printlogo

خودرو پورشه کاین به آلمانی: (Porsche Cayenne) یک خودروی پنج سرنشین سایز متوسط لوکس است که از سال ۲۰۰۲ توسط شرکت آلمانی پورشه تولید می شود.
کد خبر : 18721
تاریخ انتشار : 16 مهر 1399 - 12:17

رپورتاژ تبلیغاتی | خودرو پورشه کاین به آلمانی: (Porsche Cayenne) یک خودروی پنج سرنشین سایز متوسط لوکس است که از سال ۲۰۰۲ توسط شرکت آلمانی پورشه تولید می شود.خودرو پورشه کاین مدل 2020 ترکیبی از موتورهای فوق قوی  و هندلینگ اسپرت با یک فضای داخلی و جادار و جذاب میباشد . نسل سوم خودرو پورشه که در حال ظهور است بسیار متفاوت از تصویری است که در سال 2003 رونمایی شد .در ادامه با بررسی مشخصات فنی پورشه کاین از مقاله سایت کارچ همراه باشید:
https://carech.org/Porsche-Cayenne

نقد و بررسی پورشه کاین
پس از بازنگری جامع پورشه کاین در سال 2019  ، فقط تغییرات جزئی در ترکیب این خودرو در سال 2020 به وجود آمده است. با طراحی پویا و موتورهای توربوشارژِ کارآمد ، با تطبیق پذیری عالیِ سیستم های کمکی ، امکان راحتی فوق العاده ای را برای رانندگان و مسافران فراهم می کند.
اگر چه پورشه از ایجاد تغییرات چندان در کاین 2019 پرهیز کرده است, اما تا حدی ارتفاع این ماشین کاهش یافته و عریض تر شده است. همچنین کاین دارای گیربکس هشت دنده به صورت اتوماتیک است. این خودرو باک بنزینی ۸۵ لیتری دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۹/۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

 


خریداران می توانند خودرو پورشه کاین را با دو صندلی در قسمت پشتی یا یک صندلی نیمکتی سفارش بدهند که کمربند سوم را هم شامل می شود . پکیج آپشنال Lightweight Sport از مدل پایه ای کاین کوپه گرفته شده است. این بسته، کیت بدنه اسپرتی را به خودرو اضافه می کند. ورودی هوا و بالچه های مات تیره رنگ و قطعه های فیبرکربنی برای سقف و دیفیوزر، از جمله تجهیزات این پکیج است.
این خودروی زیبا همچنین دارای امکاناتی نظیر تایمر دیجیتالی و آنالوگ روی داشبورد ، چراغ‌های زنون ،  سیستم PDLS Plus برای چراغ‌ها ، سیستم هشدار دهنده نقطه کور توسط آینه‌های جانبی و همچنین مجهز به  سیستم PVTS سیستم ضدسرقت برای مشخص کردن مکان خودرو که تنها بعضی کشورها فعال است.

ویژگی‌های استاندارد خودرو پورشه کاین
از ویژگی های استاندارد پورشه کاین  می توان به تهویه مطبوع با کنترل آب و هوای دو منطقه ، فیلتر هوای داخلی ، فرمان شیب / تلسکوپی پیچیده شده با چرم با کنترل رادیویی ، کنترل کروز ، اثاثه یا لوازم داخلی چرمی ، صندلی های جلوی هشت وجهی  و نشانگر دمای خارج از خودرو اشاره نمود .
بیشتر بخش های داخلی کابین خودروی کاین2019 نظیر مدل اخیر پانامرا طراحی شده است. یک نمایشگر 12.3 اینچی روی کنسول تعبیه شده است و کلید های کنار این نمایشگر از نوع لمسی هستند.
دارای سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD , DVD به همراه چنجر ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable و بلندگو و همچنین دارای هدفونهای بیسیم نیز میباشد.
بطور کل کلیدهای فیزیکی بسیار اندکی در اطراف دسته دنده وجوددارد و بیشتر دکمه های فیزیکی که در مدل های قبلی وجود داشتند, جای خود رابه کلیدهای لمسی داده اند. صندلی های کاین 2019 دقیقا اسپرت طراحی شده اند و با توجه به موقعیت و اندازه درهای عقب خودرو که تا حدی بزرگ هستند, وارد شدن به کابین و نشستن روی صندلی ها به سهولت انجام میگیرد. فضای صندوق عقب این ماشین نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر شده است و به این ترتیب فضای کاربردی بیشتری در اختیار خواهید داشت.
این خودروی بی نظیر هچنین دارای روکش چرمی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی ، دارای تنظیم برقی ، سیستم سرد کن سفارشی ،دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، دارای نمایشگر برای سرنشینان عقب سفارشی ، بلوتوث ، دارای سیستم مانیتور رنگی به همراه مکان یاب جهانی GPS ، دارای سیستم آمپر دیجیتال نیز میباشد.  

 


خودرو پورشه دارای موتورهای توربوشارژ V-6 و V-8 و همچنین گیربکس هشت سرعته Tiptronic S میباشد . موتورهای Cayenne بهینه سازی شده اند که ضمن ارائه کارایی بهتر ، در مقایسه با نسل قبلی سوخت کمتری مصرف می کنند. موتور این ماشین به صورت طولی و دقیقا بالای محور جلو قرار گرفته است. از این ماشین مدل هایی با موتور V6 هم ساخت می شود که البته فشار کمتری روی محور جلوی خودرو وارد می کند.  نکته برجسته دیگر در طراحی این خودروی بی همتا ،  چراغهای روشنایی به کار برده شده با فناوری پیشرفته و دقیق LED میباشد . دیفرانسیل جلوی این ماشین نیز درون گیربکس آن و به صورت منسجم عمل می کند. این ماشین 550 اسب بخار توان دارد که به اندازه 30 واحد بیشتر از مدل قبلی است.
 
این موتور V8 بهترین کارکرد را دارد. هم‌ چنین عملکرد نرم پیشرانه و صدای غرشی که از اگزوز خارج میشود, نشان می دهد که در سنجش با مدل های دیگر, با موتور بهتر و قدرمندتری روبه‌رو هستیم. اینگونه است که کاین تجربه پورشه را جذاب تر و حتی متنوع تر می کند. و در عین حال همان چیزی است که همیشه بوده است: یک ماشین اسپرت واقعی . هیبریدها دارای پمپ خلاء برقی و فرمان پمپ هیدرولیکی بودند که در صورت غیرفعال کردن موتور ، به ماشین اجازه می دهد عملکرد خود را ادامه دهد.
فرمان‌دهی بسیار خوب است و کاملا بازخورد لازم را در اختیار قرار می‌دهد و به دلیل حساسیت بالا و دقت مناسب، عبور از پیچ‌ها با کمترین زحمت انجام می‌شود.
با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی (به‌صورت استاندارد رینگ‌ها ۱۹ اینچی هستند) و آپشن سیستم تعلیق بادی، مدل پایه‌ی کاین در جاده‌های ناهموار، سنگ‌فرش یا مسطح مشکلی نخواهد داشت. سیستم کنترل دینامیکی بدنه پورشه و توان یدک کشی 3.86 تنی این ماشین تنها بخش اندکی از امکانات این خودرو می باشد.
کیفیت متریال به کار رفته در طراحی داخلی به قدری بالاست که هر راننده ایی را تحت تاثیر و تشویق به نشستن پشت رل این خودروی بی همتا می کند. از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به ترمز ضد قفل (ABS)، کیسه ایمنی هوا (ایربگ)، گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف شیشه‌ای اشاره کرد.
 برنامه  (Brake Assist System) BAS، با اعمال فشار زیاد روی پدال ترمز وارد عمل می شود و با توجه به شرایط، بهترین و کارآمدترین نیروی ترمز را به چرخ ها اعمال می کند. در خودروهای پیشرفته، در حین حرکت، در صورت تشخیص مانع در مقابل خودرو، سیستم BAS، حتی بدون اراده راننده وارد عمل می شود. سیستم  (Traction Control System) TCS، در هنگام شتاب‌گیری، از هرزگردی چرخها در مسیر حرکت جلوگیری می کند. یکی از کاربردهای این سیستم، بالا بردن خودرو بویژه در سربالایی‌های یخی و لغزنده است.
باوجود آنکه کاین رقبای حرفه ای و سرسختی همچون مرسدس AMG, بی‌ ام‌ و, و رنج روور, را در ساخت شاسی بلندهای لوکس در مقابل خود دارد, اما توانسته است با مدل کاین و فروش موفق این ماشین در طی سال‌ها جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند.
 
خرید انواع مدل پورشه در سایت کارچ

سایت کارچ (Carech.org) بصورت تخصصی روی خرید و فروش خودروهای لوکس وارداتی تمرکز دارد. این سامانه با داشتن متخصصین مجرب آماده مشاوره به شما عزیزان در انتخاب خودرو مناسب‌تان خواهد بود. شما می‌توانید مشخصات و ویژگی‌های انواع خودروهای وارداتی را در کارچ مشاهده کنید و با مشاوره از متخصصین مجرب، مناسب‌ترین خودرو خود را در کارچ سفارش دهید. کارچ؛ سامانه سفارش آنلاین خوروهای لوکس وارداتی!