printlogo

درخشان؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های خودروسازی فاصله بسیار کمی تا خودکفایی کامل در تولید خودرو دارند، گفت: شرکت سایپا با همکاری مجموعه های دانش بنیان و مهندسان داخلی می‌تواند صنعت خودرو را متحول کند.
کد خبر : 19130
تاریخ انتشار : 9 اسفند 1399 - 19:47

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های خودروسازی فاصله بسیار کمی تا خودکفایی کامل در تولید خودرو دارند، گفت: شرکت سایپا با همکاری مجموعه های دانش بنیان و مهندسان داخلی می‌تواند صنعت خودرو را متحول کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از سایپانیوز، عبدالناصر درخشان در بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و خط تولید خودروی شاهین با اشاره به پیشرفت و جهشی که مجموعه سایپا در دوران تحریم داشته است، تصریح کرد: اگر مردم در جریان فعالیت های گروه خودروسازی سایپا قرار بگیرند متوجه خواهند شد که صنعت خودرو رو به پیشرفت است و در ‌آینده نزدیک محصولات جدید این مجموعه وارد بازار خواهد شد.
وی افزود: از آنجا که صنعت خودرو رشد قابل توجهی پیدا کرده است می تواند در طراحی مدل های جدید و به روز بیش از گذشته فعالیت کند، در این مسیر نیز مجلس از صنعت خودروسازی حمایت تمام قد می کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب و اتفاق‌های بسیار مناسبی که گروه خودروسازی سایپا طی چند وقت اخیر دنبال کرد خروج پراید از چرخه تولید بود؛ این امر مورد رضایت مردم هم قرار گرفت چرا که سایپا می تواند از توان و پتانسیل خود برای تولید خودروهای مدرن‌تر و جدیدتر استفاده کند. 
وی گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از قطعات مورد نیاز خودرو توسط مجموعه های داخلی تامین می شود از این‌رو وابستگی ۱۰ درصدی به قطعات وارداتی نمی‌تواند این صنعت را زمین گیر کند؛ توصیه می شود که خودروسازان با همکاری مجموعه‌های دانش بنیان به سمت تولید صددرصد داخلی حرکت کنند.
درخشان با بیان اینکه صنعت خودرو برای مجلس اهمیت به سزایی دارد، اظهارداشت: همه بر این امر اذعان دارند که قیمت خودرو به جهت افزایش قیمت مواد اولیه برای شرکت های خودروسازی بسیار گران تمام می شود، در این راستا شرکت های خودروسازی در تلاش هستند تا قیمت نهایی خودرو را مدیریت کنند اما در بازار واسطه‌ها و دلالان شرایطی را فراهم کردند که در حق صنعت خودروسازی و مردم اجحاف شود؛ تمام سعی ما در مجلس بر این است که با سازوکار جدید جلوی فعالیت دلالان را در بازار خودرو بگیریم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بورس کالا محل عرضه و تقاضا است لذا می توان در این مرکز قیمت ها را به صورت شفاف مشخص کرد؛ تمام هدف مجلس این است که قیمت خودرو در بورس مشخص شود.