printlogo

پلیس فتا هشدار داد
کارشناسان پلیس فتا تهران از شگرد جدید کلاهبرداران با ترفند "وعده برنده شدن خودرو خارجی" خبر داد.
کد خبر : 19370
تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1400 - 16:0

کارشناسان پلیس فتا تهران از شگرد جدید کلاهبرداران با ترفند "وعده برنده شدن خودرو خارجی" خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اخیرا پیامی جعلی از سوی افراد ناشناس تحت عنوان یک شرکت بازرگانی که در یکی از کشور‌های همسایه مستقر است برای برخی از شهروندان ارسال شده است که از آن‌ها درخواست داشته برای دریافت خودرو خارجی خود که قیمت بالایی را دارد مبلغی را به عنوان هزینه ترخیص به حساب فردی ناشناس واریز کنند.
این موضوع یک شگرد کلاهبردارانه است که مجرم با عناوین مختلف نظیر برنده شدن در قرعه کشی خودرو و یا معرفی خود به عنوان فردی ثروتمند و خیر که قصد دارد مبالغی را برای کمک به نیازمندان داخل کشور هزینه کند، با کاربران فضای مجازی ارتباط برقرار کرده و با ارسال تصاویری از مدارک جعلی نظیر تصویر گذرنامه، فاکتور رسمی، سند گمرک و ... سعی در جلب اعتماد افراد ساده اندیش دارد.
باتوجه به اینکه در تمام این شگرد‌ها مجرم در نهایت سعی دارد به بهانه‌های مختلف نظیر پرداخت هزینه گمرک و انتقال خودرو به داخل کشور از شهروندان پولی را دریافت کرده و از این طریق کلاهبرداری می‌کند، به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با اینگونه افراد به هیچ عنوان به آن‌ها اعتماد نکرده و هیچگونه وجه و یا اطلاعات شخصی خود را برای آنان ارسال نکنند.