکت، تنها اقدام به تحویل خودروهای موجود خواهیم کرد و گارانتی پیش بینی شده برای این خودرو 36 ماه یا 60 هزار کیلومتر است. همچنین، مشتریان به هیچ وجه دغدغه قطعات یدکی را نخواهند داشت، چراکه مکث موتور به طور مستقیم و بدون واسطه با شرکت مادر قرارداد منعقد کرده و هم زمان با سفارش گذاری محصولات و قطعات مورد نیاز نیز سفارش گذاری خواهند شد.

 


وطن خواه از عرضه نسخه اتوماتیک این پیکاپ از خرداد سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به نیاز  تغییراتی در این خودرو اعمال شد بر این اساس از خردادماه سال آینده شاهد عرضه نسخه اتومات این خودرو در بازار خواهیم بود.
وی همچنین از عرضه دو محصول اس یو وی از شرکت مکث موتور تا پایان سال خبر داد و گفت: برنامه داخلی سازی امسال 20 درصد پبش بینی شده و در تلاش هستیم با توجه به تیراژ 30 درصد داخلی سازی را هدف گذاری کنیم.

 


کلوت مجهز به یک پیشرانه‌ ۲.۴ لیتری توربوشارژ با‌ حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر، دو دیفرانسیل و گیربکس ۶ دنده دستی است. سه حالت برای انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها در نظر گرفته‌شده است که شامل وضعیت ۲H یا دیفرانسیل عقب سبک، ۴H یا دو دیفرانسیل سبک و ۴L یا دو دیفرانسیل سنگین می‌شود.

 


همچنین زوایای ورود و خروج این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل به سطوح ناهموار به ترتیب برابر ۲۹ و ۲۴ درجه اعلام‌شده که حکایت از قابلیت عبور مناسب این خودرو از مسیرهای ناهموار آفرود دارد.
ظرفیت حمل بار توسط کلوت حدود یک تن اعلام شده و از این جهت می‌تواند وانتی کاربردی و مناسب جهت بکارگیری در امور خدماتی، نهادهای دولتی و مصارف عمومی باشد.
سیستم تعلیق جلو از نوع جناقی دوبل، تعلیق عقب فنر تخت و فرمان هیدرولیک نیز دیگر ویژگی‌های فنی وانت پیکاپ جدید مکث موتور را شامل می‌شوند.
طول این خودرو 5330 میلی متر، عرض 1870 میلی متر، ارتفاع 1864 میلی متر، فاصله بین محورها 3100 میلی متر است.
پیکاپ کلوت دارای امکانات ایمنی رفاهی شامل نمایشگر لمسی داشبورد 9 اینچی، صندلی با روکش چرمی، ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم ترمز ترکیبی CBS، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو، ایموبلایزر، قفل کودک و کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای است.
از جمله مهم‌ترین حریفان پیکاپ کلوت در بازار داخل می‌توان به محصولاتی همچون آمیکو آسنا، پیکاپ جک T8 کرمان موتور و فوتون تونلند و وانت کاپرا 2 اشاره کرد. قیمت پیکاپ کلوت زیر ۸۰۰ میلیون تومان و زمان عرضه آن به بازار آذر ماه سال جاری است.