printlogo

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی فروش خودرو‌های مدل بالای تصادفی به جای خودرو‌های سالم در جنوب تهران خبر داد.
کد خبر : 19965
تاریخ انتشار : 17 شهریور 1400 - 16:22

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی فروش خودرو‌های مدل بالای تصادفی به جای خودرو‌های سالم در جنوب تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرگزاری میزان- کیانوش ناصری رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: تیر ماه امسال ۵ فقره پرونده مشابه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکیان پرونده اظهار داشتند، قصد خرید خودروی کارکرده مدل بالا داشتند که با متهمان در سایت‌های اینترنتی آشنا شده اند. ولی پس از معامله متوجه شده اند که خودرو‌ها تصادفی بوده و کلاهبرداران خودروی تصادفی را به قمیت خودروی سالم به آنان فروخته اند.
وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مطلع شدند، فردی سابقه دار با همدستی ۳ تن از همدستانش ضمن درج آگهی فروش خودرو‌های مدل بالا در سایت دیوار، با خریداران در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران برای بازدید خودرو قرار گذاشته و با معرفی خود به عنوان غرفه دار میدان میوه و تره بار تهران، اعتماد خریداران را جلب و در همین لحظه سایر همدستان متهم به عنوان خریدار جدید و کارشناس وارد معامله می‌شدند و با انجام مانور‌های متقلبانه، مال باختگان را به خرید خودرو ترغیب کرده و بلافاصله بدون تنظیم مبایعه نامه در دفترخانه حاضر و خودرو را به خریداران انتقال می‌دادند.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های قضائی سرکرده این باند در مخفیگاهش در تهران پارس دستگیر شد، تصریح کرد: متهم به ۵ فقره کلاهبرداری با همکاری ۳ همدستش معترف و سایر اعضای این باند در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به جرائم خود اعتراف کردند.
این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی، هر ۴ متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.