printlogo

شنبه گذشته مراسم تست مدل به روز شده ام وی ام X22 توسط خبرنگاران حوزه خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار شد.
کد خبر : 20156
تاریخ انتشار : 3 آبان 1400 - 12:48

«خبرماشین» - شرکت مدیران خودرو برای علاقمندان به شاسی بلند کوچک شهری مدل به روز شده ام وی ام ایکس 22 را که به لحاظ ظاهری ، نمای داخلی ، فنی و آپشن ها دچار تغییرات شده، به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

 


ام وی ام ایکس ۲۲ را باید از آن خودروهایی نامید که در بازار ایران مورد توجه اقشار و سلیقه های مختلف واقع گردیده است  ، علی الخصوص در میان بانوان و جوانان بسیار محبوب است . بیش از ۴ سال از عرضه ایکس ۲۲ به بازار ایران میگذرد ، مینی کراس جذاب و زیبایی که توانست دل بسیاری از خریداران را به دست آورد و طراحی زیبا و امکانات مناسب آن دلیل اصلی بود .در طول مدت این ۴ سال مدیران خودرو  توانست نزدیک به ۵۰ هزار دستگاه  از مدل ایکس ۲۲  را در بازار ایران به فروش برساند.

 


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ اخیراً مدیران خودرو بر جذابیت ایکس ۲۲ افزوده و مدل به روز آن  تحت نام ایکس ۲۲ پرو را به محصولات خود اضافه کرده که هم زمان در بازارهای بین المللی عرضه شده و نکته جالب این است که این خودرو در کلیه بازارها مورد استقبال قرار گرفته و در گروه محصولات پر فروش شرکت سازنده است.

طراحی
اولین تغییر ایکس ۲۲ پرو به نمای جلو باز می گردد، چراغ های نازک، سپر و جلو پنجره سبک جدید طراحی این برند که در سایر محصولات چون  تیگو ۷ پرو و ... می توان دید. سبک چراغ های جلو مشابه هیوندای کونا . سانتافه نسل جدید شده که بسیار شیک و ظریف است. 

 


از دیگر تغییرات نمای بیرونی خودرو می توان به چراغ های جلو پرنور LED آن اشاره کرد که ۲.۷ برابر قوی تر از چراغ های هالوژنیست و با بهره گیری از سنسور های نوری مدرن خود به صورت اتوماتیک در مواقع نیاز روشن می شود.

 


نمای داخل کاملا عوض شده که مدرن و جدید بوده و همچنین نقطه قوت داشبورد جدید و مانیتور ۹ اینچی آن است.

امکانات رفاهی و ایمنی
ایکس 22 پرو دارای امکانات رفاهی مناسب است که مانیتور ۹ اینچی لمسی را می توان مهمترین نامید و به صورت لمسی می توان بسیاری از فرایندها را کنترل نمود. همچنین به لحاظ رفاهی ترمز پارک برقی، اتوهلد در کنار فرمان برقی به عنوان گزینه های جذاب اضافه شده است .

 


مانیتور ۹ اینچی X۲۲ Pro امکاناتی همچون مسیریابی را داراست و با توجه به دقت آن بهترین مسیر را به راننده پیشنهاد خواهد داد. از دیگر ویژگی های مانیتور ایکس۲۲ پرو می توان به قابلیت اشتراک گذاری تصاویر موبایل بر روی مانیتور اشاره کرد که به راننده امکان می دهد تصویر صفحه نمایش گوشی موبایل خود را بر روی مانیتور مشاهده کرده و از نرم افزار های کاربردی موبایل و تماشای فیلم مورد علاقه خود لذت ببرند.

 

 

مشخصات فنی
ایکس ۲۲ پرو به موتور یک لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید قدرت مناسب را دارد و 102 اسب بخار خروجی این موتور و 150 نیوتون متر گشتاور آن است؛ در سال های اخیر برندهای مطرح چون سیتروئن، مینی و ب ام و از موتورهای کوچک و پر بازده استفاده کرده اند. همچنین گیربکس این خودرو ۹ سرعته سی وی تی است که آزمایش خود را بر روی آریزو ۶ به خوبی نشان داده و انتظار می رود ایکس ۲۲ پرو موفقیت نسل قبلی در بازار ایران را تکرار نماید. 

 

 

تست رانندگی
ایکس۲۲ پرو به آسایش رانندگان در حین رانندگی بسیار کمک کرده و بساری از امکانات رفاهی را فراهم کرده است. در رانندگی با این خودرو شاید اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب کند فرمان برقی این خودرو است. فرمان برقی EPS ایکس ۲۲ پرو زمانی که در سرعت های پایین و هنگام پارک کردن به نیروی زیادی نیاز دارید، این نیرو را برای راننده فراهم کرده تا فشار اضافی به دست وارد نکند. از طرف دیگر، در سرعت های بالا که برای ایمنی بیشتر، نیاز به کنترل بیشتر و سنگین تر شدن فرمان است، این نیرو را کاهش می دهد. همچنین به دلیل هدایت فرمان برقی با سیستم نرم افزاری، دقت، اعتدال و حساسیت فرمان به مراتب بالا می رود. 
یکی دیگر از قابلیت های بسیار کارآمد در این خودرو سیستم اتوهلد است. اتوهلد ایکس۲۲ پرو نهایت آسایش و البته امنیت را برای راننده به ارمغان می آورد. سیستم اتوهلد یکی از تجیهزاتی است که در شهرهای بزرگ و کوچک که از ترافیک برخوردار هستند، بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باعث رفاه حال راننده خواهد شد. در حقیقت زمانی که خودرو در ترافیک قرار می گیرد راننده نیاز است که به کرات ترمز را بفشارد و سپس اهرم دنده را خلاص نماید و به منظور حرکت دوباره باید اهرم دنده را در حالت حرکت قرار دهد و سپس پدال گاز را بفشارد. این چرخه تا زمانی که از ترافیک خلاص نشوید ادامه خواهد داشت و باعث خستگی زیاد عضلات پا و دست خواهد شد و از نظر روانی هم بسیار آزار دهنده است. اینجاست که اتوهلد (AUTO HOLD) نقش موثری خواهد داشت. عملکرد این سیستم به گونه است که پیش از گیر کردن در ترافیک راننده آن را فعال می نماید .این سیستم زمانی که راننده پدال ترمز را می فشارد و خودرو به ایست کامل می رسد بطور اتوماتیک توسط ترمز دستی خودرو را ثابت نگه می دارد و دیگر لازم نیست که راننده پدال ترمز را پایین نگه دارد
از موارد دیگری که باعث نگرانی رانندگان در هنگام رانندگی میشود فشار باد لاستیک هاست. در حقیقت سیستم TPMS مخفف Tire Pressure Monitoring System است و وظیفه آن نشان دادن میزان باد لاستیک ها به راننده می باشد. این سیستم به صورت الکترونیکی کار می کند و به صورت زنده میزان باد لاستیک را به راننده گزارش می دهد. این سیستم می تواند نه تنها از بروز تصادف هایی که به این دلیل پیش می آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم بودن باد لاستیک ها، میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.
از دیگر مزایای ایکس 22 پرو موتور بسیار کم مصرف این خودرو است که با وجود مصرف کم، شتاب بسیار خوبی را به راننده ارائه می دهد و لذت رانندگی با این خودرو را چند برابر می کند.
نرمی و دقت هماهنگی این گیربکس با موتور واقعا خوب است و گیربکس نسل جدید این خودرو سبب تعویض دنده نرم تر و بهینه تر می گردد. از نظر دید، راننده اشراف خوبی به فضای جلو دارد و آنچنان نقطه کور نامتعارفی در X22 پرو دیده نمی شود.
عملکرد فرمان برقی در کنار سیستم تعلیق به نسبت نرم و بی صدا، قابل قبول به نظر می رسد، اما نباید توقع پیچیدن با سرعت بالا را از این خودرو داشته باشید. البته برای اکثر خودروهای کراس در این سگمنت قیمتی این پایداری و سیستم تعلیق و فنربندی X22 پرو، نرم و قابل قبول است.
ایکس 22 پرو را می توان یک رقیب خوب برای سایر خودروهای در این کلاس معرفی کرد. امکانات منطقی و طراحی زیبا این قابلیت را دارد که نظر بسیاری از مشتریان مخصوصاً جوانان را به سمت خود بکشاند.