printlogo

رئیس پلیس راهور گفت: در بحث گواهیمانه به هیئت دولت پیشنهاد دادیم که گواهینامه در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تولید شود و سه گرید داشته باشد.
کد خبر : 19274
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1400 - 16:51

رئیس پلیس راهور گفت: در بحث گواهیمانه به هیئت دولت پیشنهاد دادیم که گواهینامه در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تولید شود و سه گرید داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری در تشریح ارائه عملکرد پلیس راهور در سال 99 اظهار کرد: در سال 99، یک میلیون و 14 هزار و 384 نوشماره داشتیم، بیش از چهار میلیون و 141 هزار نقل و انتقال در این سال صورت گرفت اما تنها 15 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه اسقاط شدند.
رئیس پلیس راهور افزود: در مجموع در سال 99، 995 هزار خدمت در حوزه گواهینامه به هموطنان ارائه کردیم که 715 هزار نفر از هموطنان تازه گواهینامه گرفتند.
وی با بیان اینکه امسال آموزشگاه‌های مجازی راه‌اندازی می‌شود، گفت: سال 99، آموزشگاه‌های رانندگی مخصوص بانوان را در چند استان راه اندازی کردیم.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در بحث گواهینامه به هیئت دولت پیشنهاد دادیم که گواهینامه در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تولید شود و سه گرید داشته باشد که این در جلسه کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شد، در این طرح هر گواهینامه، دارای امتیاز و شرایط خودش خواهد بود، یعنی با قانون‌مدارتر شدن راننده و کسب امتیاز وی، نسبت به کاهش جریمه‌های وی به صورت سیستمی اقدام خواهد شد، اگر راننده‌ای به طور مثال سه میلیون تومان جریمه دارد، با رانندگی خوب و کسب امتیاز به صورت روزانه که توسط پلیس راهور برای آنها محاسبه می‌شود، می‌توانند نسبت به کاهش، حذف جرائم گذشته یا حتی حذف نمرات منفی اقدام کنند.
هادیانفر با تاکید بر اینکه هموطنان در پرداخت قبو‌ض رانندگی عجله نداشته باشند تا پیامک شناسه قبض و مبلغ برای آنها ارسال شود، گفت: گواهینامه هزار و 479 نفر در آستانه ابطال قرار دارند و این افراد پس از ابطال گواهینامه در صورت رانندگی دچار جرم می‌شوند.
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه به صورت پایلوت بحث ترسیم کروکی الکترونیک در شهر قم اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی از پارکینگها با شرایط ویژه همچنان پابرجا است.
وی درباره اختلافات موجود میان پلیس و دفاتر اسناد رسمی درباره ثبت سند خودرو نیز گفت: سند پلیس، کاملاً رسمی است و هیچ مرجعی بالاتر از پلیس نیست که سند رسمی تولید کند، قانون تکلیف کرده که چه خریدار و چه فروشنده خودرو به پلیس مراجعه کنند، اما ما نمی‌گوییم مردم به دفترخانه بروند یا خیر، هر کس می‌خواهد می‌تواند به دفترخانه مراجعه داشته باشد یا خیر همچنین در بحث اخذ گواهینامه، الزامی برای آموزش دیدن تئوری وجود ندارد و اگر فردی تمایل نداشته باشد، می‌‌تواند صرفاً بدون آموزش تئوری، آزمون دهد.