printlogo

خودرو آریزو 5 جدید که به تازگی در بازار کشور چین عرضه شده است، به زودی توسط شرکت مدیران خودرو جهت جوانانی که به دنبال یک خودرو مدرن و با امکانات و آپشنهای به روز می باشند عرضه می گردد.
کد خبر : 19963
تاریخ انتشار : 17 شهریور 1400 - 16:0

خودرو آریزو 5 جدید که به تازگی در بازار کشور چین عرضه شده است، به زودی توسط شرکت مدیران خودرو جهت جوانانی که به دنبال یک خودرو  مدرن و با امکانات و آپشنهای به روز می باشند عرضه می گردد. یکی از رقبای آریزو 5 جدید  در بازار کشور که دیگر مدل جدید آن تولید نمی شود خودرو کیا سراتو دو لیتر شرکت سایپا می باشد که در این مقاله به بررسی این دو خودرو می پردازیم 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از روابط عمومی شرکت مدیران خودرو؛ در گام اول به مقایسه طراحی دو خودرو می پردازیم ، کیا سراتو مونتاژ شده توسط شرکت سایپا نسل دوم سراتو است که در سال 2008 به بازارهای جهانی معرفی گردید و همچنین طراحی کابین آن خودرو نیز بر اساس پارادایم و زبان طراحی همان سال هاست و تعدد دکمه ها داخل کابین در مدل معمولی تداعی کننده خودروهای قدیمی است که به خاطر سپردن مکان دکمه ها برای راننده در حال رانندگی نیازمند عادت است.از طرفی آریزو 5 که بر اساس مدل مفهومی آلفا طراحی شد برای اولین بار در سال 2016 جهت عرضه در بازارهای جهانی  معرفی گردید . همچنین آریزو 5 در سال 2021 بر اساس زبان طراحی محصولات جدید ام وی ام که جلو پنجره با طرح کهکشانی است فیس لیفت گردید. از طرفی تغییرات عمده کابین خودرو، آریزو 5 را مجهز به کابینی مدرن و بر اساس استانداردهای روز کرده است. راحتی دسترسی به تمامی ادوات و همچنین امکان انجام تنظیمات از روشهای مختلف، رانندگی را برای راننده بسیار آسان می نماید به عنوان مثال: تنظیمات سیستم ایرکاندیشن هم از روی مونیتور 8 اینچی و هم از طریق دکمه های موجود بر روی کنسول امکان پذیر است.
کیا سراتو مجهز به موتور 2 لیتر تنفس طبیعی با 154 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متر است ، از طرفی آریزو 5 مجهز به موتور 1500 سی سی توربو با 147 اسب بخار قدرت و گشتاور 210 نیوتن متر است که با تکیه بر سیستم توربو و گشتاور بالاتر و به لطف گیربکس 9 سرعته CVT جدید رانندگی چالاکی را به ارمغان می آورد.  
آریزو 5 توربو جدید با اتکا به 6 ایربگ، ترمزهای دیسکی و سیستمهای کمکیABS-EBD-ESP-TCS-HA  کاملا گوی سبقت را از کیا سراتو آپشنال می رباید.  سیستمهای ایمنی سراتو  محدود به دو ایربگ و ترمزهای عقب کاسه ای و سیستمهای کمکی ABSو EBD  است. 
با توجه به قیمت بنزین در کشور مقوله مصرف سوخت خودروها بیش از پیش اهمیت می  یابد. آریزو 5 جدید به لطف موتور توربو 1500 سی سی و گیربکس 9 سرعته CVT جدید به مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر دست می یابد و کیا سراتو به مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر  در هر 100 کیلومتر. 
یکی از تفاوتهای مهم آریزو 5 جدید در مقایسه با کیا سراتو، آپشنهایی مانند: اتوهلد و ترمز پارک برقی و فرمان برقی است که نه تنها در سراتو قابل مشاهده نیست بلکه در نسل قبل آریزو 5 هم وجود نداشته اند. مجهز شدن آریزو 5 جدید به آپشنهای ذکر شده نه تنها سبب کاهش مصرف سوخت می گردد، بلکه رانندگی آسانی را در مسیر های پر ترافیک فراهم می آورد. از آپشنهای مشترک بین دو خودرو می توان به دوربین و سنسور عقب ، کروز کنترل و سانروف نام برد که در خودروهای موجود در این کلاس قابل مشاهده می باشد.
در انتها، آریزو 5 جدید خودرویی به روز و مجهز به آپشنهای  مدرن است که با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشور می تواند انتخابی ایده آل برای جوانان باشد.