printlogo

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش ضمن اعلام خبر صفر شدن تعهدات معوق این خودروسازی گفت: امروز هیچ گونه تعهد معوقی در گروه خودروسازی سایپا نداریم، زیرا همه تعهدات معوق را تا دو روز گذشته فاکتور کردیم.
کد خبر : 19961
تاریخ انتشار : 17 شهریور 1400 - 15:40

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش ضمن اعلام خبر صفر شدن تعهدات معوق این خودروسازی گفت: امروز هیچ گونه تعهد معوقی در گروه خودروسازی سایپا نداریم، زیرا همه تعهدات معوق را تا دو روز گذشته فاکتور کردیم.
مجید باقری در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در مورد عدم تحویل خودروهای فاکتور شده گفت: روند احراز محل سکونت خریداران باعث طولانی شدن زمان تحویل می شود که اخیراً مشتریان می توانند به جای مراجعه به مراکز شماره گذاری، مدارک خود را به دفاتر فروش این شرکت تحویل تا مراحل احراز سکونت از طریق سایپا انجام شود. ما به ازای تاخیری که از طرف ما باشد جریمه پرداخت می کنیم، یعنی اگر خودرویی دیر به دست مشتری برسد، جریمه آن‌ به مشتری پرداخت می شود.
وی دلیل دیگر تاخیر در تحویل خودروهای فاکتور شده را مشکلات حمل و نقل و تمایل رانندگان خودروهای سنگین به جابجایی بار به خارج از کشور اعلام کرد و گفت: شایسته است نهادهای سیاست گذار قوانینی را تعیین کنند که تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل مختص بارهای صادراتی نباشد.
باقری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این پایگاه خبری گفت: تحریم ها و عدم انجام تعهدات از سوی شرکای خارجی باعث به وجود آمدن مشکلات و تاخیر در تحویل خودروها شده است که در همین راستا اقدامات قانونی و حقوقی در محاکم بین المللی در حال انجام است.
قائم مقام سایپا تصریح‌کرد: با وجود همه مشکلات از جمله تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی از جمله رنو و ولوو در چند سال گذشته، تعهدات معوق سایپا به صفر رسید.

 


وی یادآوری‌کرد: در سال‌های گذشته مجموع تعهدات سایپا به بیش از 520 هزار دستگاه رسید که معادل 15 ماه تولید شرکت بود.
باقری، به معوق شدن حدود یک‌هزار و 200 دستگاه کامیون ولوو در مجموعه سایپادیزل به‌دلیل خروج ولوو از کشور اشاره کرد و گفت: سایپا در تلاش است محصول جدید چینی دانگ‌فنگ را با این خودرو برای پاسخ‌گویی به مشتریان جایگزین کند.
قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: از ابتدای امسال تا اوائل هفته جاری، 200 هزار خودرو گروه خودروسازی سایپا فاکتور شد که امروز این عدد به 205 هزار و 340 فاکتور رسید یعنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد بیشتر بوده است.
وی افزود: خبر خوبی که می‌خواهم اعلام کنم این است که تاکنون 10 هزار خودرو شاهین تولید شده و در خیابان‌ها تردد می‌کنند که در کنار خدمات پس از فروش برای این محصول خبر خوبی در گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود.
باقری گفت: تحویل خودرو‌های کوییک آر و شاهین با تاخیر همراه بود که برای همه تعهدات معوق این دو خودرو هم تا دو روز گذشته، فاکتور صادر شد ضمن این که برای سایر خودرو‌ها نیز تا پایان شهریور فرصت داریم.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: بحران جهانی تامین‌میکروچیپ تنها دلیل خودروهای ناقص کنونی سایپا است، گفت: شمار خودروهای ناقص به اندازه تولید یک ماه است و برای رفع این مشکل سایپا برای تامین 45 هزار‌ میکروچیپ که استفاده فراوانی در خودرو دارد اقدام کرد تا از افزایش تعداد خودروهای ناقص جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو با روح قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تضاد دارد و به ضرر سهامداران خودرویی است، گفت: فعلا پیش فروش در سایپا توسط هیأت مدیره متوقف شده و مکاتباتی با امضای مدیران عامل ایران خودرو و سایپا انجام شده و امیدواریم نهادهای متولی ورود کنند.
باقری خاطرنشان کرد: امسال شاهین با گیربکس اتوماتیک تولید می شود و در ? ماه تولید ? محصول شاهین اتوماتیک و آریا و اطلس آغاز می شود.