printlogo

EQS کانسپت جدید مرسدس میباخ در نمایشگاه اتومبیل IAA در مونیخ آلمان به نمایش در آمد.
کد خبر : 19958
تاریخ انتشار : 16 شهریور 1400 - 15:32

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه اتومبیل IAA در مونیخ آلمان برگزار شد و بسیاری از کارخانه های خودروسازی خودروهای جدید خود را به نمایش گذاشتند. یکی از این خودروهایی که در این نمایشگاه دیده شد خودرو مفهومی EQS از مرسدس مایباخ است.
آنطور که مرسدس اعلام کرده این خودرو قرار است به زودی به تولید برسد و این خبر برای کسانی که دوست دارند این کراس اوور برقی را با تمام تجملاتش داشته باشند، بسیار خوشایند است. متاسفانه از تاریخ عرضه خبری نیست اما آنطور که این خودروساز اعلام کرده، قرار است این کراس اوور برقی پس از تولید شاسی بلند مرسدس بنز EQS، که در سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود، به بازار راه پیدا کند.
مرسدس مایباخ EQS را می توان یک خودروی مفهومی شاسی بلندی دانست که بر اساس پلت فرم تمام الکتریکی EVA۲، که با EQS و EQE مشترک است، ساخته شده است. همچنین به جرات می توان گفت که EQS خودرویی است که در آینده برای مایباخ بسیار خوب است. در حقیقت، شاسی بلند EQS که پیش نمایش شده از سایر خودروهای مرسدس پیشرفته تر خواهد بود.
این کراس اوور خاص از مرسدس رقیبانی همچون بی ام و iX، تسلا مدل X و دیگر SUV‌های برقی کاملا برقی خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که EQS فقط با موتور‌ الکتریکی عرضه می‌شود و این توانایی را دارد که هم قدرت و هم کششی را که خریداران مدل‌های GLE و GLS فعلی انتظار دارند، فراهم کند.
این کراس اوور چمشگیر از مرسدس می تواند تا 595 کیلومتر در ساعت را که در چرخه WLTP اروپایی به دست آمده است را پیمایش کند. طراحی مدرن، دستیگره درب‌های تطبیقی که هنگام نزدیک شدن کاربر فعال می‌شود، سیستم بازشونده اتوماتیک درب برای راننده و ... از جمله امکانات خاص این کراس اوور شیک است. 
اگر بخواهیم از فضای داخلی آن بگوییم به جرات می توان گفت مرسدس این خودرو را طوری طراحی که با آن می توان به یک سفر کاملا مجلل و عالی رفت. به عبارتی دیگر گویی وارد یک هتل فوق لوکس شده ایم دارای ویژگی های خاص مانند پوشش باکیفیت چرم، فناورانه‌های دیجیتال بویژه ساختار نمایشگر هایپراسکرین اختصاصی مرسدس در کنسول جلو و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی OLED برای سرنشین‌های عقب است.
همچنین این خودرو دارای سیستم صوتی پیشرفته، دریچه‌های کرومی سیستم تهویه و ... است. در نهایت می توان گفت که کانسپت مرسدس مایباخ EQS از نظر قابلیت کمتر از خودرو تمام الکتریکی مرسدس مایباخ GLS نیست.