printlogo

صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، رئیس سازمان اورژانس کشور، معاون امور صنایع وزارت صمت و همچنین اصحاب رسانه، ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس ساخت ایران خودرو دیزل تحویل سازمان اورژانس کشور شد.
کد خبر : 20095
تاریخ انتشار : 20 مهر 1400 - 12:19

«خبرماشین» - صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، رئیس سازمان اورژانس کشور، معاون امور صنایع وزارت صمت و همچنین اصحاب رسانه، ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس ساخت ایران خودرو دیزل تحویل سازمان اورژانس کشور شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ بر اساس تفاهم نامه‌های موجود باید صد دستگاه اتوبوس آمبولانس تولید و به سازمان اورژانس کشور تحویل شود که هم اکنون ۲۰ دستگاه از این اتوبوس آمبولانس‌ها تحویل شده و با تامین منابع مالی مورد نیاز ۸۰ دستگاه دیگر نیز تولید و تحویل سازمان اورژانس کشور می‌شود.

 


ایران خودرو دیزل از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ اقدام به داخلی سازی اتوبوس های کشور پس از ۹ سال وقفه کرد تا شعار ما می توانیم راتحقق بخشد. بر همین اساس و با عقد قراداد با اورژانس کشور، با هدف تولید نخستین اتوبوس آمبولانس کشور، شرکت ایران خودرو دیزل توانست درکمتر از ۳۵ روز با هزینه‌ای ۵۰ درصد مشابه وارداتی آن و فعالیت سه شیفت کاری موفق به تولید این محصول استراتژیک در داخل کشور شد.

 


در نهایت اولین اتوبوس آمبولانس های کشور به همت متخصصان داخلی در سال ۱۴۰۰ به تولید انبوه رسید. تمامی مراحل طراحی،سیستم شاسی، طراحی داخلی و اتاق و سیستم الکترونیک اولین اتوبوس آمبولانس کشور توسط مهندسان داخلی طراحی و به مرحله اجرا رسید.
یکی از نکات بارز تولید اتوبوس آمبولانس کشور کاهش ارزبری این محصول در فرایند داخلی سازی تولید بود. داخلی سازی این محصول باعث کاهش ارزبری ۳۰۰ هزار یورویی شد که باعث افتخار در صنعت کشور است.

 


در تولید ۲۰ دستگاه اتوبوس امبولانس که توسط ایران خودرو دیزل صورت گرفت، از خروج بیش از ۶ و نیم میلیون یورو ارز از کشورجلوگیری شد.
بر اساس این گزارش اتوبوس آمبولانس های تولید شده توسط ایران خودرو دیزل جایگزین ۹ امبولانس در کشور است. این محصولاستراتژیک دارای ۸ تخت بستری با امکانات کامل، بخش ویزیت بیمار، یک تخت مراقبت های ویژه و همچنین بالابر ویژه انتقال بیمار به داخل اتوبوس آمبولانس است و می تواند در شرایط بحرانی به عنوان یک بیمارستان کوچک یا به اصطلاح صحرایی تبدیل شود.

 


مدیر عامل ایران خودرو در این مراسم گفت: این اتوبوس آمبولانس را می توان یک رویداد تاریخی در صنعت خودرو دانست و از تمامی کارگران و مهندسان که در تولید این محصول نقش داشته اند تقدیر و تشکر می نمایم.
وی ادامه داد : تولید این اتوبوس آمبولانس نشانه اعتماد به جوانان کشور است و هر کجا توکل کردیم و در پی آن باور وجود داشت نشان دادیم میتوانیم به خودکفایی برسیم .

 


مقیمی خاطرنشان کرد: اتوبوس C1230 که امروز تحویل می شود با اتوبوس اصلی این مدل تفاوت های بسیاری دارد، از ترمز ها تا جاگذاری لوله های آب و اکسیژن و در حوزه فنی تغییر درب اتوبوس است که با تلاش همکاران توانستیم آن را تغییر بدهیم و درب فرودگاهی را جایگزین کنیم و در حوزه موتوری این اتوبوس تغییر فنی داشته ایم و توانستیم موتور ارتقا یافته ۳۵۰ اسب بخاری را جایگزین نمونه ۳۰۰ اسب بخاری نماییم.
وی گفت:ما آمادگی صادرات این محصول و محصولات سفارشی دیگر را داریم و این امکان و ظرفیت در ایران خودرو دیزل فراهم است.

 


دکتر میعاد فر رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه این مراسم در خصوص تحویل اتوبوس آمبولانس ایران خودرو دیزل گفت: این محصول می تواند جان بسیاری از از هموطنان را نجات دهد و کمکی به سامانه امداد رسانی اورژانس کشور باشد.
وی افزود: افتخار می کنم به محصول داخلی و با کیفیت زیرا در نجات جان انسان ها حرف ثانیه ها است.
میعاد فر گفت: این اتوبوس ۶۵ درصد و البته مهم ترین بخش ساخت آمبولانس است و باید طراحی داخلی و تجهیز لوازم پزشکی در آن اعمال شود و امیدواریم تا خودروهای ون و آمبولانس نیز با همین کیفیت وارد ناوگان کشور شود.
رییس سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد :اتوبوس آمبولانس های ایران خودرو دیزل نوروز امسال وارد ناوگان امداد رسانی کشور خواهد شد.