printlogo

قیمت روغن موتور خودرو‌های سبک و سنگین با تصویب ستاد تنظیم بازار و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۱۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر : 19743
تاریخ انتشار : 28 تیر 1400 - 15:39

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو؛ با صدور مجوز افزایش قیمت روغن موتور‌های بنزینی و دیزلی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۰ ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت ۱۰ درصدی را صادر کرده است.
در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده است: درپی گزارش‌های واصله از استان‌های کشور پیرامون نحوه عرضه و کمبود روغن موتور در بازار، روند تامین، توزیع و قیمت انواع روغن موتور دیزلی و سواری از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه مطرح و با عنایت به اختیارات قانونی در کارگروه‌های تخصصی در وزاتخانه‌های نفت و راه‌وشهرسازی و وظایف و تکالیف اجرایی سازمان حمایت به استناد بند (ج) دستورالعمل تعیین قیمت کالا‌ها و خدمات، کلیه واحد‌های تولیدکننده روغن موتور با رعایت ظوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (مصوبه هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها) و درصد‌های سود عمده و خرده‌فروشی نسبت به تعیین و تثبیت قیمت کلیه محصولات تولیدی مرتبط در سامانه ۱۲۴ اقدام تا هماهنگی سازمان مذکور اجرایی گردد.
واردات مواد اولیه روغن موتور با ارز آزاد یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت تمام شده روغن موتور از سوی تولیدکنندگان این محصول عنوان شده است. همین مسئله در هفته‌های گذشته سبب شده بود تا تولیدکنندگان از عرضه روغن موتور به بازار خودداری کنند تا قیمت روغن موتور را افزایش دهند. پیش بینی می‌شود در چند روز آینده با افزایش قیمت این کالا توزیع و تولید روغن موتور که در روز‌های اخیر کاهش یافته بود دوباره افزایش یابد.
طبق اعلام سازمان راهداری نیز کامیون‌های حامل کالای اساسی روغن موتور به قیمت درب کارخانه دریافت می‌کنند.