printlogo

تیگو 8 پرو، لوکس ترین محصول مدیران خودرو که قرار است به زودی وارد بازار شود، توسط خبرنگاران حوزه خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد بررسی و آزمایش فنی قرار گرفت.
کد خبر : 20086
تاریخ انتشار : 18 مهر 1400 - 14:30

نقل مطالب، اخبار و تصاویر، حتی با ذکر منبع، ممنوع بوده و فقط با مجوز کتبی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» مجاز است.

«خبرماشین» / عکس: محمدجواد شبیری - سگمنت شاسی بلندهای متوسط همواره طرفداران بسیاری در بازار ایران داشته است؛ برای اثبات این قضیه باید توجهی به آمار فروش خودروهای وارداتی داشت چرا که کلیه محصولات این سگمنت همواره جزو خودروهای وارداتی بودند و تا کنون نمونه تولیدی نداشتیم.
مدیران خودرو تجربه موفقی را با عرضه تیگو ۷ برای رقابت با کراس اوورهای کره ای آغاز و به سرعت تیگو ۷ به عنوان محصولی شناخته شده موقعیت خود را در بازار تثبیت نمود، حال تیگو 8 پرو به عنوان برادر بزرگتر از راه می رسد، خودرویی که موفق ترین محصول شرکت سازنده هم در بازار چین و هم در بازارهای صادراتی بوده و در برخی از کشورها مانند روسیه رقابت تنگاتنگی با هیوندای سانتافه دارد. تیگو 8 پرو قصد دارد تا با شاسی بلندهای خانوادگی چون هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوت لندر، رنو کولئوس، تویوتا راو 4، نیسان ایکس تریل، کیا سورنتو و... به رقابت بپردازد.
این خودرو برای مطابقت با استانداردهای تست آب و هوا در مناطق مختلف، نیاز به سازگاری محصول بر اساس محیط های مختلف در بازارهای جهانی، به ویژه در شرایطی مانند سرما و گرمای شدید، دارد. تیگو 8 پرو در روسیه ، عربستان سعودی، برزیل و دیگر مناطق فروش خوبی داشته است، که همگی نمایان گر سه محیط سرمای شدید، گرمای شدید و رطوبت شدید هستند. می توان گفت که کیفیت آن کاملاً در برابر محیط های سخت مقاومت کرده است.

 


طراحی خارجی تیگو 8 پرو
تیگو۸ پرو مدیران خودرو دارای طراحی به روز و کاملا مدرن است که همگام با سبک و متد روز طراحی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، این خودرو از جدیدترین سبک طراحی با نام LIFE IN MOTION 3.0  بهره برده است که با ظاهری خاص و پخته و توجه به جزئیات حس مصرف کننده را به طور قابل توجهی ارتقاء می بخشد. تیگو۸ پرو یک شاسی بلند متوسط با اندازه بدنه ۴۷۲۲x۱۸۶۰x۱۷۴۵ میلی متر، فاصله بین دو محور ۲۷۱۰mm است.
در یک خودروی لوکس توجه به جزئیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می توان آنرا در تیگو ۸ پرو دید، به عنوان مثال این خودرو از جلو پنجره ماتریسی نقطه ای جدید به صورت شعاعی و از طرحی شبیه به الماس استفاده می کند و علاوه بر حس طراحی بالا ، یک سبک لوکس منحصر به فرد را به ارمغان می آورد.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد، طراحی مجموعه نورپردازی است. چراغ های جلوی ال ای دی جدید با چراغ های روشنایی روز و چراغ های راهنمای داینامیک، با نوارهای داخلی که به شکل تیغه های تیز شکل شده اند و نوارهای نور داخل چراغ های عقب در یک آرایه الماس کریستالی چیده شده و حس ظریفی را از نمای بیرون ایجاد می کنند.

 


طراحی داخلی تیگو 8 پرو
نکته مهم که توجه بسیاری را به خود جلب کرده نمای لوکس و مدرن داخلی تیگو 8 پرو است، داشبوردی با مانیتور بزرگ و لمسی، سبکی که برای نخستین بار مرسدس بنز ابداع و اتفاقا طرفداران بسیاری را نیز پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، با ورود به داخل این خودرو و مشاهده داشبورد آن با نمایی کاملا متفاوت از خودروهای موجود در بازار مواجه می شوید؛ یک داشبورد کاملا مدرن با دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مربوط به صفحه ابزار و کنترل است که مجموعا ۲۴.۶ اینچ خواهد بود. در مجموع  دارای نمایش دو تکه شناور است که ترکیبی از داشبورد دیجیتال و صفحه چند رسانه ایی است. همچنین تیگو ۸ پرو مجهز به یک صفحه لمسی ۸ اینچی است که می تواند کلیه تنظیمات را انجام دهد، این خودرو مجهز به ردیف دوم  کنترل مستقل برای تنظیمات ویژه سرنشینان عقب است.
نمای داخل تیگو ۸ پرو کاملا لوکس و آینده نگرانه است که مفاهیم جدید طراحی بر مبنای تکنولوژی را نشان می دهد و می تواند به عنوان یکی از مزیت های خاص این شاسی بلند لوکس به حساب آید. کنسول لوکس و طرح فوق العاده جذاب اهرم دسته دنده به شما حس و حال کاملا لوکس و مدرن را می دهد.
کل خودرو از چرم در مقیاس بزرگ استفاده می کند که پنل درها، کنسول وسط و صندلی های داخل خودرو را در بر می گیرد. تقریباً همه مناطقی که مسافران می توانند بیشتر اوقات با آن تماس بگیرند در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، صندلی ها همچنین دارای یک فرآیند فوم مناسب یک طرح اسفنجی راحت است که به بالشتک پشت اجازه می دهد تا جلوه بهتری داشته باشد. این مدل همچنین مجهز به تکیه گاه سر مدل هواپیمای منحصر به فرد است که در نوع خود استرس و فشار را تسکین می دهد و از تنظیم چهار جهت-جلو ، عقب و هر دو طرف و همچنین تنظیم زاویه پهلو صندلی پشتیبانی می کند. این امر پشتیبانی چند جهت از گردن را در اختیار مسافران قرار می دهد.

 


مشخصات فنی تیگو 8 پرو
تیگو 8 پرو به یک پیشرانه  1.6 لیتری TGDI با قدرت  197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن در متر که توان لازم را در اختیار این شاسی بلند 7 نفره خانوادگی قرار می دهد؛ تجهیز شده است.
این موتور دارای پنج فناوری اصلی است: سیستم احتراق iHEC (هوشمند)، سیستم مدیریت حرارتی با گرمایش سریع، فناوری شارژ سریع با سرعت بالا، فناوری کاهش اصطکاک و فناوری سبک. و در سال ۲۰۱۹ در بین ده موتور برتر "قلب چین" قرار گرفته است.
تیگو 8 پرو به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه GETRAG (7DCT) مجهز شده است تا راننده بتواند اعتماد به نفس مخصوص به بدنه خودروهای لوکس را احساس کند.

 


تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی تیگو 8 پرو
تیگو ۸ پرو به لحاظ رفاهی و ایمنی نیز آپشن های قابل توجهی دارد، رادار نقطه کور، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم ضد لغزش ، کنترل در سربالایی و پائینی، ۶ عدد ایربگ (جلو- جانبی – پرده ایی و...) از جمله امکانات مهم  ایمنی این خودرو است.
به لحاظ رفاهی نیز این خودرو دارای امکاناتی چون سقف پاناروما، دوربین ۳۶۰  اچ دی (با کیفیت بسیار بالا) ، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی و سیستم گرمایش است.
از نظر فناوری و رانندگی هوشمند ، تیگو 8 پرو مجهز به آخرین سیستم L2.5 سیستم راهنمای رانندگی خودکار است که واقعاً ایمنی کاربران را در توسعه و طراحی محصول مورد توجه قرار می دهد. 
این خودرو دارای بسیاری از فن آوری کمکی رانندگی و ایمنی مانند ACC پرسرعت (سیستم کروز تطبیقی)، ICA (سیستم یکپارچه کروز کمک)، TJA (سیستم کمک ترافیک ترافیکی)، DOW (درب بازکن منطقه کور هشدار تصادف)، RCTA (هشدار ترافیک عقب)، LDW (هشدار خروج از خط)، AEB (ترمز اضطراری خودکار) با حفاظت از عابران پیاده و دوچرخه است.

 


تست رانندگی تیگو 8 پرو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، سواری خودرو نرم و قابل قبول است و مهم ترین نکته، سکوت قابل قبول سیستم تعلیق در هنگام عبور از سرعت گیرها و چاله ها است. هندلینگ تیگو 8 پرو در هنگام عبور از پیچ ها خوب بود و حس نا امنی منتقل نکرد حتی زمانی که خودرو را تحت آزمایش سخت قرار دادیم هم مشکلی با عدم پایداری نداشتیم. در سرعت های بالا پایداری و چسبندگی این خودرو را مورد بررسی قرار گرفت. اما دیدیم که هندلینگ این خودرو در جایگاه خوبی قرار دارد. وقتی پشت فرمان تیگو 8 پرو در حال رانندگی هستید دید راننده به جلوی خودرو خوب بوده و تسلط کافی روی رانندگی دارید، همچنین ترمزها هم عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و ترمزگیری های شدید در پیچ ها هم نتوانست تا تعادل خودرو را بر هم بزند. شروع حرکت تیگو 8 پرو خوب و قابل قبول است و عملکرد این این خودرو خوب و منطقی به نظر می رسد. 


قیمت تیگو 8 پرو
در لحظه تنظیم این گزارش هنوز قیمت تیگو 8 پرو اعلام نشده است. به محض اعلام قیمت و شرایط فروش تیگو 8 پرو منتشر خواهد شد.