printlogo

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از وضعیت قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی و افزایش تقاضای وارداتی‌ها خبر داد.
کد خبر : 19093
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1399 - 15:13

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از وضعیت قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی و افزایش تقاضای وارداتی‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اسد کرمی در خصوص وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار داشت: قیمت‌ انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار خودرو همراه با نوسان نرخ دلار مقداری افزایش داشته است.
وی با اشاره به افزایش قیمت 6 تا 7 میلیون تومانی قیمت انواع خودروهای داخلی گفت: قیمت خودروی پراید 115 میلیون تومان، تیبا هاچ بک 120 میلیون تومان، ساینا 135 میلیون تومان، پژو 405/190 میلیون تومان، پژو پارس 210 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 205 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 255 میلیون تومان، پژو 207 دنده‌ای 280 میلیون تومان، پژو 207 اتومات 410 میلیون تومان، سمند تا 190 میلیون تومان و خودروی هایما و جک تا 810 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص علت افزایش قیمت‌ها به افزایش نرخ دلار از 23 هزار و 500 تومان به 26 هزار تومان اشاره کرد و افزود: بازار خودرو همانند انواع کالاها، هر ساله در شب عید به شکل خودبخوی و همراه با تورم، جهش قیمت‌ها را تجربه می‌کند.
کرمی در ادامه بیان کرد: اکنون که افزایش 2 تا 3 هزار تومانی نرخ دلار نیز اتفاق افتاده بر قیمت خودروهای خارجی بسیار اثرگذار بوده است.
وی همچنین به افزایش قیمت 100 تا 200 میلیون تومانی خودروهای خارجی طی پنج روز اخیر اشاره کرد و افزود: سانتافه از یک میلیارد و 500 میلیون تومان به یک میلیارد و 700 میلیون و تیوولی از یک میلیارد به 750 میلیون تومان کاهش قیمت داشت که در حال حاضر به کانال 860 میلیون تومان بازگشته است.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص وضعیت خرید و فروش در بازار خودرو تصریح کرد: خرید و فروش در بخش خودروهای داخلی کمتر و بیشتر تقاضا مربوط به خودروهای خارجی است.
کرمی در خصوص علت افزایش تقاضای خودروهای خارجی یادآور شد: خودروهای خارجی طی ماه‌های اخیر افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد به عنوان مثال سراتو از یک میلیارد و 600 میلیون به 800 میلیون و با جهش مجدد به 900 میلیون تومان رسید. بنابراین با توجه به جهش قیمت خودروهای خارجی و تفاوت چشمگیر بهای آن با داخلی‌ها، تقاضا برای وارداتی‌ها بیشتر است.
وی در پایان در خصوص پیش‌بینی‌ها از وضعیت قیمت‌ انواع خودروها در بازار طی هفته‌های پیش رو خاطرنشان کرد: نرخ دلار بر اساس اظهارات اشخاص افزایش یا کاهش می‌یابد، بنابراین بازار امروز خودرو قابل پیش‌بینی نیست اما در صورت قرارگیری قیمت‌ها بر یک مدار ثابت، می‌توان نزدیک شدن به تعطیلات نوروز یا فصل تابستان را به عنوان فصل خرید و فروش معیاری برای پیش‌بینی قیمت‌ها در نظر گرفت.