printlogo

شاسی بلند Fidelity (به معنی وفاداری) محصول شرکت Jetour بوده که در بازار چین به نام Jetour X70 شناخته می‏شود.  پلت‏فرم فیدلیتی در سال 2019 طراحی شده است و خطوط تولید این خودرو به طور کامل در داخل کشور ایران نصب شده و بهمن موتور با دعوت از قطعه‏سازان ایرانی برای توسعه داخلی‏سازی آن، برنامه‏ای بلند مدت دارد.
کد خبر : 19583
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1400 - 16:51

«خبرماشین» - اشکان معصومی | شاسی بلند Fidelity (به معنی وفاداری) محصول شرکت Jetour بوده که در بازار چین به نام Jetour X70 شناخته می‏شود.  پلت‏فرم فیدلیتی در سال 2019 طراحی شده است و خطوط تولید این خودرو به طور کامل در داخل کشور ایران نصب شده و بهمن موتور با دعوت از قطعه‏سازان ایرانی برای توسعه داخلی‏سازی آن، برنامه‏ای بلند مدت دارد. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ ترکیب در موتور محدب و عضلانی با چراغ‏های جلو و جلوپنجره چشم‏نواز و تهاجمی است و جلوپنجره با پس زمینه لانه زنبوری، در وسط دو چراغ اسپرت Full-LED و نسبتاً بزرگ قرار گرفته است که سیستم LED چراغ روشنایی روز (DRL) نیز دارد. 

 


در نمای جانبی، خطی با عبور از روی دستگیره درها از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته است و در نواحی نزدیک رکاب نیز حجم‏سازی بسیار خوبی توسط سطوح و خطوط برجسته و منحنی به وجود آمده است. 
این خودرو با دو نوع رینگ مختلف آلومینیمی 20 اینچی و سایز لاستیک 225/45R20 ارائه می‏شود که انتخاب نوع رینگ بر عهده مشتری است. فرم در محفظه بار به همراه شیشه عقب، اسپویلر عقب سقف و چراغ‏های عقب هماهنگ به نظر می‏رسند و سپر عقب در ترکیب با زه مشکی و دیفیوزر کرومی زیر سپر و اگزوزها چهره‏ای تهاجمی و اسپرت به نمای عقب خودرو داده‏اند. 

 


در داخل کابین اجزای داخلی هماهنگی بسیار خوبی با هم دارند و طراحی صندلی‏ها و داشبورد از ارگونومی مناسبی برخوردار است. طراحی داشبورد و کنسول وسط با نمایشگر ایستاده در وسط داشبورد همراه با پنل دیجیتال تهویه مطبوع و کلیدهای تنظیمات داخلی، دسترسی بسیار خوب راننده را فراهم کرده‏اند.

 


فیدلیتی یک خودروی خانوادگی است که در نسخه 5 و 7 نفره عرضه می‏شود بنابر اظهار شرکت داخلی ،استارت دکمه‏ای، ترمز دستی برقی و دکمه‏های کنترلی روی فرمان از امکانات این خودرو هستند که زیبایی و لوکس بودن کابین را افزایش می‏دهند.
از امکانات فیدلیتی می‏توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه ردیف عقب، سیستم صوتی با 8 بلندگو، نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، صندلی راننده و سرنشین با تنطیم برقی و گرمکن، برف پاک کن با سنسور باران، فرمان چرمی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم مولتی مدیا، پانل راننده TFT دیجیتال 3/12 اینچی پشت فرمان، صفحه نمایشگر لمسی 25/10 اینچی به همراه اتصال بلوتوث، انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (MirrorLink)، نور محیط داخل کابین (Ambient Lighting)، شارژ القایی بدون سیم تلفن همراه، استارت دکمه‏ای، ورود بدون کلید، چراغ‏های جلو با تکنولوژی Full LED، سامانه روشنایی خودکار چراغ‏های جلو (ALS)، سانروف برقی سقف پانوراما، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک در صندق عقب (توسط پا)، کالیپرهای قرمز سیستم ترمز اشاره کرد. 

 


این خودرو به سیستم‏هایی نظیر ترمز ضدقفل ABS، سامانه کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز BA، EBD و EBA، سیستم تشخیص مانع (FCW)، کروزکنترل همراه با سامانه تثبیت سرعت، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC) و سیستم کمکی شروع حرکت خودرو در سراشیبی (HSA)، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، هشدار دهنده انحراف از خطوط (LDW)، تشخیص نقاط کور (BSM)، ترمز پارک برقی (EPB) به همراه توقف خودکار (Auto-Hold)، آینه‏های جانبی برقی تاشوی اتوماتیک با گرمکن و چراغ راهنما، آینه عقب با سامانه ضد انعکاس خودکار، دوربین360 درجه، دوربین دنده عقب، 4 ایربگ راننده، سرنشین و جانبی، سیستم ضد سرقت الکترونیکی (ایموبیلایزر)، سامانه اتصال صندلی کودک (ISOFIX)، قفل مرکزی با ریموت کنترل با قابلیت جستجوی خودرو مجهز است.
پیشرانه مورد استفاده در خودروی فیدلیتی  با کد E4T15C از نوع 1.5 لیتری توربوشارژر با سطح آلایندگی یورو5 بوده که قادر است قدرت 155 اسب‏بخار در دور موتور 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‏متر در محدوده دور موتور 1750 تا 4000 دور در دقیقه تولید کند. برای سیستم انتقال قدرت از یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دوکلاچه (DCT) یا یک گیربکس CVT استفاده شده است و انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو صورت می‏گیرد. فیدلیتی در نسخه X70 فقط با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‏شود که حدود 155 اسب‏بخار و 230 نیوتن‏متر گشتاور تولید می‏کرد.