printlogo

وقتی نوبت به سرعت و قدرت می رسد، نام برند لامبورگینی به ناچار وارد لیست می شود.
کد خبر : 18717
تاریخ انتشار : 15 مهر 1399 - 13:10

وقتی نوبت به سرعت و قدرت می رسد، نام برند لامبورگینی به ناچار وارد لیست می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، لامبورگینی آونتادور و هوراکان خود را در این زمینه ثابت کرده اند و در بالای لیست ابرخودروها باقی مانده اند.
اما در میان ابرخودروهای لامبورگینی، آونتادور SVJ و هوراکان پرفورمنس (قبل از اوو) در راس این زنجیره قرار دارند. آنها بهترین نمونه از برند لامبورگینی هستند که باعث می شود یک درصد از جمعیت علاقمندان به ابرخودروهای اسپرت همواره پیگیر آن ها باشند.
اما کدام یک از این دو ابرخودرو سریعترین هستند؟ برای پاسخ به این سوال مقایسه ای میان این دو ابرخودرو انجام شده است تا موتور و توان تولیدی هر یک را مشخص می کند.
موتور 6.5 لیتری L539 V12 تنفس طبیعی آونتادور SVJ حداکثر توان 759 اسب بخار (566 کیلووات) و 531 پوند فوت (720 نیوتن متر) گشتاور را تولید می کند.
نکته قابل توجه، آونتادور SVJ در اینجا نسخه 63 است - یک نسخه ویژه برای جشن سال تاسیس لامبورگینی و فقط به 63 دستگاه محدود می شود.
در مورد هوراکان پرفورمنس، موتور 5.2 لیتر V10، همچنین دارای تنفس طبیعی است و می تواند 631 اسب بخار قدرت (471 کیلووات) و 443 پوند فوت (601 نیوتن متر) را تولید کند. این خودرو به طرز قابل توجهی پایین تر از آونتادور است اما به یاد داشته باشید که هوراکان در حدود 20 کیلوگرم کمی سبک تر است.
فراموش نکنید که در سال گذشته، هوراکان با پیروز شدن بر آونتادور SV مردم را از نظر تاریخی شگفت کرد.