printlogo

در این بازار رنگارنگ از لوازم یدکی چگونه می‌توان یک جنس اصل و درجه‌یک را تشخیص داد؟
کد خبر : 18962
تاریخ انتشار : 15 دی 1399 - 18:24

در این بازار رنگارنگ از لوازم یدکی چگونه می‌توان یک جنس اصل و درجه‌یک را تشخیص داد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از سایپا یدک؛ برای اطمینان خاطر مشتریان از اصالت قطعات یدکی شماره پیامک ۵۰۰۰۱۸۱۳ و ایساکو تأمین‌کننده قطعات ایران‌خودرو به این مظور سامانه ۳۰۰۰۳۱ را معرفی کرده اند.
خرابی خودرو و تعمیر و تهیه لوازم یدکی آن از جمله مواردی است که برای اغلب ما اتفاق افتاده است.
اتلاف وقت و هزینه‌های جانبی آن از یک سو، اما آنچه بیش از همه موجب رنجش و آزار ما می‌شود سوار شدن لوازم یدکی نامرغوب بر روی خودرو است. در غالب این موارد ما پس از چند روز تا چند هفته پس از تعمیر خودرو دوباره سر و کارمان به تعمیرگاه‌ها خواهد افتاد؛ نتیجه آنکه باز هم اتلاف وقت و باز هم هزینه‌های مضاعف!
اما در این بازار رنگارنگ از لوازم یدکی چگونه می‌توان یک جنس اصل و درجه‌یک را تشخیص داد؟ با ما همراه باشید تا راهکار‌هایی را دراین‌باره به شما آموزش دهیم.

تعیین اصالت لوازم یدکی با استفاده از سامانه پیام کوتاه
اغلب خودروسازان امروزه بخشی از توان خود را به تهیه لوازم یدکی مورد نیاز در بازار معطوف کرده‌اند. آن‌ها برای جلوگیری از تقلب و عرضه اجناس مشابه و بی‌کیفیت از سامانه‌های پیام کوتاه استفاده می‌کنند. در این شیوه به روی بسته‌بندی محصول بارکد‌های وجود دارد که با ارسال آن به شماره پیامک‌هایی که از سوی شرکت اعلام شده می‌توانید از کیفیت و اصل بودن لوازم یدکی خریداری‌شده اطمینان حاصل کنید. برای مثال سایپا یدک برای اطمینان خاطر مشتریان شماره پیامک ۵۰۰۰۱۸۱۳ و ایساکو تأمین‌کننده قطعات ایران‌خودرو سامانه ۳۰۰۰۳۱ را معرفی نموده‌اند.

قیمت لوازم یدکی
این موضوع همواره صدق نمی‌کند، اما در بیشتر موارد لوازم یدکی بی‌کیفیت با قیمتی نازل در بازار عرضه می‌شوند که با کمی پرس‌وجو از فروشندگان نیز به تفاوت آن‌ها پی می‌برید. اگر یک محصول با برندی نام‌آشنا به طرزی عجیب ارزان است حتماً در اصل بودن آن شک کنید. اگرچه در بازار این روز‌ها لوازم یدکی تقلبی گاهی با قیمت‌های بالا و حتی گرانتر از قطعات اصل به فروش می‌رسد.

مراجعه به فروشگاه‌ها و فروشندگان معتبر لوازم یدکی
در بازار آشفته لوازم یدکی هنوز هم فروشگاه‌های معتبر نقش مهمی در عرضه قطعات مرغوب بر عهده دارند. این فروشگاه‌ها عمدتاً از قدمت زیادی برخوردارند و از سوی برخی تعمیرکاران نیز به شما معرفی می‌شوند. در این فروشگاه‌ها لوازم یدکی با فاکتور‌هایی سربرگ دار و رسمی به مشتری فروخته می‌شود. این خود راهی برای نشان دادن اطمینان فروشنده از اصل بودن لوازم یدکی است. افزون بر این سعی کنید لوازم یدکی موردنیاز خودرو را خودتان خریداری کنید و آن را به تعمیرکار محول نکنید.