printlogo

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از نحوه خدمات رسانی مراکز معاینه فنی در ایام نوروز سخن گفت.
کد خبر : 19225
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1399 - 13:24

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از نحوه خدمات رسانی مراکز معاینه فنی در ایام نوروز سخن گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، حسین مقدم بیان کرد: بیش از 50 درصد مراکز معاینه فنی در روزهای پایانی سال، ایام تعطیل و حتی تعطیلات نوروز(به جز اول فروردین) فعال هستند و شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعات کاری و عملکرد مراکز به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند.
وی عنوان کرد: از ابتدای اسفند ماه مرکز معاینه فنی نیایش در روزهای جمعه فعال بوده وپذیرش در این مرکز در روزهای جمعه به صورت اینترنتیانجام می شود و در جمعه آتی نیز به همین ترتیب پذیرش خواهد داشت. همچنین بیش از50 درصد از مراکز از دوم فروردین ماه فعال خواهند بود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران یادآور شد: از سال آینده خودروهای تولید داخل سال 95 و وارداتی 2016 مشمول معاینه فنی خواهند شد.
مقدم درباره وضعیت مراجعات در روزهای پایانی سال گفت: روزانه بیش از 5 هزار مراجعه کننده پذیرش می شوند و خوشبختانه با وجود سامانه مدت انتظار و نوبت دهی اینترنتی در هیچ یک از مراکز صف طولانی و یا مدت انتظار بیش از 30 دقیقه نداریم. ضمن اینکه در ده سال گذشته مراکز معاینه فنی شاهد چنین آرامشی در اسفند ماه نبوده اند که این امر ناشی از وجود سامانه مدت انتظار و نوبت دهی اینترنتی است که شهروندان می توانند از این طریق از ظرفیت خالی سایر مراکز مطلع شوند.
وی در ادامه به مقایسه میزان مراجعات سال جاری و سال گذشته پرداخت و تشریح کرد: یک میلیون و 626 هزار و 746 دستگاه خودرو سبک سواری تا 20 اسفند ماه به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند که به رغم وجود شیوع کرونا و فرصتی که پلیس در مقطعی برای انجام معاینه فنی به مردم داد میزان مراجعات یک الی دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته استالبته این میزان تغییر قابل توجه نیست.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برای معاینه فنی در سال آینده و پایش بیشتر خودروهای در حال تردد در شهر چه انتظاری از مسئولین دارید،گفت: مجلس مدت زمان چهار سال را برای خودروهای مشمول معاینه فنی در نظر گرفته است اما مدت گارانتی هر خودرو دو سال است و این اختلاف بین 2 تا 4 سال انتخاب نامناسبی است به این دلیل که کاربر خودرو بین مدت گارانتی و زمانی که باید به معاینه فنی مراجعه کند از لحاظ ایمنی و آلایندگی از وضعیت خودروی خود مطلع نیست و قاعدتا پس از پایان گارانتی مراجعه به بخش خدمات پس از فروش انجام نمی شود و تقریبا این خودروها دو سال از نظر ایمنی و آلایندگی رها خواهند بود. بنابراین از مجلس و دولت که باید این لایحه را به مجلس تقدیم کند تقاضا داریم که زمان معافیت خودروها از معاینه فنی را مورد بازنگری قرار دهند و یا دوره گارانتی افزایش پیدا کند و به زمان مشمولیت معاینه فنی نزدیک شود.
مقدم در پایان خاطرنشان کرد: سامانه پاسخگویی96006000 در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان عزیز است.