printlogo

با اخذ رتبه A، گروه بهمن از این ‌پس می‌تواند بدون نیاز به ضامن از بازار سرمایه تامین مالی کند که این امر کاهش زمان و هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر : 19771
تاریخ انتشار : 5 مرداد 1400 - 12:50

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از روابط عمومی گروه بهمن؛ جمشید ایمانی رییس هیات مدیره گروه بهمن در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با اشاره به سابقه طولانی رتبه‌بندی اعتباری در دنیا گفت: رتبه‌بندی اعتباری، ارزیابی احتمال پرداخت به ‌موقع بدهی و تعهدات مالی از طریق بررسی و تحلیل جامع انواع اطلاعات در مورد وضعیت اقتصاد کلان، صنعت مربوطه، ناشر و نیز ماهیت اوراق بهادار می باشد که توسط شرکت های رتبه‌بندی اعتباری تخصیص داده می‌شود.
ایمانی با اشاره به اینکه مقوله رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند ضمن ارزیابی وضعیت اعتباری و مالی، هزینه تامین مالی را کاهش دهد، اظهار کرد: این رتبه‌بندی را می‌توان به دو ‌صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم بندی کرد. رتبه‌بندی اعتباری بلندمدت کیفیت اعتباری ناشر را بر اساس ویژگی‌های اقتصادی و مالی در سطوح متفاوت کلان اقتصادی، صنعت و ناشر و رتبه‌بندی اعتباری کوتاه‌ مدت توانایی دسترسی ناشر به نقدینگی و منابع مالی، به ‌منظور ایفای تعهدات کمتر از یک‌سال را ارزیابی می‌کند.
رییس هیات مدیره گروه بهمن گفت: در میان شرکت‌های ایرانی گروه بهمن از این امر مستثنا نبوده و با طی شدن فرآیندهایی، پروژه رتبه‌بندی اعتباری را با هدف ارزیابی سلامت مالی و قابلیت اتکا و کاهش هزینه‌ها در دستور کار خود قرارداد و سرانجام رتبه نهایی کوتاه و بلند مدت در 28 تیرماه ۱۴۰۰ از موسسه پایا به عنوان شرکت‌ رتبه‌بندی اعتباری پذیرفته ‌شده در سازمان بورس اعلام شد.
رییس هیات مدیره گروه بهمن به عملکرد مثبت این شرکت در سال 1400 اشاره کرد و این رتبه اعتباری تخصیص‌یافته را نویدبخش شروعی برای اتفاقات مثبت در آینده دانست.
ایمانی تشریح کرد: با بررسی‌های دقیق رتبه اعتباری  A به گروه بهمن تخصیص داده شد. از این ‌رو گروه بهمن می تواند بدون نیاز به رکن ضامن به انتشار اوراق اقدام کند و از این طریق فرآیند تأمین مالی کوتاه‌تر شده و هزینه‌های انتشار اوراق نیز کاهش می یابد. بدین معناست که با نرخ بهره پایین‌تر و با شرایط آسان‌تری اقدام به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق کرده و می‌تواند بدون نیاز به ضامن از بازار سرمایه تامین مالی کند که این امر کاهش هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.